miksi lapsella ei olisi oikeutta nukkua äidin ja isän vieressä perhepedissä. mutta aikuiset sitten saa nukkua vierekkäin

[QUOTE="tuutuu";22890943]Uskaltaako miehes mielipiteensä edes tuoda julki? Meillä uskaltaa ja yks pointti on tuolla jo mainittu - erektio. Mies kokee sen vallan kiusallisena asiana peitellä lapselta. Mutta ehkä mun mies on vaan jotenkin viriilimpi versio kun saa yö- ja aamuseisakkeja.[/QUOTE]

palstalogiikalla sun pitäs jättää se perverssi sika. :laugh:

Meillä vanhempi tyttö 2,5v ja pienempi 9kk, viimeisen viikon aikana isompi on viimein oppinut nukkumaan omassa sängyssä, on tähän asti saanut nukkua vieressä. Pienempi nukkuu yhä, mutta en meinaa noin pitkään nukuttaa vieressä kuin mitä siskonsa nukkui. Siitä syystä että mun mies on maailman huonoin nukkuja, ja kun lapsetkin ovat siinä lajissa levottomia, me ollaan 2 vuotta nukuttu eri huoneissa! Seksiä ja läheisyyttä kyllä on päivittäin, mutta kieltämättä typerä olo aina sitten pussata hyvänyönsuukot ja sit lähtee eri suuntiin nukkumaan. Jahka tämä pienempi kevään mittaan vieroitetaan tutista, niin saa siisrtyä siskon kanssa nukkumaan ja minä haluan mieheni takaisin unikaveriksi. Minusta perhepeti on ihanaa läheisyyttä, ja onnellinen olen ettei nyt sitten lastenkaan tarvitse yksin nukkua vaan voivat yhdessä uinua kun pikkusiskokin siirtyy lastenhuoneeseen. Mutta en minä kyllä tätä kuviota pitkään enää jaksa siitä syystä että se erottaa vanhemmat sitten eri huoneisiin.

[QUOTE="tuutuu";22890943]Uskaltaako miehes mielipiteensä edes tuoda julki? Meillä uskaltaa ja yks pointti on tuolla jo mainittu - erektio. Mies kokee sen vallan kiusallisena asiana peitellä lapselta. Mutta ehkä mun mies on vaan jotenkin viriilimpi versio kun saa yö- ja aamuseisakkeja.[/QUOTE]

No, meillä mies nousee jo 5:30 töihin ja kaikki muut nukkuu vielä silloin eli mitään aamuseisokkeja ei ole kukaan nähnyt, ei edes viikonloppuisin. Meille perhepeti tarkoittaa sitä, että kaikki on omissa sängyissään, mutta samassa makuuhuoneessa. Ei mitään ongelmaa. Päinvastoin, tää on ainoa tapa saada nukuttua, sillä lapset ei nukkuis omissa huoneissaan, vaan änkeäis öisin meidän sänkyyn ja sit ois ahdasta. Helpompaa on se, että kaikki on jo valmiiks samassa huoneessa ja kaikilla on oma tilansa. Kenenkään ei tarvi lähtee vaeltelee. Meillä on se olohuone meidän valtakunta, lapset menee tosi aikaisin ja helposti nukkumaan!

palstalogiikalla sun pitäs jättää se perverssi sika. :laugh:

Näin on. Aivan kamala sika kun sillä seisoo tahtomattakin...ja vielä kamalampi kun kehtaa kertoa ettei tykkää siitä seisakista lasten aikaan/jos lapsi olis kainalossa.

Olis muuten hauska nähdä tutkimus joka tehtäis miehille nimettöminä, niinettä rouva ei olis vieressä...ja kysyttäis mikä nukkumajärjestely on heistä luontaisin ja miellyttävin.

[QUOTE="tuutuu";22891324]Näin on. Aivan kamala sika kun sillä seisoo tahtomattakin...ja vielä kamalampi kun kehtaa kertoa ettei tykkää siitä seisakista lasten aikaan/jos lapsi olis kainalossa.

