Vituttaa kun mies on idiootti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi helvetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi helvetti

Vieras
Voi helvetti että menee järki tuon miehen kans joka ei ikinä keskustele mistään mun kanssa! Kun kysyn tästä, niin saan vastaukseksi ärähdyksen, "että mistä ihmeestä meidän pitäisi keskustella?"

No mites ois esim. lastenkasvatus, parisuhde.....???? Ei keskustele ikinä mistään, ei ikinä. Jos yritän saada keskustelua aikaan, niin mies on niin vitun idiootti kun leipäläpi ammollaan vaan tuijottaa sanomatta mitään. Menihän tässä 10v. tajuta kuinka vitun yksinkertainen minun mies on! Mietiskelen itse lastenkasvatusta ym. paljonkin mutta mies ei. Sanoo että "miten muka kasvattaa, niin täytyyhän kai niitä kasvattaa"??????????????????

En tod.väitä olevani maailman fiksuin, mutta olisipa kiva saada vähän syvällisempää keskustelua välillä harrastaa! Taidan alkaa miettimään eroa.

Mä elin 3vuotta suhteessa missä mies ei tykännyt keskustella asioista..noh,en elä siinä suhteessa enää
Järkeni kait olisin menettänyt....nyt mies joka osaa keskustella asioista,ja ongelmista :) omat ongelmat
Tässäkin mutta ainakin me kommunikoidaan että saa asiota ratkottua...suosittelen!

Tuttu tunne. Omani kohdalla vain on ihan turhaa yrittää pyytää lukemaan jotain kasvatukseen tai parisuhteeseen liittyvää. Mut ihan sama tunne, toivottavasti tunnet saavasi vertaistukea. :)

Jos antaisin miehelleni kirjan luettavaksi ja kysyisin jotain siitä niin ei taatusti muistaisi mitään eli ei ajatuksen kans suhtaudu mihinkään... Eli ei onnistu! Oikeasti kun on vain niin tyhmä että hävettää!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22937027:
Ja tuon lisäksi voi kokeilla aloittaa keskustelun urheilusta, autoista, tietokoneista, kotiteatterista tai mistä nyt arvelee miehen olevan kiinnostunut.

Samaa mieltä. Varsinkin siksi, että tästä ehdotuksesta tulee väistämättä ilmi, miten vaikeaa on aloittaa tai edes jatkaa keskustelua aiheesta, josta ei itse ole kiinnostunut tai josta ei mitään tiedä... :D

Mutta ymmärrän ap:tä: luulisi, että oma parisuhde tai omien lasten kasvatus kiinnostaisivat. Vai eikö mies tiedä niistä...?

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä keskustellaan;22937035:
Mä elin 3vuotta suhteessa missä mies ei tykännyt keskustella asioista..noh,en elä siinä suhteessa enää
Järkeni kait olisin menettänyt....nyt mies joka osaa keskustella asioista,ja ongelmista :) omat ongelmat
Tässäkin mutta ainakin me kommunikoidaan että saa asiota ratkottua...suosittelen!

Tähän minäkin alan kallistua. En ehkä kaipaisi miestä vierelleni vähään aikaan vaan haluaisin olla lapseni kanssa vaan. Ehkä sitten joskus jos joku mukava, keskustelutaitoinen mies osuisi kohdalle...

Jos antaisin miehelleni kirjan luettavaksi ja kysyisin jotain siitä niin ei taatusti muistaisi mitään eli ei ajatuksen kans suhtaudu mihinkään... Eli ei onnistu! Oikeasti kun on vain niin tyhmä että hävettää!
Oletko varma, että on tyhmä? Entä jos hän välttää keskustelemasta aiheista, joista arvelee aiheutuvan riitaa ja joissa "keskustellakseen" hänen pitäisi vain myötäillä sinun näkemyksiä? Mun isälläni on joitakin aiheita, mistä ei ole suostunut nk keskustelemaan äitini kanssa juuri sen vuoksi, että mutsilla olisi jossain vaiheessa palanu hihat. Silti ovat olleet naimisissa kohta 60 vuotta :)

Samaa mieltä. Varsinkin siksi, että tästä ehdotuksesta tulee väistämättä ilmi, miten vaikeaa on aloittaa tai edes jatkaa keskustelua aiheesta, josta ei itse ole kiinnostunut tai josta ei mitään tiedä... :D

Mutta ymmärrän ap:tä: luulisi, että oma parisuhde tai omien lasten kasvatus kiinnostaisivat. Vai eikö mies tiedä niistä...?

Mies ei vaan ymmärrä että sitten on turha myöhemmin itkeä kun lapset käyttäytyvät miten vain. Haluaisinkin jutella juuri hänen kanssaan NYT kasvatusasioista kun ne ovat hyvin ajankohtaisia. Mutta ei häntä kiinnosta, elää päivän kerrallaan ja tuijottaa jalkapalloa!

Mies ei vaan ymmärrä että sitten on turha myöhemmin itkeä kun lapset käyttäytyvät miten vain. Haluaisinkin jutella juuri hänen kanssaan NYT kasvatusasioista kun ne ovat hyvin ajankohtaisia. Mutta ei häntä kiinnosta, elää päivän kerrallaan ja tuijottaa jalkapalloa!

Voisitko aloittaa muutoksen keskustelemalla miehesi kanssa jalkapallosta? Ehkä hänkin sitten vastavuoroisesti haluaisi keskustella sinun kanssasi lastenkasvatuksesta.

