Mikä kotityö tökkii sulla tällä hetkellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotityöt ja talouden koko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotityöt ja talouden koko

Vieras
Minulla pyykinpesu. Tai siis ei tietenkään se varsinainen pesu, ei se kun laittaa ne pyykit koneeseen, eihän siinä ole mitään.

vaan se pyykin kuivaamaan laittaminen pyykinkuivaustelineeseen ja sieltä kaappeihin.

Se tuntuu tällä hetkellä ylivoimaiselta. Minä hoidan sen meidän nelihenkisessä perheessä.

Nyt mies on joutunut tehdä muutaman kerran tämän. ei varmasti viitsi pitempään, vastahakoista näyttää hänellekin olevan.

Ja on meillä jotain mitä mieskin hoitaa aina, esim. keittää aina kahvit aamulla ja laittaa aina lapsille aamupalat. Olin lapsena aamunvirkku, mutta nykyään voisin nukkua aina enkä ole hereillä ennen kuin olen saanut pannullisen kahvia.

Niin joo ja meidän taloudessa 4 henkeä. Eli neljän hengen pyykeistä kyse, joka tökkii.

Ruoanlaitto ok ja keittiön siivous, leipominen ja imurointi. Ne jotenkuten jaksan. Kämpän yleinen järjestyksenpito sujuu, harvoin täällä ihan kaikki on hujanhajan.

No nyt just tasan tällä hetkellä tökkii tuo pyykkien kuivumaan laitto, märät olleet koneessa jo yli tunnin enkä mä millään jaksais kaivaa tota telinettä ja ripustaa noita kuivumaan... :/

+löysin tänään sieltä koneesta sunnuntaina pestyt pyyhkeet......

minusta pyykinpesu on kivaa. meitä on kolme. tuo keittiön hinkkaaminen on sellainen jota tuntuu tekevän koko ajan! kun tykkään että siellä on puhdasta. ruuanlaitto on sellanen pakkopulla, en nauti siitä kun en koe että mulla on ollenkaan mielikuvitusta, aina niitä samoja..

Mä myös inhoan tuota pyykkirumbaa. Tai mulla tökkii eniten se kuivien pyykkien viikkaus ja kaappeihin vieminen. Ruuanlaitosta en myöskään tykkää, ja meillä onneksi mies on oppinut tekemään jonkin verran ruokaa, joten mun ei ihan joka päivä tarvi :). Meillä mies hoitaa aina lasten iltapalan ja kuopuksen iltapesut ja nukkumaan laiton, ja kyllä se muissakin kotihommissa auttaa kun pyydän (oma-aloitteisuutta sais vielä opetella :)).

Jos mulla olis tarpeeksi rahaa, niin palkkaisn jonkun, joka kävin meillä 3 kertaa viikossa hoitamassa pyykkihuollon alusta loppuun asti. Silleen, et mu ei tartteis tehdä sen eteen mitään muuta, kun laittaa ne likasen pyykit koppaan.
Mutta kun ei ole, niin itse se on hoidettava, ja se on mun kesto-inhokki!

Mä myös inhoan tuota pyykkirumbaa. Tai mulla tökkii eniten se kuivien pyykkien viikkaus ja kaappeihin vieminen. Ruuanlaitosta en myöskään tykkää, ja meillä onneksi mies on oppinut tekemään jonkin verran ruokaa, joten mun ei ihan joka päivä tarvi :). Meillä mies hoitaa aina lasten iltapalan ja kuopuksen iltapesut ja nukkumaan laiton, ja kyllä se muissakin kotihommissa auttaa kun pyydän (oma-aloitteisuutta sais vielä opetella :)).

Ei meilläkään ruoanlaitto ole yksin minun vastuulla. Varmasti tökkisi minullakin, jos joka päivä olisi minun vastuulla yksin. Mies hoitaa aina lauantai-illan safkat samoin kuin viikonloppuna paljon muutenkin. Valitettavasti tulee niin myöhään töistä arkena, että normaalisti minun vastuulla vähintään suunnitella ja ostaa ruoat, joskus ehdimme yhdessä laittaa ruoan,tai mies ehtii, mutta yleensä minä.

Myös pestyn pyykin jälkihoito ( ripustus ja kaappiin kuljetus) sekä niistä pyykeistä johtuen, kylppärin siivous. En jaksais sitä pyhtaan pyykin / likapyykin röykkiöiden selvittelyä, jotta saisin pestyä kylppärin.. :(

Jatkuva järjestely ja kaikkien tavaroiden ja jälkien pois korjaaminen..Voi luoja et oon leipiintynyt siihen et jokapäivä saa tehä samat hommat..Eniten mua varmaa ketuttaa isännän jälkien siivoaminen päivittäin.

pyykinpesuhan on kaikista helpoin homma :o se ei ole tökkinyt mulla koskaan.

Pölyjen pyyhintä ehkäpä tällä hetkellä..

Ei jaksaisi hipelöidä niitä lasten paitoja ja laittaa hyllyyn pinoihin, jotka jo kaatuvat ennestään, kun pino on liian korkea. varmasti auttaisi jos olisi nätit vaatekaapit ja nätit hyllyt ja niitä olisi riittävästi. meillä ei ole.

ja on tosi aikaavievääkin hommaa tuo vaatteiden viikkaaminen.

Yhteistyössä