Minkä ikäisen jättäisit viikon lomareissun ajaksi mummolaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ollaan miehen kanssa kauan haaveiltu lomareissusta tiettyyn kohteeseen ja nyt on ruettu miettimään että minkä ikäisenä raaskittais jättää poika mummolle viikoksi. Kuinka vanha/vanhoja teillä on lapset olleet kun vanhemmat ovat lomailleet ilman muksuja?

[QUOTE="viivi";22834502]Täällä meni toisinpäin eli tyttö lähti mummin ja vaarin kanssa 4 vuotiaana viikoksi lomalle. :)[/QUOTE]

Samoin meillä ovat lähteneet maailmalle 3-vuotiaana ja hyvin ovat reissut sujuneet.

Jos olisi viikon lomamatkasta kyse, niin pakottavista syistä jättäisin kouluikäisen mummulaan. En tosiaankaan nuorempaa, viikko on ihan liian pitkä aika olla erossa vanhemmista...Toisaalta en kyllä keksi yhtään sellaista syytä, miksi jättäisin yhden perheenjäsenen pois lomamatkalta. Nauttii se lapsikin lomasta yhtä lailla ja kyllä meillä on ollut esim. 9kk:n ikäinen Kreetalla mukana.

Itse voisin kuvitella jättäväni ehkä tuon 7v ekaluokkalaisen pojan, mutta on ihan selvää, että poika itse ei missään nimessä tahtoisi. On ollut maksimissaan kaksi yötä putkeen, kerran mummulassa ja kerran kummisedällään ja molemmilla kerroilla tuli itkien pois ettei tahdo olla enää kolmatta yötä. Ei toki ollutkaan pakko olla.

5,5v tyttö saattaisi itse etukäteen ajatella voivansa olla viikon, mutta tulisi varmasti hirmuisen kova ikävä enkä osaa ajatella jättäväni häntäkään.

Tuota vajaa 3vuotiasta en jättäisi ehkä edes kahdeksi yöksi... On ollut vissiin kolme kertaa yhden yön hoidossa. Reipas on, mutta tuon enempää ei tarvitse noin pikkuisen olla.

Eli sanoisin, että jättäisin viikoksi sitten, kun lapsi itse tietää varmasti pystyvänsä siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja häämatkalainen;22834517:
Kuopus oli 8kk ja esikoinen 4v.
Tosin sitä ennen oli esikoinen ollut joka kesä isovanhempien mökillä viikosta kuukauteen putkeen.

Siis ihan oikeestiko alle 4-v. kuukauden pois äidin ja isän luota?

5-vuotiaan esikoisen voisin jättää viikoksi mummilaan, suunnitelmissa onkin, että lähtisi ensi kesänä viikon reissulle mummin ja papan kanssa. Vähän vaille 3-vuotiasta en sen sijaan vielä viikoksi jättäisi.

Me oltiin pidennetyllä viikonlopulla kun lapsi oli 1,5v (to - su) ja lapsi oli MUN äidillä joten lähdin hyvällä mielellä, jos olis ollu anopilla en olisi lähtenyt.

viikkoa en olis vielä poissa, nyt tyttö on 2,5v.

viikkonlomalle voisin lähteä kun tyttö on 4-5 vanha ja ymmärtää asioista enemmän, mutta sekin kaatuu jo sillä että meille tulee kesällä ihana pikku nyytti; joten hyvästi lomat!

Riippuu lapsesta, mutta ainakin oman esikoisen voisin jättää viikoksi vaikka nyt 3,5-vuotiaana. Hän oli vähän alle 3-vuotiaana pakon sanelemana 5 yötä mummolassa eikä olisi sittenkään vielä halunnut tulla kotiin. Tykkää olla molemmilla isovanhemmillaan tosi paljon ja itse pyytää että saisi mennä taas yökylään. Kuopus on nyt 2-vuotias, mutta luulen että hän saa olla jo ainakin 5-vuotias ennen kuin hänet voi jättää viikoksi mummolaan.

En jättäisi lasta lomamatkalta pois, oli sitten minkä ikäinen tahansa. Meidän perhe lomailee perheenä, toki jotain viikonloppurientoja voidaan mennä miehen kanssa kahdestaan mutta pidemmät matkat koko porukalla.

poika oli ekaa kertaa etelässä 9 kk. Minä yksin Krakovassa poika vajaa 2 v.
Yhdessä olimme Egytissä 8 pv poika 3 v ja mummolassa.
Voisin jättää jo kaksi vuotiaan ehkä pidennettyksi viikonlopuksi.
Tuo Egyptin matka tehtiin, koska täytin 40 v ja olin töistä todella väsynyt.

Voisin jättää ihan hyvin tuon 3-vuotiaan, kun me asumme mummon (äitini) kanssa samassa talossa ja lapsi näkee mummoa joka päivä, eli on ihan yhtä tärkeä ja tuttu lapselle kuin vanhemmat. Anopille en antaisi missään tapauksessa edes yhdeksi yöksi, koska tämä näkee lasta vain 3 - 4 kertaa vuodessa eli on lapselle aika vieras.

Meillä on olleet kaksi vanhinta yhtä yötä mummon luona yökylässä noin kolmivuotiaasta. Olivat kerran kolme yötä kun olivat 3.5 ja 5 vuotta. Viikoksi voisin kuvitella jättäväni kun ovat koululaisia. Mutta jotenkin meilläkin tuntuu että lomat tehdään perheellä, miehen kanssa ollaan tuo yksi kerta oltu pitkällä viikonlopulla Lontoossa. Muutamaksi yöksi siis aikuiset voivat mennä kaupunkilomalle, mutta viikon lomille ei. Mies täyttää kahden vuoden päästä 40 ja suunnittelen ylläri NYC:n matkaa, oltais neljä tai viisi yötä siellä, lapset jäisivät mummolaan.

Yhteistyössä