Te jotka käskette aina antaa ei-toivotun lapsen adoptioon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oletteko ajatelleet asiaa ihan loppuun asti?
Jos tulisit vahingossa raskaaksi, haluaisitko tosiaan kantaa lasta kohdussasi sen 9 kuukautta?
Kärsiä pahoinvoinnista, liitoskivuista, kaikista fyysisistä vaivoista, raskausarvista, maitoa tihkuvista rinnoista?
Henkisestä pahasta olosta puhumattakaan?
Ottaa töistä sairaslomaa vaivojen vuoksi?
Kertoa raskaudesta töissä ja jäädä äitiyslomalle?
Jutella näkyvästä raskaudesta omien vanhempiesi, sukulaistesi, isovanhempiesi, naapureitten, ystäviesi kanssa?
Vastata ihmisten hyväntahtoisiin kysymyksiin sukupuolesta, voinnista, valmiiksi mietitystä nimestä tai siitä, onko vaunut jo hankittu?
Synnyttää lapsen, kenties vaikeastikin, ehkä revetä tai saada muita komplikaatioita?

Antaa sitten lapsen pois?

Selittää aikaisemmalle lapsellesi/lapsillesi, miksi äiti oli raskaana, synnytti vauvan mutta vauva ei koskaan tule kotiin eivätkä sisarukset tule häntä koskaan näkemään?
Vastailla sukulaisten, naapureitten, työkavereitten kysymyksiin siitä, miten synnytys meni ja onko vauva-arki nyt ihanaa? Ja milloin vauvaa saa tulla katsomaan?

Elämään itse siinä tietoisuudessa, ettet tiedä mihin lapsi on viety, millaisessa perheessä elää?

Ihanko totta mieluummin antaisit lapsesi adoptioon kuin tekisit abortin?

'Selittää aikaisemmalle lapsellesi/lapsillesi, miksi äiti oli raskaana, synnytti vauvan mutta vauva ei koskaan tule kotiin eivätkä sisarukset tule häntä koskaan näkemään?' No olisko sitten helpompi selittää sisaruksille, että äiti päätti ettei tää vauva tule koskaan syntymään ja se kaavittiin pois äitin sisältä ja heitettiin sairaalan roskikseen?

No mutta joo. Tietysti on oikeasti olemassa ihmisiä, jotka mielummin antaisivat lapsen adoptioon kuin tekisivät abortin, mutta mun mielestä noita adoptio-juttuja saa ehdottaa toisille vain ne, jotka sen ovat itse kokeneet. Muuten se on aika tekopyhää.

Mun mielestä jokaisen abortin tekijän nimi pitäisi julkistaa lehdessä, mikäli syy aborttiin ei ole äidin hengenvaara, lapsen vaikea vammaisuus tai raiskaus + epäonnistunut jälkiehkäisy. Jos on abortin takana ja kannattaa sitä, kaipa sitten voi tehdä sen julkisestikin. VAI??? Tuossa ap:n kirjoituksessahan on ideana se, että lapsen tekemällä ja pois antamalla saisi HUONON maineen ja ongelmia. Vaikka adoptiossa asia on hyvä ja lapsi saa varmasti hyvän kodin.

Jos ette lapsia halua niin jalat ristiin, sterilisaatio tai tuplaehkäisy. Loppuisi se julkisten varojen käyttö omiin mokiin.

'Selittää aikaisemmalle lapsellesi/lapsillesi, miksi äiti oli raskaana, synnytti vauvan mutta vauva ei koskaan tule kotiin eivätkä sisarukset tule häntä koskaan näkemään?' No olisko sitten helpompi selittää sisaruksille, että äiti päätti ettei tää vauva tule koskaan syntymään ja se kaavittiin pois äitin sisältä ja heitettiin sairaalan roskikseen?

NÄINPÄ!

osa " katoaa" raskauden ajaksi muualle, piilottaa koko raskauven. silloin ei tarvi miettiä mitä sanoo ja kelle. tulee takasi ku "ongelma" on poissa.

Kerropa miten IHMEESSÄ tämä on mahdollista esim. työssäkäyvälle tai opiskelevalle ihmiselle? Tai ihmiselle joka elää parisuhteessa ja jolla on lapsia? Tai ihan vaan ihmiselle, jolla on esim. välittävät vanhemmat ja suku ympärillä?

Onkohan tuota oikeasti kuitenkaan tapahtunut enää sataan vuoteen.........

Miksi siitä olisi mikään pakko kertoa sisaruksille?

