Älä koskaan avaa tiliä Sampo-pankkiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummomainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummomainen

Aktiivinen jäsen
24.01.2010
4 653
2
36
Minulla on nyt se tilanne, että minulla on yksi tunnusluku jäljellä verkkopankissa. Eli pystyn kirjautumaan yhden kerran verkkopankkiin. Sampo-pankin verkkopankki on paitsi ällöttävän näköinen ja toimivuudeltaan todella ankea ja vanhanaikainen, niin sen verkkopankki toimii niin, että asiakkaalle lähetetään kaksipuoleinen tunnuslukukortti, jossa on 80 tunnuslukua (tai suunnilleen tuon verran). Jokainen kirjautuminen verkkopankkiin vaatii yhden tunnusluvun. Eli minulla on niitä nyt yksi jäljellä. Kun kortilla on alle 20 tunnuslukua jäljellä niin verkkopankkiin tulee teksti, että uusi tunnuslukukortti lähetetty. Minulle tämä tuli 9 päivää sitten eli viime viikon keskiviikkona. Kortti ei ole vieläkään tullut. Tämä ei ole mitään uutta, kaikki toimii hitaasti.

Pahinta tässä on, että jos on paljon verkkopankkitapahtumia niin voi käydä niin, ettei pääse enää kirjautumaan pankkiin ennen kuin uusi kortti saapuu. Esimerkiksi moni huuto.netin aktiivikäyttäjä voi kokea tämän kohtalon. Minä myös ostelen paljon netistä, jolloin niitä tunnuslukuja menee. Tai jos lähtee pidemmälle matkalle ulkomaille niin voi tullla ongelma tästä asiasta.

Kaduttaa niin hirveästi, että vuonna 2005 avasin tilin Sampo-pankkiin niiden kuvakorttien takia. Mitään muuta ei ole ollut kuin huonoja kokemuksia joka asiassa. Pitäisi nyt vihdoinkin käydä avaamassa johonkin muuhun pankkiin tili. Missäköhän olisi toimiva verkkopankki? Sellainen, että käytetään yhtä tunnuslukukorttia KOKO ajan.

En osaa vastata kysymykseesi, ainakin OP:ssä on vaihtuva kortti. Mutta mulla on tilit useammassa pankissa, kahteen on verkkopankkitunnukset ja yhteen kortti, jolla voin tarvittaessa maksaa maksuautomaatilla. Opin jo parikymmentä vuotta sitten pankkilakon aikaan, että kaikkia munia ei kannata pitää samassa korissa. Ja onhan noilla pankeilla ollut muutenkin sotkuja, milloin ei toiminut Sampossa mikään, milloin taas OP:n tililtä meni pankkikorttimaksut kahteen kertaan.

Nordeassa ei käytetä yhtä tunnuslukukorttia, mutta muuten ei kyllä ole mitään valitettavaa. Kortit tulee automaattisesti postissa ja niin usein, etten koskaan ole päässyt lähellekään loppua kun uusi on jo kaapissa odottamassa. Käsittääkseni uusiutuu automaattisesti 3kk välein ja tarpeen mukaan useammin.

mun käsittääkseni missään nettipankissa ei käytetä vain yhtä tunnarikorttia KOKO ajan, kun loppuuhan ne luvut aina jossakin vaiheessa kesken, oli niitä miten paljon tahansa...mulla on OP ja 100 tunnaria per kortti.

Mulla on ollut tili Sampopankissa vuosia eikä ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Ja tuon tunnuslukukortin lähettämisenkin voi sopia toisin, mulle postitetaan uusi kun jäljellä on 40 lukua.

Ainakin Op:sta voi hakee uuden avainlukulistan ihan vaan sieltä pankista, ilman että tarttee ees puhua kellekkään. Enpä ole kokenut kovin vaikeaksi.. (saa sen myös tilata kotiin halutessaan..)

[QUOTE="hankey";22848231]s-pankissa on samat luvut koko ajan, mutta sinne ei saa palkkalaskelmaa.[/QUOTE]

Ei ainakaan mulla oo samat luvut kyllä sieltä on uus lappu tullu kun vanhaa on ollu enää vähän jäljellä. Op:ltä muuten tuli nyt uusi siinä on vissiin tuhat lukua - eli ei ihan heti lopu. Nekin kyllä lähettää uuden kun on 10 jäljellä mut ite voi aikaisemminkin tilata uuden

Paikallisosuus pankki toimii:

https://www.paikallisosuuspankit.fi/VerkkopalvelutWeb/index.jsp?B=4799

mulla ei oo koskaan ongelmaa, uusi avainluku listakin tulee ennen kuin vanha ilmottaa vetelevänsä viimeisiä ;)

Mulla Sampopankki on toiminut kolmekymmentä vuotta (postipankki, leonia...) ihan hyvin ja noissa nykyaikaisissa verkkopankkijutuissakaan ei ole ollut ongelmia. Ihan ajallaan on tunnuslukukortit aina tulleet, mutta ymmärrän kyllä että voi tosissaan harmittaa, jos se jääkin viipymään.