Olis muuten hauska nähdä tutkimus joka tehtäis miehille nimettöminä, niinettä rouva ei olis vieressä...ja kysyttäis mikä nukkumajärjestely on heistä luontaisin ja miellyttävin.[/QUOTE]

sun pitäis vissii pistää mies ulkoruokintaan, joha lapsi / lapset on tehty, eihän se enää ole kuin elättäjä ja kotiapulainen naiselle? :laugh:

Otsikkoon viitaten - miksi palstan mukaan lapsilla on oltava samat oikeudet kuin aikuisilla(mutta velvollisuuksia luonnollisesti ei)? Miksi aikuisen arvo ja oikeudet päättyvät lastensaantiin?
Mulla ja miehelläni on oikeus nukkua toistemme vieressä. Meidän lapsilla on myös oikeus omiin sänkyihin.

Varoituksen sananen, nyt tulee ihmettelyä hieman aiheen vierestäkin - ei kannata lukea jos alkaa ahdistamaan :D
Itse koin ahdistavana nukkua äidin vieressä, omaa sänkyä ei mulle raskinut ostaa. Miesystävän tieltä sitten nahkasohvalle lapsi, kyllä oli mukava nukkua pää puista käsinojaa vasten. Enpä laittaisi omiani tuota kokemaan. Oma sänky, oma tila ja rauha kaikilla.
Toki se on sitten se meidän tyyli, mutta kyllä ihmetyttää tää nykyinen hysteerinen vauhkoaminen lasten oikeuksista - ainakin kun ne menevät siihen pisteeseen että lapset ovat jo jumalan asemassa ja lasten saannin myötä elämä sitten loppuu, tai ainakin muuttuu täysin lasten ehdoilla mentäväksi. Tietysti palstan mukaan ääntäkään ei saa korottaa kun se on kiduttamista ja monesti saa lukea vertauksen ettei poliisikaan huuda sulle jos ajat ylinopeutta(kyllä ne perhanat muuten takuulla huutaa perään jos yrität karata :xmas: ), mutta eikös aikuisen kanssa keskustelu ole HIEMAN eri asia kuin lapsen?
Nyt siis ei saa aviosuhteen osapuolillakaan olla enää OIKEUTTA nukkua rauhassa vierekkäin, vaan tämäkin muutetaan LAPSEN oikeudeksi tulla samaan punkkaan, aviovuoteeseen näin hieman vanhanaikaisesti ilmaistuna :D

sun pitäis vissii pistää mies ulkoruokintaan, joha lapsi / lapset on tehty, eihän se enää ole kuin elättäjä ja kotiapulainen naiselle? :laugh:

Niin, mutta kun en tahdo menettää tota elättäjää/kotiapulaista kun se kuitenkin on ihan oiva niissä hommissa. Ja kuka sit hierois mun niskaa ja jalkoja kun niihin sattuu (päivän kun nostelee muksuja niin alkaahan se jomottaa...) ?? Onhan se jo hänen velvollisuus kun mä sen raskaamman työn kuitenkin meistä teen.

Ja auta armias jo vieraisiin lähtee...mä pidän sit muuten huolen ettei taatusti enää nää lapsiaa, se sika. Mä oon äiti ja mä saan ne lapset ittelleni mennen tullen. Sillä on ne velvollisuudet mua ja meitä kohtaan. Mulla ei ole häntä kohtaan...Jos on niin lapsellinen ettei 5-6 vuotta voi lasten edun nimissä pitää veitikkaa kurissa iltaisin, eikä kestä nukkumista ilman mua niin joutas ladon taakse lopetettavaks ;)

Otsikkoon viitaten - miksi palstan mukaan lapsilla on oltava samat oikeudet kuin aikuisilla(mutta velvollisuuksia luonnollisesti ei)? Miksi aikuisen arvo ja oikeudet päättyvät lastensaantiin?
Mulla ja miehelläni on oikeus nukkua toistemme vieressä. Meidän lapsilla on myös oikeus omiin sänkyihin.

