Auttakaa mua päättämään, raskaana olevat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukamitämissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukamitämissä

Vieras
Mun pitäis päättää nyt otanko sen influenssarokotteen vaiko en. Olen siis raskaana rv15. Jätin eka kolmanneksella ottamatta varalta, mutta nyt pitäis tietää ottaako vai ei. Ja minä en osaa päättää :/ mietityttää riskit, toisaalta en haluaisi myöskään vaarantaa itseäni tai vauvaa taudille. Olen kyllä ottanut Pandemrixin vuosi sitten, kai siitä olisi jotain apua?

En tiedä mikä tän asian kanssa on, että on niin vaikea päättää.. Yleensä en jää vatvomaan.

Jossain vaiheessa luin sanomalehdestä että Pandemrixillä olis vielä "vähintään kohtuullinen" suoja, kun virus ei ole muuntunut, mutta enää en löydä tietoa.. Sairastaminen ei houkuta, mutta mahdolliset riskit mietityttää.

ite ottaisin jos olisin raskaana. tänä vuonna meillä lapset sen sai. toinen ilmaseks ja toiselle sen ostin. viime vuonna ku odotin kuopusta otin sen possupiikin. korkea kuume voi vahingoittaa vauvaa sisälläsi.

[QUOTE="vieras";22890403]ite ottaisin jos olisin raskaana. tänä vuonna meillä lapset sen sai. toinen ilmaseks ja toiselle sen ostin. viime vuonna ku odotin kuopusta otin sen possupiikin. korkea kuume voi vahingoittaa vauvaa sisälläsi.[/QUOTE]

Tiedän..

Ja jenkit on suositelleet kausi-influenssarokotuksiakin jo vuosikymmenien sivu raskaanaoleville.

Tiedän..

Ja jenkit on suositelleet kausi-influenssarokotuksiakin jo vuosikymmenien sivu raskaanaoleville.

niinpä. siks oonkin ihmetellyt miksei tuota aiemmin oo suomessa raskaanaoleville annettu. mun eräs läheinen sairastaa skitsofreniaa, jonka vauva siis voi saada äidin sairastaessa raju kuumetauti odotusaikana. ja voin sanoa että on sen verran rankka ja kamala tauti ettei tuota lapsilleen kyllä haluaisi. vaikuttaa niin koko elämään tuo tauti

[QUOTE="vieras";22890430]niinpä. siks oonkin ihmetellyt miksei tuota aiemmin oo suomessa raskaanaoleville annettu. mun eräs läheinen sairastaa skitsofreniaa, jonka vauva siis voi saada äidin sairastaessa raju kuumetauti odotusaikana. ja voin sanoa että on sen verran rankka ja kamala tauti ettei tuota lapsilleen kyllä haluaisi. vaikuttaa niin koko elämään tuo tauti[/QUOTE]

Tiedän, olen kohdannut psykoosissa olevia ihmisiä.. Mutta eihän sitä voi tietää, onko juuri se kuume aiheuttanut taudin, kun sen syntyyn vaikuttaa niin moni asia..

Alan kyllä kallistua sille kantille että ottaisin rokotteen, joudun kuitenkin olemaan sairaiden ihmisten kanssa tekemisissä työssäni.

Mä otin rokotuksen viime syksynä, heti kun niitä alettiin antaa. Nyt siis viikot 35+4, en muista mitä silloin oli. En ottanut rokotusta viime vuonna, kun se vaan jäi, muu perhe kyllä rokotettiin silloin.

No kävin sen nyt ottamassa, kun rokotuspäivä oli tänään terveysasemalla. Tosin mua kyllä mietitytti viimeiseen asti, mutta keskusteltiin miehenkin kanssa ja tultiin siihen tulokseen että ehkä se on hyvä.. Työssä ja koulussa ollaan niin paljon tekemisissä sairaiden lasten ja aikuisten kanssa, että ehkä näin on parempi. Mutta siltikin mulla on vähän pelko persiissä, teinkö kuitenkin virheen. :(

Yhteistyössä