talo arvostelu jatkukoon..mitä mieltä tästä talosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihana talo minustakin, mutta tontti on kyllä melko avonainen ja jos vastapäätä kerran on kirpputori, niin saattaisi minullakin jäädä harkinnan asteelle. Siis ei kirpputorissa sinällään mitään vikaa, mutta en haluaisi että taloa vastapäätä olisi mitään liikerakennusta ja kun muutenkin näyttää olevan pihan poikki näkyvyyttä tosi paljon ja on ilmeisesti risteyksessä. Mutta talo on kyllä todella ihana...

Joo, pihassa ei ole ns. mitään yksityisyyttä. kaikkien näkyville.
Jossei nyt rakenna pihalle esim: autotallia ja aitausta joka vähän estäis näkyvyyttä.
Mutta muuten tuon sais jollain 20 th rempalla ihanaksi!

että mammat ei ole OIKEASTI remontoineet...isoimmat rempat jo tehty: katto, ikkunat, ulkoverhous, pesutilat jne. ja kaikkia pintoja ei todellakaan kuvien perusteella tarvitsisi uusia. jos kirppari häiritsee, niin puita/pensaita sille reunalle kasvamaan ; )

Ei todellakaan selviäisi pienellä rempalla!! Olen itse käynyt katsomassa tätä 2 remonttimiehen kanssa. 1. Yläkerta pitäisi kokonaan lämpöeristää+laittaa kaikki pinnat. 2. Kellarin lämpöeristykset olemattomat. 3. Ulkoverhous tehty väärin, eli aiheuttaa tulevaisuudessa ongelmia. 4. Nuo sähkökulut mitä tuossa on ilmoitettu, on sillä tavalla, että yläkerta on ollut kylmänä.

Ja yleisesti ottaen remppa on tehty ns. myyntitarkoituksessa. Eli vähän sieltä täältä fiksattu miellyttämään ostajan silmää, todellisuudessa kun tarkemmin katselee paikan päällä on kaikki aivan kesken.

Toinen tärkeä pointti, taloa myy konkurssipesä. Jos talossa myöhemmin ilmeneekin jotain ja yrittää kaupan purkua voipi olla toivotonta saada killinkiäkään takaisin.

Minä ottaisin selvää kuka ja miten remontit on tehty. kuitenkin kyseessä 50-luvun talo joka on aikoinaan tehty sen aikaisin menetelmin. Siihen kun lykätään nykyaikaista tavaraa voi seuraus olla pullo ja hometalo...

onko vinyylivuorauksen alla vanha vuoraus? tuuletusrako? onko seiniin laitattu höyrynsulku sisäpuolen remontteja tehdessä? onko eristeitä vaihdettu ( luultavasti purueriste) Salaojitus on tärkeä varsinkin kun on kyseessä kellarillinen talo. Salaojien tarkistuskaivot? Onko kellari vedeneristetty/ptolevytetty jne...

Siisti on kyllä talo ja halpa mielestäni mutta ottaisin paljon selvää remonteista ennenkuin ostaisin.

[QUOTE="Pomm";22891256]Minä ottaisin selvää kuka ja miten remontit on tehty. kuitenkin kyseessä 50-luvun talo joka on aikoinaan tehty sen aikaisin menetelmin. Siihen kun lykätään nykyaikaista tavaraa voi seuraus olla pullo ja hometalo...

onko vinyylivuorauksen alla vanha vuoraus? tuuletusrako? onko seiniin laitattu höyrynsulku sisäpuolen remontteja tehdessä? onko eristeitä vaihdettu ( luultavasti purueriste) Salaojitus on tärkeä varsinkin kun on kyseessä kellarillinen talo. Salaojien tarkistuskaivot? Onko kellari vedeneristetty/ptolevytetty jne...

Siisti on kyllä talo ja halpa mielestäni mutta ottaisin paljon selvää remonteista ennenkuin ostaisin.[/QUOTE]

Nimenomaan juurikin tuo tuuletusrako mm puuttuu. Eristykset todella huonot. Salaojitus yhdellä puolen taloa :D

Ei todellakaan selviäisi pienellä rempalla!! Olen itse käynyt katsomassa tätä 2 remonttimiehen kanssa. 1. Yläkerta pitäisi kokonaan lämpöeristää+laittaa kaikki pinnat. 2. Kellarin lämpöeristykset olemattomat. 3. Ulkoverhous tehty väärin, eli aiheuttaa tulevaisuudessa ongelmia. 4. Nuo sähkökulut mitä tuossa on ilmoitettu, on sillä tavalla, että yläkerta on ollut kylmänä.

Ja yleisesti ottaen remppa on tehty ns. myyntitarkoituksessa. Eli vähän sieltä täältä fiksattu miellyttämään ostajan silmää, todellisuudessa kun tarkemmin katselee paikan päällä on kaikki aivan kesken.

Toinen tärkeä pointti, taloa myy konkurssipesä. Jos talossa myöhemmin ilmeneekin jotain ja yrittää kaupan purkua voipi olla toivotonta saada killinkiäkään takaisin.