Varoituksen sananen, nyt tulee ihmettelyä hieman aiheen vierestäkin - ei kannata lukea jos alkaa ahdistamaan :D
Itse koin ahdistavana nukkua äidin vieressä, omaa sänkyä ei mulle raskinut ostaa. Miesystävän tieltä sitten nahkasohvalle lapsi, kyllä oli mukava nukkua pää puista käsinojaa vasten. Enpä laittaisi omiani tuota kokemaan. Oma sänky, oma tila ja rauha kaikilla.
Toki se on sitten se meidän tyyli, mutta kyllä ihmetyttää tää nykyinen hysteerinen vauhkoaminen lasten oikeuksista - ainakin kun ne menevät siihen pisteeseen että lapset ovat jo jumalan asemassa ja lasten saannin myötä elämä sitten loppuu, tai ainakin muuttuu täysin lasten ehdoilla mentäväksi. Tietysti palstan mukaan ääntäkään ei saa korottaa kun se on kiduttamista ja monesti saa lukea vertauksen ettei poliisikaan huuda sulle jos ajat ylinopeutta(kyllä ne perhanat muuten takuulla huutaa perään jos yrität karata :xmas: ), mutta eikös aikuisen kanssa keskustelu ole HIEMAN eri asia kuin lapsen?
Nyt siis ei saa aviosuhteen osapuolillakaan olla enää OIKEUTTA nukkua rauhassa vierekkäin, vaan tämäkin muutetaan LAPSEN oikeudeksi tulla samaan punkkaan, aviovuoteeseen näin hieman vanhanaikaisesti ilmaistuna :D

mie tykkään sinun aivoista, en ole zombi kylläkään :laugh:

[QUOTE="tuutuu";22891440]Niin, mutta kun en tahdo menettää tota elättäjää/kotiapulaista kun se kuitenkin on ihan oiva niissä hommissa. Ja kuka sit hierois mun niskaa ja jalkoja kun niihin sattuu (päivän kun nostelee muksuja niin alkaahan se jomottaa...) ?? Onhan se jo hänen velvollisuus kun mä sen raskaamman työn kuitenkin meistä teen.

Ja auta armias jo vieraisiin lähtee...mä pidän sit muuten huolen ettei taatusti enää nää lapsiaa, se sika. Mä oon äiti ja mä saan ne lapset ittelleni mennen tullen. Sillä on ne velvollisuudet mua ja meitä kohtaan. Mulla ei ole häntä kohtaan...Jos on niin lapsellinen ettei 5-6 vuotta voi lasten edun nimissä pitää veitikkaa kurissa iltaisin, eikä kestä nukkumista ilman mua niin joutas ladon taakse lopetettavaks ;)[/QUOTE]

juuri näin, olen ylpeä siitä että olet sisäistänyt palstan opit noin hyvin :laugh:

Mä oon miettinyt samaa kuin AP. Meillä ei kukaan nuku huonosti vaan kaikki nukutaan samassa huoneessa. Lapset nukkui pitkään meidän kanssa samassa sängyssä, nyt suostuvat nukkumaan omissa sängyissä, kuitenkin samassa huoneessa meidän sängyn vieressä.
En ymmärrä yhtään vanhempia jotka tappelee JOKA ilta lapsien nukkumaan menon kanssa, VALVOO itse yöt, kun lapset eivät nuku ja vielä jaksavat VALITTAA siitä kun lopuksi kukaan ei nuku. Kukaan ei pakota jokaista nukkumaan YKSIN! Järki käteen tässäkin asiassa ja rohkeutta mennä oman perheen rytmin mukaan. Toki on lapsia ja aikuisia jotka tykkää nukkua yksin ja se heille suotakoon :D

Ja sit kummastellaan kun parisuhteet ei kestä... Mitenkäs käy talon jonka perustusten annetaan rapistua...

Kyllähän vanhemmat voivat antaa lapsen nukkua vieressään vaikka 30-vuotiaaksi asti. Siitä on kuitenkin huomattavaa haittaa lapsen itsenäistymiselle ja lisäksi koko perhe saattaa hajota vanhempien seksielämän näivettymisen takia. Lasta kannattaa nukutttaa omassa sängyssä aivan syntymästä asti.