Tuntuu tutulta meilläkin, VAIKKA meillä kyllä keskustellaan paljonkin, mutta ei aina MINUN MIELESTÄNI tarpeeksi eikä niistä oikeista asioista. Olen huomannut omassa parisuhteessani sen, että kun elämä muuten pysäyttää - tapahtuu jotakin "isoa" vaikkei ihan itsellekään mutta lähipiirissä - keskustelu syvenee. Meillä keskusteltiin viikkokausia syvällisiä pari vuotta sitten, kun ensin mieheni isoäiti kuoli meidän istuessa vieressä, ja pari viikkoa myöhemmin ystäväpariskunta ilmoitti vähän yllätyksenä tulleesta erostaan. Tuolloin puhuttiin myös tunteista, mistä usein ei. : /

Kokeile, onko jokin hetki otollisempi keskustelulle kuin toinen. Siis ei ainoastaan vuorokaudessa, vaan laajemmalti.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22937049:
Oletko varma, että on tyhmä? Entä jos hän välttää keskustelemasta aiheista, joista arvelee aiheutuvan riitaa ja joissa "keskustellakseen" hänen pitäisi vain myötäillä sinun näkemyksiä? Mun isälläni on joitakin aiheita, mistä ei ole suostunut nk keskustelemaan äitini kanssa juuri sen vuoksi, että mutsilla olisi jossain vaiheessa palanu hihat. Silti ovat olleet naimisissa kohta 60 vuotta :)

Olen varma, että ihan tyhmäkin on! Nyt alkaa olla jo pakko myöntää tuo itsellenikin! Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat mutta suurimmaksi osaksi ei johdu tuosta, koska en hiiltyisi jos sanoisi oman mielipiteensä. Kunhan vain saisi jotakin keskustelua aikaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22937061:
Voisitko aloittaa muutoksen keskustelemalla miehesi kanssa jalkapallosta? Ehkä hänkin sitten vastavuoroisesti haluaisi keskustella sinun kanssasi lastenkasvatuksesta.

Kokeiltu on, ja juttelee jotakin just vaikkapa jalkapallosta, muttei silti ikinä muusta! Ihania ehdotuksia kyllä!

Olen varma, että ihan tyhmäkin on! Nyt alkaa olla jo pakko myöntää tuo itsellenikin! Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat mutta suurimmaksi osaksi ei johdu tuosta, koska en hiiltyisi jos sanoisi oman mielipiteensä. Kunhan vain saisi jotakin keskustelua aikaan!
Ovatkohan appivanhempasi aikoinaan keskustelleet paljon ja millä tavalla? Joskus kun malli tulee kotoakin ja jos kotona on vanhempien nk keskustelut päättyneet usein riitaan, se voi vähentää miehesi halukkuutta keskustella asioista.

[QUOTE="vieras";22937058]Mun mies ei edes lue, on lukenut ehkä 3 kirjaa elämässään. Lukee vaan nettisivuja.[/QUOTE]

Ymmärretty... Ohjaa tietyille nettisivuille... :xmas:

Tuolla joku epäili, auttaisiko miehen vaihto ongelmaan. Näyttää tuo keskustelemattomuus olevan miehessä ominaisuus, ei "vika".

Mä oikeasti luulin että miehet ei vaan tykkää/kykene avautumaan ja keskustelemaan....mutta sitten tulla tupsahti mieheni,luojan kiitos! Kyllä se vaan helpottaa elämää kun tulee vaikka ongelmia kun voi jutella
Avoimesti toiselle. Me on jouduttu opettelemaan pienempää volyymin käyttöä ja fiksua riitelemistä kun temperamenttisia ollaan...nyt keskustelu on rakentavaa,välillä enemmän välillä vähemmän.mut ollaan me ainakin avoimia :)

[QUOTE="vieras";22937051]Mun mies vaan lässyttää mulle. Niinku olisin joku vauva. Huoh. Tai sit tiuskii. Joskus keskustelee, mutta on helvetillinen homma saada se siihen moodiin.[/QUOTE]

Voi ei, ei sekään kivaa. Ei kyllä ole kiva yrittää pakottaa toista väkisin keskustelemaan.

Kyllä miehen keskustelemattomuus on lähinnä myytti nykyään. Itse pidän vielä isompana ongelmana kun nainen ei aidosti kuuntele mitä sinulla on sanottavaa ja mies luovuttaa jossain vaiheessa kun nainen lähinnä rakastaa omaa ääntään. Lisäksi pitää niitä samoja juttuja jankuttaa kuin joku heikkopäinen eikä pääse millään yli niistä jutuista vaikka ne on käyty läpi miljoona kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22937068:
Ovatkohan appivanhempasi aikoinaan keskustelleet paljon ja millä tavalla? Joskus kun malli tulee kotoakin ja jos kotona on vanhempien nk keskustelut päättyneet usein riitaan, se voi vähentää miehesi halukkuutta keskustella asioista.

Sepä siinä juuri onkin kun hänen elämässä vanhemmat ovat olleet hyvin vähän. Ovat todella etäisiä eikä perhe tunnu merkitsevän heille mitään. Mieheni ollut jo aika pienestä "omillaan". Ei ole parisuhteen mallia enkä minä taida oikeasti enää jaksaa yrittää opettaa.

Ai niin, mieheni on aina tosi kiireinen eikä malta kuin pysähtyä urheilua katsomaan televisiosta. Aina töissä, tai jotakin metsähommia ym. tekemässä. Hänen mielestään elämä vaan on sellaista hektistä eikä mitään tartte pysähtyä miettimään tai kyseenalaistaa. Ei vaan ehdi eikä jouda miettiä syntyjä syviä, ei hän kuulemma sellaisia ajattele... Siitä tämä tyhmyys!

Yhteistyössä