Ihme kun mun mies ei kiinnittäny näihin huomiota: se kumos talon vaan pihan ja sen tavara-aitan takia.
ja on raksa mies. :o
konkurssipesä? eli onko jonkun yrityksen nimissä?
Onhan tuo ollu jo vissiin vuoden myynnissä että ei sen puolehen.

no yläkerta oli kylmä ja järkyttävät pinnat.

Hei aloittaja!

Mun ystävä pariskunta on käynyt tuota taloa katsomassa ja siinä on kosteusvaurio. Älkää missään nimessä ostako. Tai no ostakaa mutta ite en tuosta maksais 70 000 e enempää.

Ihme kun mun mies ei kiinnittäny näihin huomiota: se kumos talon vaan pihan ja sen tavara-aitan takia.
ja on raksa mies. :o
konkurssipesä? eli onko jonkun yrityksen nimissä?
Onhan tuo ollu jo vissiin vuoden myynnissä että ei sen puolehen.

no yläkerta oli kylmä ja järkyttävät pinnat.

Mulla oli 2 remonttimiestä kaverina katsomassa ja tosiaan nämä oli heidän näkemyksensä. Talo on Konkurssipesän (eli tavallaan yrityksen) nimissä ja kun se saadaan myytyä jaetaan rahat velkojille. Eli näin ollen jos talosta vähän päästä löytyykin jotain ja haluaisi (ja olisi oikeuskin) purkaa kauppa olisi rahojen takaisin saaminen melko kyseen alaista.

Hienohan tuo on äkkiseltään ja siten se on tehtykin, että ostaja hämääntyy "luksuspesutiloista" ynnä muusta mitkä on hämäykseksi pikaisesti kyhätty.

[QUOTE="Pomm";22891464]Ei siinä paljon salaojitus auta jos on vain yhdellä sivulla..... sama kun olis kaivanu keskelle pihaa montun ja lyöny sinne sen putken. :)

Ja itse en henk.koht. ottaisi vinyyliverhousta vaikka maksettaisi....[/QUOTE]

Niimpä :D
Mutta tämä nyt on vasta pientä verrattuna siihen kaikkeen mihin olen törmännyt tämän puolen vuoden aikana kun taloa on etsitty :D

Itse en kyllä tykkää. Liian vanha ja kolme kerrosta on jo liikaa. Pohja aika sekava, ainoastaan tuo kerros missä on olkkari ja keittiö on ok. Monia pintoja joutuis muuttamaan mieleisekseen. Sauna oli tosin kiva.

[QUOTE="Pomm";22891533]Sanoisin tähän enää että kovin laittaa epäilyttämään...

Moni kakku päältä kaunis.... ja mites se sitten jatkuukaan....[/QUOTE]

Mä olin aivan myity kun kävin katsomassa ekan kerran tätä. Onhan tämä järjettömän hieno äkkiseltään silmäiltynä ja jos ei ymmärrä mihin kannattaa kiinnittää huomiota.
Toisella käyntikerralla ei enää hämännytkään tietyt jutut ja kun oli ammattiporukkaa mukana, jotka osasi sanoa mikä kaikki on pielessä.

Mä olin aivan myity kun kävin katsomassa ekan kerran tätä. Onhan tämä järjettömän hieno äkkiseltään silmäiltynä ja jos ei ymmärrä mihin kannattaa kiinnittää huomiota.
Toisella käyntikerralla ei enää hämännytkään tietyt jutut ja kun oli ammattiporukkaa mukana, jotka osasi sanoa mikä kaikki on pielessä.

ilmajoeltako just taloa etsitte?
on niin harmi ku sielä ne talot viedään käsistä: jos ei ole tälläinen vika kohde.
nim. haluamme kanssa ilmajoelle mutta sopivaa taloa ei tule vastaan, tai jos tulee se on myyty ennen ku ehtii innostua.

Ihan kivan näköinen. Osaan talosta jäänyt jotain ihme vanhanaikaista, varmaan 80-luvulta peräisin olevaan järkyttävää muoviseinää.

Ja tuo keittiö näyttää jotenkin palikoista kasatulta, keskeneräiseltä. Tullut pariskunnalle riita ja ero kesken talon remppaamisen?

Lisäksi keittiön ilmanvaihtoventtiili näyttää olevan likainen. :x

[QUOTE="jaa";22891662]Ihan kivan näköinen. Osaan talosta jäänyt jotain ihme vanhanaikaista, varmaan 80-luvulta peräisin olevaan järkyttävää muoviseinää.

Ja tuo keittiö näyttää jotenkin palikoista kasatulta, keskeneräiseltä. Tullut pariskunnalle riita ja ero kesken talon remppaamisen?

Lisäksi keittiön ilmanvaihtoventtiili näyttää olevan likainen. :x[/QUOTE]

Ei vaan kuten tuola jo aiemmin kirjoitin niin konkurssipesä myy.

Yhteistyössä