Ihan hassuja mietteitä raskaustestin tekemisestä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milloin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milloin?

Vieras
Jos on dpo 8 saanut herkkään testiin (10mIU/ml) hyvin haalean haamun, milloin kannattaa testata seuraavan kerran kun toisen testin herkkyys onkin 25mIU/ml?

Jos siis pitää paikkansa että Hcg hormonin määrä veressä kaksinkertaistuu joka toinen päivä, uskallanko vielä Dpo 10 tehdä tuota testiä (olettaen että dpo 8 sitä hormonia on vähintäänkin 10mIU/ml ollut ja kahden päivän päästä olisi 20)

Olisi erittäin tärkeää saada tietää mahdollisesta raskaudesta niin nopeasti kuin mahdollista, joten en halua enää mitään epäselviä testituloksia, vaan oikeasti tiedon olenko raskaana.

Jos sä raskaana oot ja jos teille on VAUVA tulossa, niin ei se sieltä pikkukummassa häviä, jos tullakseen on. Eli et köyhdy yhtään henkisesti, vaikka tekisit testin vasta 2 viikon päästä. Mitä järkeä niitä testejä on ihan koko ajan tehä monta sataa alkuraskaudessa!? Kyllä se vauva sieltä tulee jos on tullakseen. Tee vaikka 39 viikolla testi, jos et muuten usko.. Sillon ainaki on kunnolla sitä hormoonia! :P

vaikka hormoonin määrä kaksinkertaistuu veressä, se ei tee sitä pissassa... Eli odottaisin ainakin dpo 11-12 ennen kun tolla 25 testaisin mielummin ihan sinne dpo14 kun menkkojen pitäis alkaa...

[QUOTE="vieras";22808941]Voi kun se olisikin noin helppoa. Testit voivat näyttää plussaa ja raskaus silti mennä kesken.[/QUOTE]

juurikin näin. 2 edellistä kiertoa on ollut kuukautisten alkamispäivänä selkeä plussa, ja menkat ovat alkaneet 2-3 päivän päästä. kaikki raskausoireet (siis mitä mulle tulee) on myös ollut tuolla viikolla ennen menkkojen alkua. ja testaan siksi, että heti plussasta alkaa lääkitys. eipä ole vielä tarvinnut aloitaa =(.

vaikka hormoonin määrä kaksinkertaistuu veressä, se ei tee sitä pissassa... Eli odottaisin ainakin dpo 11-12 ennen kun tolla 25 testaisin mielummin ihan sinne dpo14 kun menkkojen pitäis alkaa...

Kiitos tästä! :)

Kyllä mä tiedän että "ihan turha" niitä testejä on tässä vaiheessa tehdä ja tiedän kyllä että voi mennä keskenkin.

MUTTA mun pitäisi soittaa kolmen päivän sisällä tulevaan työharjoittelupaikkaani että milloin alotan. Ja jos olen raskaana en aloita koko harjoittelua vaan teen muita opintoja alkuraskauden, koska harjoittelupaikka on riskialtis raskaudelle (fyysisesti). Niin mun on PAKKO tietää mahdollisimman nopeasti tämä asia :(

mitä jos vaan odottaisit ihan reippaasti että ne menkat on myöhässä ainakin pari päivää..?? miks ihmeessä tarvii testailla monta kertaa ennenku kuukautiset edes on myöhässä? voit pettyä ihan turhaan,jos oot nyt saanut hailakan haamun,ja sit kuukautiset alkaa ja oot kerinnyt jo elätellä toiveita vauvasta..

Mikä työharjoittelupaikka voi olla sellainen, minne ei voi mennä ihan raskauden alussa?

Ja hei, jos kuitenkin aiheesi on sulle niin vakava että rukoilet vastauksia ym. niin ei kannattaisi laittaa otsikkoa tuollaiseksi kuin sulla nyt on..

mitä jos vaan odottaisit ihan reippaasti että ne menkat on myöhässä ainakin pari päivää..?? miks ihmeessä tarvii testailla monta kertaa ennenku kuukautiset edes on myöhässä? voit pettyä ihan turhaan,jos oot nyt saanut hailakan haamun,ja sit kuukautiset alkaa ja oot kerinnyt jo elätellä toiveita vauvasta..

Mä tiedän :( Petyn kyllä jos testit lupailee ja sitten alkaakin menkat ja tiedän se on aivan mahdollista. Tässä tilanteessa vaan olisi äärimmäisen tärkeätä tietää aikaisemmin. Vielä 10. pv kerkeän mukaan teoria opintoihin ja saan muut kiinni. (ja tiedän että 10. päivään on aikaa, mutta sinne ei vain mennä putkähdeta mukaan vaan opintojen muuttamista pitäisi keretä suunnittelemaan opinto-ohjaajan kanssa vielä tällä viikolla)

Mutta joo, taidan tehdä testin keskiviikko aamuna, dpo 11 silloin ja toivon että näkyy (nega tai pos.)

No varmastihan sinä et raskautta voi tietää viellä dpo 11-12, vaan joudut odottamaan sinne dpo 14 tai menkkojen myöhästymiseen. Miksi et sovi koulun kanssa "varasuunnitelmasta" jonka voit ottaa käyttöön, mikäli testi onkin positiivinen, samoiten varmaan ymmärtävät harjoittelu paikassa ettet voi harjoitteluun tulla jos olet raskaana ja antavat muutaman päivän aikaa testata...

Yhteistyössä