miksi lapsella ei olisi oikeutta nukkua äidin ja isän vieressä perhepedissä. mutta aikuiset sitten saa nukkua vierekkäin

[QUOTE="vieras";22890130]No kyllä mä ihmettelen suunnattomasti aikuista ihmistä joka ei osaa nukkua yksin! Onko sitä siirrytty suoraan äidin helmoista miehen kainaloon? Eikö nämä ihmiset ole koskaan asuneet yksin?!
Meillä lapset nukkuu omissa sängyissä, vauvana tosin nukkuivat pinnasängyssä meidän sängyssä kiinni. Mekin nukkuttaisi miehen kanssa mielellään molemmat omissa sängyissä :D Jokainen meidän perheessä on aina ollut sellainen että tarvii TILAA kun nukkuu. Joskus joku lapsista tulee yöllä viereen (saa tietenkin aina tulla jos haluaa) mutta ei siitä tule koskaan mitään. Kukaan ei saa nukuttua kun kaikki pyöritään ja potkitaan niin. Mutta joo, miehen kanssa nukutaan samassa sängyssä ihan vaan käytännöllisyyden takia kun kerran meillä on sama huonekin, niin sinne ei oikein saa nätisti sijoitettua kahta erillistä sänkyä ja kuitenkin kun siellä tulee joskus harrastettua muutakin kun nukuttua niin on ihan mukavaa että tilaa siihen on ;)
Parhaiten mä oon nukkunut kun asuin yksin ja sain rauhassa pyöriä siellä omassa isossa parisängyssä, sillon oli riittävästi tilaa :D[/QUOTE]

Jaa-a, minä en kyllä voi sanoa nauttivani yksinnukkumisesta ja muutin 15-vuotiaana (yksin) pois kotoa.
Asuin pitemmän aikaa yksin, mutta nytkun olen tottunut että se miekkonen on vieressä niin on toki perseestä nukkua yksin.

Jokainen tyylillään. Mutta siitä että nukkuisi koko ajan vieressä niin ei tulisi yhtään mitään. Aina silloin joku nukkuu huonosti. Liian ahdasta yksinkertaisesti kun ukko pyörii ja sitten oman tilanhan tuo lapsikin vaatii. Mä sitten hermostun kun joudun laidalle yms.

Millainenkohan minäkuva on naisella, joka on "hankittu pelehtemistarkoituksiin" miehelle joka koki oman lapsensa "takiaiseksi"? Äkkispäätä tulee mieleen, että terveen ihmisen omanarvontunto itsekunniotus olisi moisessa tilanteessa pakkasen puolella...
Myötätuntoni teille kaikille.

Miehen isä kanssa jutelessa kävi ilmi, että seksiä ei harrastettu siks, että se lapsi nukkui siinä.
Kun mies ehdotti pojalle omaa sänkyä, niin ei sopinui. Koska mamin kullannuppu ei voi nukkua yksin.
Kaikenlisäks se poika oli ihan mahdoton potkimaan ja pyörimään, eli perheenisä siirtyi usein nojatuoliin nukkumaan. Sekö on sitten oikein?

Vaikkapa siksi että äitillä ja isällä on oikeus kunnon uneen. Toista aikuista voi tuuppasta vieressä jos vaikka kuorsaa ja pyytää kääntymään. Mutta kun lapsi vääntelehtii, kääntelehtii, potkii tahi tuuppii niin ei kai kukaan vanhempi häntä herätä...

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22890166:
se on järjen köyhyyttä, jos ei hoksaa, että ne seksijutut voi hoitaa muuallakin kuin siellä sängyssä. jos siellä on muita nukkujia kuin isä ja äiti. ja jos mies menee vieraisiin, niin menee se, vaikka lapset ei nukkuis samassa talossakaan. ei se siitä samassa sängyssä nukkumisesta ole kiinni

Siinä asunnossa ei kauheesti mahdollisuuksia ollu. Kolme muuta sisarrusta asui siellä. Ainoa paikka missä voi jotain harrastaa, olis pikkuvessa. Ei siellä ollu esim saunaa tms..
JA jos ikinä ei saa omalta naiseltaan hellyyttä niin kyllä se ajaa usein vieraisiin..

