Kyllä nyt pisti silmään tai korvaan siis - kaupassa nähtyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En tunnusta yleisesti kyttääväni kaupassa vähempiosaisia tai eri värisiä.

Olin paikallisen Prisman kassalla, edessäni muutama ilmeisesti maahanmuutaja tai jotain, ostivat ruokaa ja antoivat kassalle jokun lapun (aattelin et kysymyksessä on maksusitoumus vai mikä se kuponki sitten onkin) ja samalla kun lapun antoivat putosi rouvalta kännykkä lattialle.

Kun omia ostoksiani siinä pakkailin niin kuulin kun sanoivat sen menneen rikki, yksi tiesi että noi kosketusnäytöt on niin herkkiä ja kun ostokset oli kasseissa päättivät yksissä tuumin lähteä ostamaan uutta, kun et sä voi ilman olla ;)

[QUOTE="vieras";22958301]Entäs jos se oli se bonuslappu? Prismassa kun oltiin. ;)[/QUOTE]

ei sielt mitään bonuslappuja saa, tai saa silloin kun liittyy sellaisia 5-10€ lippuja yhden mut muuten bonukset tuleetilille

[QUOTE="viima";22958328]ei sielt mitään bonuslappuja saa, tai saa silloin kun liittyy sellaisia 5-10€ lippuja yhden mut muuten bonukset tuleetilille[/QUOTE]

Ei tule kaikille tilille. Meillä on s-etukortti ja saamme bonukset lapulle, joka siis annetaan kassalle kun maksetaan ostoksia. Meillä ei siis ole tiliä, minne bonukset menisivät.

[QUOTE="vieras";22958339]Ei tule kaikille tilille. Meillä on s-etukortti ja saamme bonukset lapulle, joka siis annetaan kassalle kun maksetaan ostoksia. Meillä ei siis ole tiliä, minne bonukset menisivät.[/QUOTE]

Taitaa olla kyllä todella antiikkinen tuo tapa! En oo ees ikinä kuullut mistään bonuslapuista.

Olisit kyylännyt tarkemmin, niin olisit nähnyt minkä lapun ne antoi. Nyt pitää vaan spekuloida ja se on tylsäääää.....

Mitä kieltä ne muuten puhuivat toisilleen? Kun ap kerran ymmärsi.

Tässä aloituksessa oli kyse mamuista eikä suomalaisista juopoista.

niinpä. Ihmetyttää, että kaikki mamujen tavat syynätään kyllä suurennuslasilla. Kaikki tullaan heti tänne raportoimaan. Mä ajattelin alkaa raportoimaan aina kun nään valkoihoisen suomalaisen tekevän jotain mun mielestä paheksuttavaa.... Sitt tosin en ehtis muuta tehdäkkään kun istua tässä koneella.

Olisit kyylännyt tarkemmin, niin olisit nähnyt minkä lapun ne antoi. Nyt pitää vaan spekuloida ja se on tylsäääää.....

Mitä kieltä ne muuten puhuivat toisilleen? Kun ap kerran ymmärsi.

Ylläri puhuivat suomea, mutta se joka sanoi puhelimen olevan rikki oli ainakin suomalaisen värinen ;) en kyllä kysynyt että onko alkuperäiskansaa.

Mua ei sinänsä haittaa kuka niillä maksusitoumuksilla ostaa ja mitä ostaa (sellainen tää vissiin oli koska tupakat maksoivat erikseen), mutta se että haetaan sosiaalitoimiston lapulla ruokaa ja marssitaan seuraavaksi puhelinkaupaan ei oo mun mielestä oikein. Puhelinhan on tänä päivänä välttämättömyys ettei siinä mitään.

En muuten kysyny josko se puhelin oli jo aikaisemmin vanhan mallinen tai rikki jospa heillä oli sinne puhelinkauppaankin maksusitoumus.

Mä oon ollut pari kertaa äitini kanssa kaupassa, kun hän on sosiaalikeskuksen maksusitoumuksella ostanut mm. vaatteita tai astioita, ja on tosi hauskaa seurata ihmisten ilmeitä :D

Äitini on työssäkäyvä ihminen, ja koska hänen työnantajansa on sosiaalitoimi niin hän saa mm. pari kertaa vuodessa ostaa itselleen työvaatteita, tai työpaikalleen astioita sosiaalitoimen maksusitoumuksella. Mutta eihän ne mukamas huomaamattomasti kyyläävät sivulliset sitä voi tietää.

Niin...

Mekin saatiin joulun alla diakonilta 50e maksusitoumus Prismaan. Ja ostettiin sillä todella tarpeeseen tulevaa jouluruokaa, ja olin todella kiitollinen siitä, että saimme lapun, ja apua todella tiukkaan tilanteeseemme. Silti ihan samana päivänä (silloin tulivat lapsilisät) ostimme pojallemme joululahjaksi 99e maksavan kosketusnäytöllisen puhelimen (10v pojan puhelin meni rikki, ja oli ilman puhelinta noin 2kk). Ostimme kullekin lapselle siis kaksi lahjaa, ja tämän puhelimen osto ajoittui noihin lapsilisiin. Ja sitten lopulla lapsilisillä olemmekin melkeen vetkuttaneet tähän päivään saakka. Että eipä se nyt tuo ap:n tarina oikein mitään kerro. Hiukan voi olla rahaakin, vaikka ostoluvalla ostaisikin. Kyllä se ostolupa silti voi olla todelliseen tarpeeseen annettu. Eikä niitä ainakaan meidän seurakunnassa noin vain jaella, 2 kertaa vuodessa on jokaisella pinillä tuloilla elävällä sellainen mahdollisuus saada.

Mä oon ollut pari kertaa äitini kanssa kaupassa, kun hän on sosiaalikeskuksen maksusitoumuksella ostanut mm. vaatteita tai astioita, ja on tosi hauskaa seurata ihmisten ilmeitä :D

Äitini on työssäkäyvä ihminen, ja koska hänen työnantajansa on sosiaalitoimi niin hän saa mm. pari kertaa vuodessa ostaa itselleen työvaatteita, tai työpaikalleen astioita sosiaalitoimen maksusitoumuksella. Mutta eihän ne mukamas huomaamattomasti kyyläävät sivulliset sitä voi tietää.

:D

Kiitos tästä tiedosta, eivät siis tuhlanneet mun ja sun verorahoja omiin ruokiinsa vaan ostivat niitä työpaikalleen <3

Yhteistyössä