Aloitin uuden työn ja työaika 8-16:00 (lisäksi ma menee 15min kauppaan ennen töitä). Kuuluisko mulle työajan viikkolyh?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
siis viikkolyhennys? Oon toimistoassistentti ja koska kuuluu vaihteen hoito niin on kiinteä työaika. Edeltäjä on käyttänyt omaa aikaa kaupassa käyntiin, mut kyl toi kuukaudessa jo tekee tunnin! Ja eikö toimistohommissa kuulu olla joku viikkolyhennys et joku päivä voi lähteä vähän aiemmin? Ennen oli kellokortti niin ei ollu tällasta "ongelmaa"...

Mulla on kaupanalan työehtosopimus. Täytyy yrittää googlettaa, mutta jos jollain tietoa niin olis kiva jos vastaat.

Vaatisitteko te muut tosta kaupasta käynnistä mitään? Esim. mun edeltäjä tuuraa mua tarvittaessa niin hän vois mun mielestä hoitaa vaihdetta sen 15min et mä pääsisin kauppaan työajalla. Mut en nyt heti ekalla viikolla kehtaa alkaa marista asiasta, mut aion kyllä puheeks jossain vaiheessa ottaa.

[QUOTE="vieras";22933851]Siis nyt en ymmärrä kysymystä? Mihin kauppaan pitää päästä työajalla? Työaika on määritelty sun työsopimuksessa, todennäköisesti on sen 37,5/vko.[/QUOTE]

Pitää hakea työporukalle kahvit, maidot ja pullat viikoksi kerrallaan!

[QUOTE="a p";22933882]Pitää hakea työporukalle kahvit, maidot ja pullat viikoksi kerrallaan![/QUOTE]

No sano reippaasti että sulla on aamulla niin kireä aikataulu, että käväiset kaupassa sitten ennen ruokkista tms. Ja sano _heti_ asiasta, jos teet tuota muutaman viikon niin sitten on hankalampaa muuttaa "rutiineja"

[QUOTE="a p";22933905]Olen työpaikalla 8-16 eli 40h, mutta puolen tunnin ruokikset eli sit työaika olis 37,5h?[/QUOTE]

Ruokkis ei ole työaikaa, siitä ei siis makseta palkkaa. Toki voit silloin poistuakin työpaikalta.

[QUOTE="vieras";22933914]No sano reippaasti että sulla on aamulla niin kireä aikataulu, että käväiset kaupassa sitten ennen ruokkista tms. Ja sano _heti_ asiasta, jos teet tuota muutaman viikon niin sitten on hankalampaa muuttaa "rutiineja"[/QUOTE]

Ei onnistu! :( Se on 5-vuotta hoidettu näin, joten näin se menee kuulema jatkossakin... Varastomiehillä oltava klo 8:00 pullat pöydässä kun tulevat jo aamuyöstä töihin :/

Mulla työaika on 8-16 ja 0,5h on ruokkis eli tulee 37,5h/viikko.
Tosta vartista en osaa sanoa mitään mikä on siihen kauppaan varattu. Sovittiinko siitä jo silloin kun sut siihen palkattiin vai ilmenikö vasta kun aloitit työt? Miehellä työaika on 7-15.30 ja 0,5h ruokkis, joten hänellä on 40h + pekkaset (työajan lyhennys).

No jos toi pullien ja kahvien shoppailu kuuluu sun työnkuvaan/työtehtäviin niin totta kai sen sitten pitää tapahtua työajalla eli myös siitä vartista maksetaan palkkaa! Heittäydy vaikka vähän tyhmäksi ja kysy, että lähdetkö sitten niinä maanantaina vartin aikaisemmin töistä vai miten tämä on ajateltu hoidettavan. Munkin mielestä on parempi, että et tee kertaakaan tollaista 15min "ilmaistyötä" vaan otat asian heti puheeksi! Helpompi niin.

Kuumimmat

Yhteistyössä