Tuli tuosta toisesta autoketjusta mieleen: Miksi romanit eivät käytä lapsillaan turvaistuimia automatkoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmph

Vieras
Siis yleisesti tulee usein vastaan sellaisia, joilla lapset hilluvat jopa ilman vöitä autossa kun auto on liikkeellä.
Palstaileeko täällä yhtään romania? Voisiko joku kertoa minulle, miksi näin on?! Varmasti heille-/teillekin on informoitu jo neuvolassa näistä asioista.

No just siks, kun se on ikäänkuin "pakollista"! Eihän ne IKINÄ aja autoaankaan parkkipaikalle, vaan melkein kauppaan sisään asti, ja jos vahingossa parkkipaikalle, niin sen on ehdottomasti oltava inva-paikka, kärryä ei oteta, jos pitää pantti laittaa, vaan otetaan ne ilmaiset vauva-istuin-kärryt, ja jos ostetaan jotain pikaruokaa, niin ne ruoka-paperit ja mukit heitetään samantien ikkunasta pihalle!!! Ja kaikki vissiin siksi, että perinteet velvoittaa<3

[QUOTE="lapanen";22448973]No just siks, kun se on ikäänkuin "pakollista"! Eihän ne IKINÄ aja autoaankaan parkkipaikalle, vaan melkein kauppaan sisään asti, ja jos vahingossa parkkipaikalle, niin sen on ehdottomasti oltava inva-paikka, kärryä ei oteta, jos pitää pantti laittaa, vaan otetaan ne ilmaiset vauva-istuin-kärryt, ja jos ostetaan jotain pikaruokaa, niin ne ruoka-paperit ja mukit heitetään samantien ikkunasta pihalle!!! Ja kaikki vissiin siksi, että perinteet velvoittaa<3[/QUOTE]

Tuon olen kyllä laittanut monesti merkille. Mustalaiset ovat jostain syystä todella sotkuisia. Olin aikaisemmin kesätyössä terrasikahvilassa, ja siellä näkin jatkuvasti mustalaisnaisia lasten kanssa, ja nämä lapset kun saivat jäätelönsä syötyä, viskasivat roskat suoraan maahan ja äidit eivät silmää räpäyttäneet. TÄmä toistui siis kaikkien mustalaisten kohdalla.

Sama huomio tullut tehtyä lähes tulkoon aina kun romaneja nähnyt, kerran nähnyt kun laittoivat lapsen istuimeen,mutta ko.henkilö oli muutenkin sellainen ettei ollut tavoiltaan väestönsä kaltainen.
Yksi syy varmasti on se etteivät rakasta lapsiaan, jos ei kerta halua suojella heitä parhaansa mukaan. Kai se niille on ihan sama jos esim. joutuu kolariin ja lapsi kuolee, vittumaisinta taitaa olla minne se ruumis sitten hävietetään ja maksaako sossu uutta autoa kun ei tainnut olla vakuutuksiakaan voimassa. Ja joo, olen erittäin närkästynyt siitä miten kuljettavat kersojaan noin, viedään kauppoihin melkein alasti talvella että voidaan korkeintaan varastaa päälle vaatteet jne. Huostaan pitäisi ottaa kaikki niiden lapset niin saataisiin niistä tavallisia ihmisiä.

Sama huomio tullut tehtyä lähes tulkoon aina kun romaneja nähnyt, kerran nähnyt kun laittoivat lapsen istuimeen,mutta ko.henkilö oli muutenkin sellainen ettei ollut tavoiltaan väestönsä kaltainen.
Yksi syy varmasti on se etteivät rakasta lapsiaan, jos ei kerta halua suojella heitä parhaansa mukaan. Kai se niille on ihan sama jos esim. joutuu kolariin ja lapsi kuolee, vittumaisinta taitaa olla minne se ruumis sitten hävitetään ja maksaako sossu uutta autoa kun ei tainnut olla vakuutuksiakaan voimassa. Ja joo, olen erittäin närkästynyt siitä miten kuljettavat kersojaan noin, viedään kauppoihin melkein alasti talvella että voidaan korkeintaan varastaa päälle vaatteet jne. Huostaan pitäisi ottaa kaikki niiden lapset niin saataisiin niistä tavallisia ihmisiä.

Itse en ole romani, mutta ns. naitu sukuun. Ja olen hyvin pahoillani siitä, että jos yksi törttöilee, niin koko väestö leimataan. Itselläni on kaksi hyvää ystäväperhettä, josta ovat kaikki romaneita. Ja ei niitä lapsia tarvitsisi huostaanottaa, voi hyvin niinkuin omatkin tyttäreni. Että sillain.

tänne muutahneet mustalaiset kyllä pittää läpit kurissa. pienet on istuimissa ja isommilal näkkyy olevan korokkeet. mukaviä läppejä, ei ainkaan päällepäin huonokäytösisiä.

Mitä vitun läppejä? No kuitenkin mustalaiset ajelee miten sattuu niillä autoillaan ja yleensä äitui mustalainen pitää lapsi mustalaista sylissään etupenkillä ja yleensä vielä vauvamustalaista syllissään ilman turvavöitä ja polttaa samalla röökiä, isä mustalainen yleensä puhuu puhelimeen ja pujoo nyrkkiä ikkunasta ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä päin näin;22942058:
Mitä vitun läppejä? No kuitenkin mustalaiset ajelee miten sattuu niillä autoillaan ja yleensä äitui mustalainen pitää lapsi mustalaista sylissään etupenkillä ja yleensä vielä vauvamustalaista syllissään ilman turvavöitä ja polttaa samalla röökiä, isä mustalainen yleensä puhuu puhelimeen ja pujoo nyrkkiä ikkunasta ulos.

läppi on lapsi. murre sana

1 syy katos kun se pikku Rainer on ilman istuinta kyydissä ja kun todnäk isä Rainer ajaa kolarin (humalassa) niin ilman tätä turvaistuinta pikku Rainer vammautuu sen verran että pääsee suoraan lapsilisiltä -> Sairaseläkkeelle

1 syy katos kun se pikku Rainer on ilman istuinta kyydissä ja kun todnäk isä Rainer ajaa kolarin (humalassa) niin ilman tätä turvaistuinta pikku Rainer vammautuu sen verran että pääsee suoraan lapsilisiltä -> Sairaseläkkeelle

Mutta kun ne rainerit ei aja humalassa, harva mustalainen dokaa yleensäkään vaan niillä ei ole varaa eikä halua ajaa korttia, kolareita tulee kun ei vaan auto toimi ja lapset lähtee sairaseläkkeelle kuka määrätään, suku sanoo sen kuka tekee mitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja siis näin;22942168:
Mutta kun ne rainerit ei aja humalassa, harva mustalainen dokaa yleensäkään vaan niillä ei ole varaa eikä halua ajaa korttia, kolareita tulee kun ei vaan auto toimi ja lapset lähtee sairaseläkkeelle kuka määrätään, suku sanoo sen kuka tekee mitäkin.

Ihan totta? aika monta Mustilaista tiedän ja ukot on kyllä aika pirun kovia dokaamaan, jokunen niistä on vielä ruvennut syömään kuormasta ja vetään viinaa vahvempia kun itse niitä myyvät

[QUOTE="HAH";22942229]Ihan totta? aika monta Mustilaista tiedän ja ukot on kyllä aika pirun kovia dokaamaan, jokunen niistä on vielä ruvennut syömään kuormasta ja vetään viinaa vahvempia kun itse niitä myyvät[/QUOTE]

Ihan totta, ei meillä päin ainakaan viinaa vetäneet vaan ihan jotain muuta.