Mihin suuntaan sektiohaava leikataan? Jos isokokoinen synnyttäjä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli tuossa kysymys tulikin. Onko väliä mihin suuntaan sen tekee jos kyseessä henkilö, joka todella isokokoinen. Pystyyn tehtynähän siinä tulee tuota läskiä hirmukerros halottavaksi kun taas tuolla alhaalla vaakaan ei taitaisi olla niin paljon mahaa edessä. Onko näissä väliä mihin suuntaan ne sen vetää? Tässä puhutaan yli 40:n bmi:stä.

ei varmaan ole merkitystä, mutta mulle leikattiin ylöäspäin. mulle tehhtiin kiireellinen sektoi ja vauva oli helpompi otta ulos, muuten tietääkseni tehdään melkein aina navan alle vaakasuoraan

[QUOTE="kätilö";22888751]Yleensä erittäin ylipainoisilla suositaan pystyviiltoa, joka paranee paremmin, kun ei jää "poimuun" kuten vaakaviilto.[/QUOTE]

Siinäkö ei ole väliä miten paljon tuota tavaraa on välissä pystyyn vetäessä vai onko vaakaviillossa saman verran?

no taiain painaa noin 85 kg ja olen 155 pikä. Sektio tehtiin kyllä ihan sen takia kun vauva ei aksvanut enää . Rv oli27.
Pikuinne poikamme eli sitten melkein kaksi tuntia,. Pikku-Ville oli pahasti kehitysvammainen

:hug:

Ap:n kysymykseen; käsittääkseni vain hätäsektioissa leikataan pystyviilto ja tämä siitä syystä, että vauva on saatava pikaisesti ulos.

Äitilläni on tehty vaakaan. Lihavalla tulee hautovat poimut kyl pystyviillostakin, joten en usko et lihavillekkaan pystyviiltoja tehdään ellei kyseessä ole hätä.

Yhteistyössä