Miten saisi hienovaraisesti lapsen kummille vinkattua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmistunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmistunut äiti

Vieras
Surettaa lapsen puolesta kun kummisetää ei kiinnosta pätkääkään. Lapsi on 5-vuotias, kummisetä kävi ristiäisissä ja yhdesti on käynyt kylässä. Jos tavataan kummisetää esim. mummolassa (kerran vuodessa max. ollaan yhtäaikaa siellä), kummisetä ei huomaa lasta ollenkaan. Millään tavalla. Itse ihmettelen, että miksi se on edes alkanut kummiksi, ois sanonu suoraan ettei kiinnosta. (miehen veli kyseessä)

Lapsi on alkanut puhumaan kummisedästään. Kyselee missä asuu, milloin tulee käymään. ym ym. lähettää kortin jouluisin, synttärikutsuja ja pari kirjettäkin. Sieltäpäin ei mitään yhteydenottoa.

Tuntuu hirveältä lapsen puolesta, kun sisaruksen kummisetä laittaa paketteja synttäreinä ja jouluna, käy kylässä ja soittelee ja kyselee kuulumisia. Ja tää toinen ei mitään. Voiko kummisedän kanssa ottaa puheeksi tätä asiaa???

Ennenkaikkea, millä tavalla lapselle saisi selitettyä sen, ettei kummin etäisyys ole lapsen vika??? Muutenkin herkkätunteinen lapsi, pelottaa että se alkaa tuntemaan huonommuutta tms...

Etkö voisi sopia jonkun ystäväsi kanssa, että alkaisi "varakummiksi"? Tietysti on vähän noloa, että kummiutta kysyttäisiin vasta nyt, mutta ei kait sillä niin väliä, mikä nimi siellä papereissa on.

Ei kai kummilla ole kuitenkaan mitään lahjan osto velvollisuutta.. Ymmärrän toki että harmittaa, etenkin kun ei edes kirjeisiin vaivaudu vastaamaan. Mielestäni asialle ei vaan voi tehdä mitään. Ei sitä vaan aina voi saada samaa mitä toinen. Itsehän te häntä sitäpaitsi pyysitte.

Tää veli saattoi suostua kummiksi kun ei ilennyt kieltäytyä. Et sitten varautunut tämmöiseen? Itse en odota lässytyksiä kummeilta jotka olen " olosuhteiden pakosta" pyytänyt kummiksi.

Onko kyseessä lapseton sinkkumies? Nuori? Harvempi mies osaa olla lasten kanssa luonnollisesti, ainakaan ennen omia lapsia. Ensimmäinen askel voisi olla puhelut, kun miehesi soittaa kuulumisia (soittaako?) niin siinä voisi puhelun lopussa sano "halautako puhua pari sanaa kummilapsellesi.." yms.. pienestä se lähtee jos lähtee.

mut pakotettiin serkun kummiks. en ois millää halunnu mut vaatimalla vaativat. noh enpä mää oo nähny sitä ny kohta 7vuoteen ku asutaa toisel puolen suomee. eikä nekää mitää oo vaatineet. olin tuolloin 15v

[QUOTE="vieras";22924634]Kummin kuuluu opettaa lapselle kristinuskoa, ei muuta.[/QUOTE]

Kun opettaisi edes sitä. Kun saisi lapsi hetken aikaa häneltä. Edes rukoilisi lapsen puolesta.

[QUOTE="vieras";22924716]Onko kyseessä lapseton sinkkumies? Nuori? Harvempi mies osaa olla lasten kanssa luonnollisesti, ainakaan ennen omia lapsia. Ensimmäinen askel voisi olla puhelut, kun miehesi soittaa kuulumisia (soittaako?) niin siinä voisi puhelun lopussa sano "halautako puhua pari sanaa kummilapsellesi.." yms.. pienestä se lähtee jos lähtee.[/QUOTE]

Lapseton, ei sinkkumies. ei nuori, yli 30v.

Mies soittelee kuulumisia, ruukaa mainita myös tän lapsen. Hän ei siis soittele.

Ja lahjojen osto ei ole tärkeä, edes jonkinlainen mielenkiinto olisi. Minä ostan lapselle aina jotain 'korvaukseksi.' Lähinnä kait siksi, ettei lapsi hoksaisi ajatella kummin puutetta.

Voi jestas tätä kummi hössötystä. Pitäis olla sitä ja tätä ja tuota.
jos sinua häiritsee niin miksettä sano ihan asiallisesti suoraan kummille et mitä häneltä odotatte.
Just monesti nuo lapsettomat miehet ei todellakaan ole mitään innokkaita hössöttäjiä. Ei minunkaan mies ole ollut ja on muistanu jos on muistanu. Ei sitä ole niin kiinnostanu.Alkanu kummiksi ku on pyydetty ja se siittä. Ei moni edes ajattele mitä heiltä odotetaan.

Yhteistyössä