Millainenkohan minäkuva on naisella, joka on "hankittu pelehtemistarkoituksiin" miehelle joka koki oman lapsensa "takiaiseksi"? Äkkispäätä tulee mieleen, että terveen ihmisen omanarvontunto itsekunniotus olisi moisessa tilanteessa pakkasen puolella...
Myötätuntoni teille kaikille.

Harmi että joillaki miehet olettaa naisen olevan parisuhteessa käytettävissä sängyssä ihan miten vaan ja jos ei ole, mennään vieraisiin. Terve suhde? ei kuulosta siltä. Toista ei petetä sen takia että sängyssä nukkuu omat lapset. Suhde lapsiin kieroutunut jos pitää niiden äiti hylätä sen takia, että lapsi koke turvalliseks nukkua äidin ja isän vieressä?

Mielikuvitusta peliin, seksiä voi harrastaa muuallaki ku sängyssä. Tylsäkshän tuo käviski jos pelkästään sängyssä seksiä harrastettais.

Koska pariskunnat kuuluvat samaan sänkyyn, muut eivät. Yksin se lapsi joutuu kuitenkin nukkumaan sitten kun on niin iso ettei kaikki enää mahdu samaan sänkyyn. Ja minä en tuomitse perhepetiä, mutta ne tuomitsen jotka pitävät perhepetiä ainoana oikeana vaihtoehtona.

Miehen isä kanssa jutelessa kävi ilmi, että seksiä ei harrastettu siks, että se lapsi nukkui siinä.
Kun mies ehdotti pojalle omaa sänkyä, niin ei sopinui. Koska mamin kullannuppu ei voi nukkua yksin.
Kaikenlisäks se poika oli ihan mahdoton potkimaan ja pyörimään, eli perheenisä siirtyi usein nojatuoliin nukkumaan. Sekö on sitten oikein?

Isä ulkoistettiin...lienee kai yllätys joillekin äideille mutta ei mulle. Ottaen huomioon että noilla miehillä on se seksikin edeleen, lapsen syntymänkin jälkeen tärkeää ja se huomion saaminen siltä vaimolta. Kaikille ei kelpaa pelkkä pikapano vessassa lukkojen takana, ettei laps vaan kuule/herää... Ja mikä meillä naisilla on hätänä jos kesken hommien muksu säntää paikalle, ei se vältsi mitään huomaa. Mutta peitäppä seisokki niin ettei mukula nää?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22890106:
Mä suuresti aina ihmettelen niitä jotka vinkuu jos mies on jollain reissulla että ' Voi eiiii, ei osaa nukkua yksin, voi nyyh'.

JA tenavat passitetaan silti omaansa nukkumaan. Ja kyllä pitää osata nukkua. Mutta äiti ei osaa :xmas:

Just samaa tulin kirjoittamaan kun näin otsikon :D

"Siis iik, Keijo on työmatkalla, mä en osaa nukkua yhtään ilman Keijoo, yhyy". Ja seuraavassa lauseessa mietitään miten Lillukka-Ulpukka 4 kk nukkuisi parhaiten yksin omassa huoneessaan kun nyt se niinQ itkee ja kaikkea.

[QUOTE="juu";22890199]Vaikkapa siksi että äitillä ja isällä on oikeus kunnon uneen. Toista aikuista voi tuuppasta vieressä jos vaikka kuorsaa ja pyytää kääntymään. Mutta kun lapsi vääntelehtii, kääntelehtii, potkii tahi tuuppii niin ei kai kukaan vanhempi häntä herätä...[/QUOTE]

Eikö lapsella oo oikeutta kunnon uneen?
Jos lapsi heräilee yöllä, mutta nukkuu paremmin äidin ja isän vieressä, eikö lapsella oo oikeutta nukkua hyvin?

