Onko kukaan muu okt-asuja pettynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei onnela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei onnela

Vieras
En ole viihtynyt kuten ajattelin, että viihtyisimme.

Yllättäen en pitänyt ihmisistä, joita täällä on. Liian materialisteja.

Olen aiemmin asunut kerrostaloissa, rivitaloissa ja omakotitalossakin lapsuudessa/nuoruudessa ja aina pitänyt ihmisistä.

Nyt vain ihmisten materialistisuuus ja pinnalisuus rasittaa.

Esim. lapsen luokkakavereista kaikki, siis aivan kaikki, ovat perheistä, joissa molemmat vanhemmista kokopäivätöissä, matkustellaan, ja on rahaa. Ollaan erittäin rahakeskeisiä ja raha on tärkeintä. Kuitenkin nämä samat ihmiset valittavat ajan puutetta ja ovat katkeria ja inhottavia keski-ikäisiä. Siis suurin osa.

Viihdyin paremmin kerrostalossa, jossa osa oli opiskelijoita, osa eläkeläisiä, jne. Kukaan ei kytännyt ja kaikki saivat olla rauhassa, kunnioitettiin toinen toisiamme. sanoimme päivää ja muuten sai olla rauhassa. No joo, oli siellä yksi häirikkömummo, joka valitti rattaista tulleesta lumesta (minkäs lumelle teet, jso lumitöitä ei ole tehty, sitä tulee rappukäytävään), ja kuitenkin oli itse vinkumassa meidän ovella apua, kun oli jäänyt lukkojen taakse.

ei millään pahalla mutta eikös nyt yleensä tarkoitus ole että molemmat vanhemmat kävisivät töissä...noin niinkuin lähtökohtaisesti? ja äitiyslomat ym. ovat sitten erikseen.
Jos kyseessä on kouluikäisten lasten perheitä niin suurimmalla osalla tuskin enää on vauvoja tai taaperoita, ja aika moni JOUTUU käymään töissä ansaitakseen elantonsa ja pystyäkseen asumaan omakotitalossa/matkustelemaan jne.

mielestäni sinun näkökulmasi on ahdistunut, rajoittunut ja muita kyttäävä. ja piilokateellinen :)

Tarkoitin että on omituista, että pätkätöitä, työttömyyttä jne ei ole sattunut kenellekään.

Ei siis kovin suvaitsevainen yhteisö tämä.

Ja lasten käytös ei ole kaunista, kun arvostavat vain rahaa tai merkkivaatetta.

Ei olla petytty - ihanaa olla omassa rauhassa ja "nauttia" naapureista silloin kun itselle sopii, eikä kuunnella seinän takaa känniläisten älämölöä niinkuin kerros- ja rivitaloasunnoissamme.

En. Meidän ok talo ei ole sellaisella asuinalueella jossa naapuritontin raja menee heti oman talon nurkalta.
Eli ei ole alueella jossa on samannäköisiä taloja ihan vierivieressä.
Meiltä lähimpään naapuriin on 300m ja pari isoa laskuojaa.

:D

Ikäni asunut vastaavissa, joten toisaalta olen kai jäävi vastaamaan tähän kun en muusta tiedä.
Tai no rivitalon soluasunnot opiskeluaikana- sen jälkeen ei todellakaan voi pettyä tähän!

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="a p";22960968]Tarkoitin että on omituista, että pätkätöitä, työttömyyttä jne ei ole sattunut kenellekään.

Ja lasten käytös ei ole kaunista, kun arvostavat vain rahaa tai merkkivaatetta.[/QUOTE]

älä selitä :)
sinulla se ongelma tässä on, ei suinkaan naapureilla...
jos et halua asua omakotitalossa muuta kerrostaloon, mieluiten kaupungin vuokra-asuntoon niin saat suvaitsevaisemman ympäristön??!

[QUOTE="a p";22960968]Tarkoitin että on omituista, että pätkätöitä, työttömyyttä jne ei ole sattunut kenellekään.

Ja lasten käytös ei ole kaunista, kun arvostavat vain rahaa tai merkkivaatetta.[/QUOTE]

Vai olisiko se sittenkin sinussa tämä 'ongelma'? Koet jotenkin erilaisena itsesi ja kuvittelet että koko naapurusto katsoo nenänvarttaan pitkin?

Eihän sun ole pakko okt:ssa asuessa pakko olla niiden materialistien kanssa tekemisissä. Me ei muuteta ok-taloon siksi kun minä en halua sellaiseen ikinä muuttaa, mutta ei sitä naapurien takia voi asumismuodosta lakata tykkäämästä. Asuinalue on sitten se, mitä saa moittia. Ei ok-taloasuminen ihmisistä kusipäitä tee.

No kyllä näiden esimerkkien perusteella kuulostaa että se vika on ap:n korvien välissä. Jos kerrostalossakin ainut "ongelma" oli kyylämummo joka kehtasi valittaa kun rattaiden mukana tulee lunta sisään. Ikäänkuin se olisi jonkun muun vastuulla putsata ne pyörät, ei suinkaan alottajan. Ihan aiheesta siis valitti.

Tosiaan... Pakkoko se on seurustella naapureiden kanssa, jos ei ajatusmaailmat millään lailla kohtaa? Sehän on yks okt-asumisen perusidea verrattuna esim. kerrostaloasumiseen "oma tupa, oma lupa".

Lapset nyt toki leikkii usein keskenään naapurustossa, jos ovat edes suunnilleen samaa ikäluokkaa, mutta usein heitä haittaa erilaisuus vähemmän kuin aikuisia (lue: äitiä, liekö tässäkään perheessä isä yhtä vaivautunut).

