en ymmärrä tätä karenssijuttua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mun kaverin tutulle oli langetettu karenssi irtisanoutumisen takia, jossa oli kyseessä seksuaalinen ahdistelu !
Moni oli myös tehnyt selvityksen samasta asiasta, karenssi tuli heillekkin.!
eivätkö he oikeasti pidä työntekijää missään arvossa?
Omassa tapauksessani ymmärrän sen, koska irtisanouduin koeaikana , koska en jaksanut olla siellä .ja vaihdoin työpaikkaa, joka on toistaiseksi sijaisuus ja siinä on vapaapäiviäkin.

Olisi helvetin paljon helpompaa tehdä duuninsa kunnolla ja olla ahdistelematta ketään niin ei tarvitsisi murehtia karensseista. Miten helvetin itseoikeutettuja nämä yhteiskunnan lokkihylkiöt oikein kuvittelevat olevansa?

Kyllä oli näyttöä.ei ollut mitään syitä kaverin tutuilla , että olisivat itse flirttailleet.
tämä ahdistelija oli pomo ja myös pommitti törkeillä tekstiviesteillä.
Viestit oli säilytetty, mutta ei kuitenkaan ollut apua.
Täällä on kyllä oikeasti ilkeitä ihmisiä- Ei uskoisi..
Taitavat olla katkeria elämäänsä.

Ottaisin ensin yhteyttä työnatajan omaan liittoon, jos siis kyseessä järjestäytynyt työnantaja. Apua saat mm työsuojelupiiristä. Jos todisteet ovat olemassa ja kiistattomat pulju oikeuteen.

työkkäri antaa AINA karenssin jos itse irtisnoo itsensä, myös koeaikana. Jos työnanatja irtisanoo koeaikana ei tule karenssia.. näin se vaan on. Sulla ei ole työkkärin mielestä MITÄÄN Oikeuksia, työnantajat savat tehdä melkein mitä vaan, mutta sun on tehtävä työsi, vaikka palkatta tai vaikka seksuaalisesti ahdisteltuna.

myös jos on työkkäriin ilmoittautumiuspäivä eikä ole päässyt, vaikka siksi että on ollut sairaalassa juuri sinä päiväänä leikkauksessa, napahtaa karenssia: Sinne täytyy menneä kun he käskevät, vaikka sieltä leikauspöydältä eikä vaikut asairaalasta lapsut ja todistukset.

[QUOTE="sairas";22960808]jos on vähänkin älykäs tajuaa käydä siellä työkkärissä ennen leikkausta, tai sopii ajan muulle päivälle.[/QUOTE]

tiedätkö, että sekän ei aina käy. olen josksu esim flunssan takai peruuttanut aika niin on vaan sanott että on tultava. kyllä sä jaksat. kuumeeessa menin sinne sitten.

s oletko olut työttömänä työnhakijana itse?
työkkärissä eletään TYÖKKÄRIN tahdon muklaan, jos työkkäri päättää sulle esim työpakan, menent sinne vaikak sinen amtkaa olis 200km, vaikka se olis kaukana paiakssa jonen ei kulje julkiset , etkä omista ajokorttia.
Mulle sanoivat kerran että he olettavat että KAIKILLA aikusilla on ajokortti ja auto käytetävissä. Työtön siis osta sen auton, mutta millä rahalla?

Irtisanoutuessa tulee aina karenssia. Siksi pitää hoitaa ne asiat kunnolla jotta välttyisi karenssilta. Aina tuollaisissa asioissa pitää ottaa yhteyttä luottamusmieheen, työsuojeluun ja tuossa tapauksessa jopa poliisiin. Jos ei tätä tee vaan irtisanoutuu, ei ole mitään näyttöä mistään ja rapsahtaa se karenssi.

Irtisanoutuessa tulee aina karenssia. Siksi pitää hoitaa ne asiat kunnolla jotta välttyisi karenssilta. Aina tuollaisissa asioissa pitää ottaa yhteyttä luottamusmieheen, työsuojeluun ja tuossa tapauksessa jopa poliisiin. Jos ei tätä tee vaan irtisanoutuu, ei ole mitään näyttöä mistään ja rapsahtaa se karenssi.

Luottamusmies, työsuojelu ja jopa poliisi ei aina auta. Eikä ainakaan ihan heti. Ymmärrän työkkärin kannan, mutta ymmärrän todella hyvin myös työntekijän kannan asiaan.

Ei tuu aina karenssia, ei ainakaa mulle oltu sellasta antamassa, mutta mä meninkin liittoon jutustelee jossa mulle laadittiin irtisanoutumista puoltavat paperit jne jne..

Jep, ei tulekkaan. Myös lausunnot syistä minkä vuoksi on irtisanoutunut, menevät selvitettäviksi entiselle työnantajalle, mikäli syy on "vakava". Tuo seksuaalinen häirintä on sen luokan vakava syytös, että varmasti on mennyt selvitykseen.
On olemassa myös joitain yrityksiä, joilla vain on niin huonomaine, ettei työkkäristäkään anneta karenssia jos kieltäytyvät kyseisen työpaikan vastaanottamisesta...

tiedätkö, että sekän ei aina käy. olen josksu esim flunssan takai peruuttanut aika niin on vaan sanott että on tultava. kyllä sä jaksat. kuumeeessa menin sinne sitten.

s oletko olut työttömänä työnhakijana itse?
työkkärissä eletään TYÖKKÄRIN tahdon muklaan, jos työkkäri päättää sulle esim työpakan, menent sinne vaikak sinen amtkaa olis 200km, vaikka se olis kaukana paiakssa jonen ei kulje julkiset , etkä omista ajokorttia.
Mulle sanoivat kerran että he olettavat että KAIKILLA aikusilla on ajokortti ja auto käytetävissä. Työtön siis osta sen auton, mutta millä rahalla?

Ei työkkäri niitä työpaikkoja tarjoa hornan tuutista huvikseen, kaikilla on ns. työvelvoite alue, jonka sisällä ne tarjotut työpaikat on. Eikä se ole työkkäri ole velvoitettu miettimään muiden kulkemis ongelmia...

Yhteistyössä