Harmi että joillaki miehet olettaa naisen olevan parisuhteessa käytettävissä sängyssä ihan miten vaan ja jos ei ole, mennään vieraisiin. Terve suhde? ei kuulosta siltä. Toista ei petetä sen takia että sängyssä nukkuu omat lapset. Suhde lapsiin kieroutunut jos pitää niiden äiti hylätä sen takia, että lapsi koke turvalliseks nukkua äidin ja isän vieressä?

Mielikuvitusta peliin, seksiä voi harrastaa muuallaki ku sängyssä. Tylsäkshän tuo käviski jos pelkästään sängyssä seksiä harrastettais.

Mielikuvitusta peliin kun muksut nukkuu 10 vuotta teidän sängyssä....

Öö.. Onko se sitten tervesuhde, että isolapsi nukkuu aina vieressä?
Ei siinä talossa ollut paljon mahdollisuuksia.

Onks teidän muiden miehillä aamuisin seisokkia? Mä ainakin kokisin hieman häiritseväks jos siinä vieressä nukkuis mukula ja vehje alkais unessa jöpöttää sitä vasten. Kun sitä ei noin unessa hallita... Mä ainakin miehenä vaivaantuisin tuosta ja paljon

Koska pariskunnat kuuluvat samaan sänkyyn, muut eivät. Yksin se lapsi joutuu kuitenkin nukkumaan sitten kun on niin iso ettei kaikki enää mahdu samaan sänkyyn. Ja minä en tuomitse perhepetiä, mutta ne tuomitsen jotka pitävät perhepetiä ainoana oikeana vaihtoehtona.

Mä en tuomitse kenenkään nukkumistyyliä.
Mutta sitävastoin mulle on jo vihjastu että mies lähtee hetkenä minä hyvänsä vieraisiin.

meillä hoidetaan parisuhdetta joka ilta sielä yhteisessä sängyssä. enkä tarkota pelkästään seksiä. vaan yhdessä syödään iltapala ja kattellaan telkkaria, jutellaan ihan kaksin, halaillaan ja aina joskus sitten sitä seksiäkin. se on meidän oma paikkamme. lapset saavat tulla sinne jos ovat sairaita tai näkevät pahaa unta mutta muuten nukkuvat omassa huoneessaan omissa sängyissään. perheen koossa pysymisen ja onnellisuuden tärkeimpiä tekijäitä on kuitenkin vanhempien suhteen laatu. päivät me annetan lapsille, mutta yöt on meidän.

ja meillä ainakin kuopus alkoi heti nukkumaan kunnon yöunia kun siirtyi nukkumaan sisaruksen kanssa samaan huoneeseen vuoden iässä. paremmin nukkuu sielä missä on hiljaista ja rauhallista öisin

Olen siitä omituinen että loppupelissä nukun parhaiten yksin. Miehen yötöissäkin näen plussana sen että saan välillä koko sängyn itselleni.

En jaksa tuota nukkumisjuttua niin oikeutena nähdä, enemmän lähden siitä että se on järjerstely millä pyritään takaamaan parhaat mahdolliset yöunet koko perheelle. Jollekin tuo on sitten perhepeti ja jollekin toiselle jotain muuta. Tällähetkellä nukutaan perhpedissä vauvan kanssa ja kyllähän nuo 4v ja 5v:kin meidän sänkyyn välillä eksyvät, omassa huoneessaan nukkuvat myös mieluiten samassa sängyssä.

[QUOTE="muu";22890294]Näinpä...mut se ei ole suotavaa enää...kai[/QUOTE]

Meidän 4v ei ole tästä tietoinen (eikä kyllä vanhemmatkaan). Lapsilla on kerrossänky huoneessaan mutta oman yläsängyn sijaan tyttö mielummin menee nukkumaan alasänkyyn isoveikan viereen.

Yhteistyössä