Sittenhän on olemassa ihmisiä, jotka ei ole oikein koskaan tyytyväisiä, aina löytyy jotain...:rolleyes:

En ole viihtynyt kuten ajattelin, että viihtyisimme.

Yllättäen en pitänyt ihmisistä, joita täällä on. Liian materialisteja.

Olen aiemmin asunut kerrostaloissa, rivitaloissa ja omakotitalossakin lapsuudessa/nuoruudessa ja aina pitänyt ihmisistä.

Nyt vain ihmisten materialistisuuus ja pinnalisuus rasittaa.

Esim. lapsen luokkakavereista kaikki, siis aivan kaikki, ovat perheistä, joissa molemmat vanhemmista kokopäivätöissä, matkustellaan, ja on rahaa. Ollaan erittäin rahakeskeisiä ja raha on tärkeintä. Kuitenkin nämä samat ihmiset valittavat ajan puutetta ja ovat katkeria ja inhottavia keski-ikäisiä. Siis suurin osa.

Viihdyin paremmin kerrostalossa, jossa osa oli opiskelijoita, osa eläkeläisiä, jne. Kukaan ei kytännyt ja kaikki saivat olla rauhassa, kunnioitettiin toinen toisiamme. sanoimme päivää ja muuten sai olla rauhassa. No joo, oli siellä yksi häirikkömummo, joka valitti rattaista tulleesta lumesta (minkäs lumelle teet, jso lumitöitä ei ole tehty, sitä tulee rappukäytävään), ja kuitenkin oli itse vinkumassa meidän ovella apua, kun oli jäänyt lukkojen taakse.

Kuulostaa tavallisilta suomalaisilta ihmisiltä. Siksipä ei tulisi mieleenkään muuttaa omakotitaloon tai mihinkään helkutin lähiöön. Se on täynnä noita. Kokemusta on lapsuudesta ihan tarpeeksi. Ei ole sattumaa, sellaisia ne on kaikki. Sun pitää sopeutua tai muuttaa muualle. Itse aion lähteä ulkomaille, suuren kaupungin keskustaan. Se on ainoa paikka, missä olen tähän mennessä viihtynyt.

Mä voin hyvin kuvitella tuon. Mun elämäntilanne on ollut sellainen, ettei ole ollut rahaa merkkivaatteisiin tai ulkomaanmatkoihin lasten kanssa, ja aina riittää niitä, jotka katsovat nenänvartta pitkin. Ihan erilainen arvomaailma hankaloittaa kanssakäymistä. Mulle riittää onneen se, mitä mulla nyt on - lomamatkat on kivoja, mutta kun lapset oli pieniä, niin ei meillä ollut rahaa muuhun kuin risteilyihin. Nyt kun lapset on isompia, olen pystynyt käymään pari kertaa ulkomaillakin lasten kanssa.

Onneks asutaan kerrostalossa, ja erilainen arvomaailma ei tuu esiin, kun olen naapureiden kanssa tekemisissä vain kun kohdataan rappukäytävässä.

no voihan niitä ärsyttäviä naapureita olla ok-talossakin kuten vanhempieni naapurissa asuva vanha pariskunta joilla ei todellakaan ole muuta elämää kuin viinapullo ja kytätä mitä naapurit tekee. postilaatikollekaan ei voi yhtäaikaa mennä ellei halua kuunnella valituksia että on tehnyt muka jotain niitä häiritsevää. hemmettiäkö se naapureille kuuluu juokseeko ilkosillaan tuolla pihalla vai mitä siellä tekee. oma piha on oma piha.

Ymmärrän ihan täysin mistä puhut, eikä minusta ole sinun asenteestasi kiinni, mutta olette muuttaneet varmaankin vääränlaiselle alueelle. Olisi ehkä pitänyt seurata sydämen ääntä enemmän ja miettiä etukäteen sitäkin, minkälaista porukkaa tulee asuinalueella asumaan. Minä asun lasten kanssa aivan maalla, mutta pääkaupunkiseudun ekalle metroasemalle on puolen tunnin automatka. Täällä on isot tontit ja yksinkertaisempia tai vanhempia taloja. Täällä asuu ihmisiä, joilla ei ole niin paljon rahaa ja lapsetkin harrastavat lähinnä omalla pihalla, mutta luonto on ihan äärellä, on rauhaa ja lapsillakin mahdollisuus olla lapsia pitempään.

Onko materialistista ja pinnallista käydä töissä?
Vai onko se kenties ihan normaalia?

Jos kaikki käyvät töissä ja valittelevat ajanpuutetta, niin miten he ehtivät teitä vaivata?

me asutaan nyt sellasessa kaupungissa rivitalossa, mutta täällä on tosi paljon omakotitaloja.. niimpä kaikki lasten kerho-ja koulukaverit ketkä asuvat ovat mielestäni (ainakin täällä) juuri tuollaisia kuin ap sanoi! :( oikeen harmittaa.. ei hyväksytä meitä "köyhempiä" kavereiksi.. mutta sitten taas ne ketkä asuvat täällä rivitaloissa ja kerrostaloissa niin niille kyllä kelpaa meidän lapset kavereiksi. en oikeen ymmärrä tätä. välillä oikeen hävettää kun joku lapsen kaveri kuka asuu 300neliöisessä omakotitalossa parhaalla paikalla pyydetään kylään ja sitten kun niille selviää et ollaan köyhempiä niin kiitos ja moi,eipäs kaveerata enää.
ja ei syy ole muussa, en usko.. koska rivi-ja kerrostaloissa asuvat viihtyvät meidän kanssamme..