Koska parisuhteeseen kuuluu seksiä ja kahden aikuisen välistä läheisyyttä (plus se aamuseisokki ja muutenkin epäsäännölliset heräämiset yms). Jos ei oma sänkykään tätä tarjoa niin missäs sitten? Ja nukkuminen on mulla ainakin parempaa ilman pyörivää lasta vieressä, nukun myös ihan hyvin vaikkei mies ole vieressä, vaikka ikävä oliskin. Aikuiset tekee paljon muitakin asioita mitä lapset eivät jaa, en käsitä mikä ongelma tässä on. Minusta on hyvä oppia nukkumaan yksin. Ja meillä on miehen kanssa iso sänky, enkä potki lasta sieltä pois jos sinne välillä haluaa tulla, mutta kyllä meillä rohkaistaan nukkumaan itsekseen omassa sängyssä.

Älä hyvät äidit pitäkö niitä poikalapsianne vieressä...saattavat tottua ajatukseen ja haluavat sitten nukkua vaimojensa vieressä. Mikä sitten taas on jo tosi luonnotonta koska siinä välissähän pitää olla niiden lasten etteivät ihan rikki mene

Koska lapsella on oikeus omaan sänkyynsä, ja minulla on oikeus omaan sänkyyni ja meillä aikuisilla on oikeus toteuttaa aviollisia tarpeitamme meidän omassa sängyssämme ja lapsilla on oikeus olla niitä näkemättä ja kokematta.

[QUOTE="tuulia";22891555]Älä hyvät äidit pitäkö niitä poikalapsianne vieressä...saattavat tottua ajatukseen ja haluavat sitten nukkua vaimojensa vieressä. Mikä sitten taas on jo tosi luonnotonta koska siinä välissähän pitää olla niiden lasten etteivät ihan rikki mene[/QUOTE]

:laugh: ihan jees provo, vähän ontuu vaan, minä kun väitän etten muista ensimmäisestä 2 vuodestani esimerkiksi yhtään mitään. :D

Siksi, että aikuiset yleensä osaavat nukkua suht rauhallisesti ja paikallaan toisin kuin lapset eikä heillä ole tarvetta heti herättyään herättää myös kaikkia kanssanukkujiaan.

En nukkuis yhdessä myöskään miehen kanssa, joka kääntyy yöllä poikittain sänkyyn tai potkii ja hakkaa mua unissaan. Ex kuorsasi tosi kovaa, hankin silloin oman sängyn olkkariin ja nukuin enimmäkseen siinä, koska korvat tuli kipeäksi tulpat korvissa nukkumisesta enkä tietenkään voinut kaikkia öitä valvoakaan.

Mulle muutenkaan yhdessänukkuminen ei ole mikään itseisarvo. Ei vaan ole varaa niin isoon asuntoon, että molemmilla vanhemmilla olis mahdollisuus omaan makuuhuoneeseen, ja kun tässä suhteessa häiriöttä pystytään kuitenkin toistemme kanssa nukkumaan, niin miksipä ei säästettäisi tilaa nukkumalla samassa sängyssä. Lapset on tervetulleita tänne sit kun osaavat nukkua niin että muutkin tässä sängyssä saa nukuttua heräilemättä.

Meillä ei lapsoset tule nukkumaan välissä kovinkaan nuorina, ei välttis vanhempanakaan, ku toi ukko on sen verran kova hyörimään ja pyörimään ja muaki välillä unissansa "hakkaa" kädellä tai jalalla tms ja nukkuu niin lähellä mua, keskellä sänkyä, et nukkuis lapsen päällä. siis ku välillä tuntuu et nukkuu osittain mun päällä

[QUOTE="ITI";22891478]Mä oon miettinyt samaa kuin AP. Meillä ei kukaan nuku huonosti vaan kaikki nukutaan samassa huoneessa. Lapset nukkui pitkään meidän kanssa samassa sängyssä, nyt suostuvat nukkumaan omissa sängyissä, kuitenkin samassa huoneessa meidän sängyn vieressä.
En ymmärrä yhtään vanhempia jotka tappelee JOKA ilta lapsien nukkumaan menon kanssa, VALVOO itse yöt, kun lapset eivät nuku ja vielä jaksavat VALITTAA siitä kun lopuksi kukaan ei nuku. Kukaan ei pakota jokaista nukkumaan YKSIN! Järki käteen tässäkin asiassa ja rohkeutta mennä oman perheen rytmin mukaan. Toki on lapsia ja aikuisia jotka tykkää nukkua yksin ja se heille suotakoon :D[/QUOTE]