Handelsbankenia suosittelen. Tuosta kyseisestä asiasta sen verran, että samanlainen kortti systeemi Handelillakin, mutta lähettävät uuden kortin aina TODELLA hyvissä ajoin. Meillä saattaa pari kuukautta odottaa uusi kortti käyttöänsä.

[QUOTE="tsirpu";22848262]mun käsittääkseni missään nettipankissa ei käytetä vain yhtä tunnarikorttia KOKO ajan, kun loppuuhan ne luvut aina jossakin vaiheessa kesken, oli niitä miten paljon tahansa...mulla on OP ja 100 tunnaria per kortti.[/QUOTE]

Ai ne on kaikki sitten muuttunut. Minulla oli aiemmin, siis vuoteen 2005 asti, tili Säästöpankissa ja siellä oli silloin ihana verkkopankki, jossa oli yksi tunnuskortti (sitä käytettiin siis koko ajan) ja siitä sitten tuli koko ajan niitä lukuja ihan satunnaisessa järjestyksessä eikä ne luvut koskaan loppuneet vaan sitten tuli samoja jne.

Mulla ollut tili sampopankissa niin kauan, kun pankki on ollut pystyssä sillä nimellä (ja jo sitä ennen sen edeltäjissä...). Aina olen saanut tunnusluvut hyvissä ajoin ennen entisten loppumista. Kummallista, ettei sulle ole tullut?!

sampohan ei varsinaisesti ole edes pankki vaan sijoitusyhtiö, vakuutusyhtiö. pankkibisnes on vaan sivutoimintaa ja rahanpesua muille hämärille hommille, siellä ei tosiaankaan kannata olla asiakkaana. Suosittelen osuuspankkia joka on ainoa oikea Suomalainen pankki.

[QUOTE="eräs";22848318]Mulla ollut tili sampopankissa niin kauan, kun pankki on ollut pystyssä sillä nimellä (ja jo sitä ennen sen edeltäjissä...). Aina olen saanut tunnusluvut hyvissä ajoin ennen entisten loppumista. Kummallista, ettei sulle ole tullut?![/QUOTE]

Peesi

Mulla on ollut tili Sampopankissa vuosia eikä ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Ja tuon tunnuslukukortin lähettämisenkin voi sopia toisin, mulle postitetaan uusi kun jäljellä on 40 lukua.

Sama juttu. Ei koskaan mitään ongelmia Sampopankissa. Vaihdon sinne koska saatiin halvin laina. Tietäähän ap että pankin tiskiltä saat uuden tunnuslukukortin mukaasi heti? Tai soittamalla pankkiin se lähetetään sinulle niin että on seuraavana päivänä perillä jos on kiire.

POP:ssa toki avainlukukortti myös, ja ainakin minulla menee hurjasti tunnuksia (1 kirjautuessa ja sitten laskuja maksaessa kanssa), mutta uusi kortti tulee aina todella hyvissä ajoin. Ja uuden kortin voi aktivoida käyttöön vaikka heti, tai käyttää vanhan kortin viimeistä lukua myöten. Ei MITÄÄN valittamista, asiakapalvelukin POP:ssa on loistavaa.

Sampoa tarvin 2 krt vuodessa opintolainan lyhentämiseen. Noin harvalla käytöllä unohtui salasana, verkkopankki lukittui yhdestä väärästä kokeilusta, puhelinpalvelussa ei osattu antaa neuvoa, yhteydenottopyyntöön netitse vastattiin vasta päivien päästä... joo en ikinä enää siirry Sampoon! Kun opintolaina on kohta maksettu, loppuu myös Sampo-pankkisuhteeni.

Tietäähän ap että pankin tiskiltä saat uuden tunnuslukukortin mukaasi heti? Tai soittamalla pankkiin se lähetetään sinulle niin että on seuraavana päivänä perillä jos on kiire.

Moniko pääsee asioimaan pankin tiskille aina tarvittaessa? Välimatkakin voi olla huikea, ja nettiaikana asiat pitää voida hoitaa netitse. Ja kuinka sä sinne puhelinpalveluun tunnistaudut jos tunnuslukukortti on käytetty loppuun? :whistle:

Yhteistyössä