Kala-peruna paistos, kuullota sipuli ja mausta, kaada sekaan kermaa, kiehauta hieman. tee paksu perunamuusi, ainoastaan hieman maitoa/voita sekaan. Kaada kalat vuokaan, paallle sitruunamehua, kermaseos ja pinaattia. Kuorruta muussilla. voita hiukan paalle. Paista kunnes kauniin ruskea.
Kalat vuokaan, päälle mausteita oman maun mukaan ja kermaa perään ja uuniin... Lisukkeeks kasviksia ja riisiä / pastaa / pottuja ( tai muusia ). Ite oon niin laiska ruuanlaittaja, että mitä vaan voi laitta uunissa ja mihin saa samaan syssyyn kätevästi "kastikkeen" ( vaikka se kerma niin terveellistä siihen tarkoitukseen olekaan... ), niin sillä mennään. Ei toki joka päivä, mutta aina välillä on pakko säästää itteään.
[QUOTE="vieras";22872527]Kalat vuokaan, päälle mausteita oman maun mukaan ja kermaa perään ja uuniin... Lisukkeeks kasviksia ja riisiä / pastaa / pottuja ( tai muusia ). Ite oon niin laiska ruuanlaittaja, että mitä vaan voi laitta uunissa ja mihin saa samaan syssyyn kätevästi "kastikkeen" ( vaikka se kerma niin terveellistä siihen tarkoitukseen olekaan... ), niin sillä mennään. Ei toki joka päivä, mutta aina välillä on pakko säästää itteään. [/QUOTE]
Hah, onneks mä karppaan ja syön huoletta 3-4 dl kuohukermaa päivässä
[QUOTE="vieras";22872578]:x No tuohon mäkään en kyllä pysty, vaikka paljon voita ja kermaa ( siis sitä 5% sekoitetta ) ruuanlaitossa käytänkin. [/QUOTE]
No, ruuanlaittoon menee tosta vain puolet. Puolet menee teehen ja kahviin joihin laitan n. puoli desiä kermaa kerralla Helppo ja hyvä tapa saada energiaa!
ajattelin kokeilla sellasta että kiehautan jonku pussin vihanneksia, ne vuokaan pohjalle, sulaneet kalakuutiot päälle ja sitten päälle kerma-juustoseos. Uuniin 175 astetta ja varmaan 20-30min vois olla hyvä? kun siinä lukee että kypsennysaika 5-10min ni pelaan varman päälle