Meille riittää kyllä lapsien rauhoittamiseksi se että arkirutiinit toimivat, että illalla on aikaa pysähtyä lapsen kanssa esim. lukemaan kirjaa tai laulamaan hänelle sängyn vierellä. Tukea häntä siinä nukahtamisessa kaikin keinoin...tehdä illoista rauhallisia ja turvaisia. Ei se ainoa turva ole vanhempien kainalo, vaan se koko koti ja sen ilmapiiri.

Mutta ei kai kun pitää juosta muksujen kanssa kaiket päivät eri harrasteissa ja sitten vielä vanhempien omat menot päälle. Mennään ja tullaan kuin päättömät. Jos vanhemmat ei osaa himmata tahia illalla niin ei kai lapsetkaan...ja sit kun vanhemmat itsekin on jo ihan sippi niin kuka siinä jaksas pysähtyy lasta rauhottaan kun helpompi vaihtoehto on ottaa kainaloon kun itsekin käy unille.

Kyllä mä lähden siitä että lapsi oppii kodin olevan turvallinen, niin etä voi nukkua huoneessa kuin huoneessa. Ja että lapsi voi luottaa siihen että vanhemmat tulee hänen luokseen kutsusta.

Meillä tilanne on se että mies on tosi herkkäuninen. Herää herkästi ja sen jälkeen on hankala saada unta. Kumpikin vauva on tuhinallaan, ähinällään ja heräilyllään häirinnyt miehen unta. Samoin me ollaan häiritty vauvojen unta kuorsauksella jne. Varsinkin tää toinen oli sellanen että kun heräs yöllä ja huomas meiät, alko seurustelemaan ja saattoi mennä kevyesti pari tuntia ennen kuin nukahti uudelleen. Jokaista aivastusta ja yskäisyä pelästyi unen läpi. Siinä olikin kiva kierre kun ei nukkunut vauva, ei nukkunut mies ja olisi töissäkin pitänyt käydä. :( Kun vauva siirrettiin omaan huoneeseen niin kas, koko perhe nukkuu hyvin. Eikä kyse ole siitä että pitäisi huutaa ja itkeä ennen kuin kuulee, ovet on auki JA itkuhäly käytössä. Mä yleensä havahdun jo ennen kuin hälystä kuuluu mitään jos vauva kutsuu, se tapahtuu max kerta viikkoon.

Lisäksi en pitäisi missään nimessä liikkuvaa vauvaa meidän korkeassa sängyssä! Äkkiäkös se siitä yli ryömii, ja sitten ollaan pää halki lattialla. Kyllä pinnis on laitoineen huomattavasti turvallisempi ratkaisu.

Siksi meillä ei lasten paikka ole aikuisten sängyssä. Eipä sillä, toi 3-v häätää ihan jokaisen sängystään pois jos siihen koittaa mennä pötköttään. Yhden ainoan kerran on tullut meidän viereen, sekin oli kun pelästyi katolta putoavaa lunta.

Voiskohan joku mies nyt vastata että kuinka kauhean kamala asia se aamuseisokki sitten on, siis jos lapset on samassa huoneessa?

Meillä on enemmän ja vähemmän nukuttu perhepedissä viimeiset 4vuotta ja samalla linjalla jatketaan.

Mun mielestä on tärkeämpää että vauva saa nukkua äitinsä lähellä (sama sänky tai sivuvaunu) kuin että isä saa nukkua äidin vieressä. Näinpä meillä on mietitty että jos jostain syystä tulee ongelmia nukkua kaikki samassa huoneessa ni ekana kokeillaan sitä että isä muuttaa toiseen huoneeseen. Mulla ei oo mitään pakottavaa tarvetta nukkua miehen vieressä.

Yhteistyössä