[QUOTE="vieras";22962446]Kerropa miten IHMEESSÄ tämä on mahdollista esim. työssäkäyvälle tai opiskelevalle ihmiselle? Tai ihmiselle joka elää parisuhteessa ja jolla on lapsia? Tai ihan vaan ihmiselle, jolla on esim. välittävät vanhemmat ja suku ympärillä?

Onkohan tuota oikeasti kuitenkaan tapahtunut enää sataan vuoteen.........[/QUOTE]

miehen "äiti" on niitä jokka on lähteny muka opiskeleen muualle, salasi raskautensä näin. ja tuli kotiin ilman lasta ja alotti opinnot oikeasti. loppua tästä sadusta en tiä, muuta ko se nettä mies on syntyny espoossa ja nyt asuu ihan muualla.... äitin serkku anto adoptioon lapsen, oli silloin 18v, salasi asian 10vuotta kunnes tunnusti. lähti pois pohjosesta ja meni etelään.

Voisin kuvitella, että näissä tilanteissa ei asiasta lapsille kerrota, eikä tarvitsekaan...

Miksi sitten adoptiosta pitäisi kertoa? Varsinkin jos sisarukset ovat niin pieniä etteivät asiaa ymmärrä. Eli adoptiosta kertominen on pakollista mutta ei abortista? Eli abortista ei pidä kertoa koska se on hävettävä/pelottava asia vai..? Mun käsittääkseni tuo oli lähinnä hypoteettinen kysymys että jos sisaruksille kerrottaisiin koska ei adoptiostakaan kertominen ole mikään pakko. Aika huono argumentti.

[QUOTE="serpentiini";22962428]Mun mielestä jokaisen abortin tekijän nimi pitäisi julkistaa lehdessä, mikäli syy aborttiin ei ole äidin hengenvaara, lapsen vaikea vammaisuus tai raiskaus + epäonnistunut jälkiehkäisy. Jos on abortin takana ja kannattaa sitä, kaipa sitten voi tehdä sen julkisestikin. VAI??? Tuossa ap:n kirjoituksessahan on ideana se, että lapsen tekemällä ja pois antamalla saisi HUONON maineen ja ongelmia. Vaikka adoptiossa asia on hyvä ja lapsi saa varmasti hyvän kodin.

Jos ette lapsia halua niin jalat ristiin, sterilisaatio tai tuplaehkäisy. Loppuisi se julkisten varojen käyttö omiin mokiin.[/QUOTE]

minkä ihmeen takia, syitä abortille on monia ja koska se on lainmukaan sallittua niin silloin on turha tehdä asiasta mitään suurta numeroa.
jos käy vahinko niin se vahinko hoidetaan miten kukin parhaaksi katsoo, valtaosalle se taitaa olla bortti, osa pitää lapsen ja pieni osa antaa adoptioon, mutta mikään noista ei voi olla pakko, koska lapsen saaminen on niin iso juttu ettei sitä kevyin perustein pidä pakon edessä tehdä

No mutta joo. Tietysti on oikeasti olemassa ihmisiä, jotka mielummin antaisivat lapsen adoptioon kuin tekisivät abortin, mutta mun mielestä noita adoptio-juttuja saa ehdottaa toisille vain ne, jotka sen ovat itse kokeneet. Muuten se on aika tekopyhää.

Vai tehdä sen abortin ennen kuin maha näkyy niin että siitä tarvitsee kertoa kenellekään?! Millanen maha sulla on ollu viikolla 12??

Miksi sitten adoptiosta pitäisi kertoa? Varsinkin jos sisarukset ovat niin pieniä etteivät asiaa ymmärrä. Eli adoptiosta kertominen on pakollista mutta ei abortista? Eli abortista ei pidä kertoa koska se on hävettävä/pelottava asia vai..? Mun käsittääkseni tuo oli lähinnä hypoteettinen kysymys että jos sisaruksille kerrottaisiin koska ei adoptiostakaan kertominen ole mikään pakko. Aika huono argumentti.

tuota, aika moni lapsi varmasti huomaisi sen mahan kasvun, samoin kuin muut ympärillä olevat ihmiset.. sitä kun on aika vaikea salata..

mie piilotan raskauden niin pitkälle kuin mahdollista mun sukulaisilta ja muilta (mieluiten rakenne ultraan asti) koska jos siellä ultrassa näkyis jotain vikaa niin päätyisin keskeytykseen, enkä haluaisi selitellä sitä päätöstä ihmisille

[QUOTE="Neith";22962552]minkä ihmeen takia, syitä abortille on monia ja koska se on lainmukaan sallittua niin silloin on turha tehdä asiasta mitään suurta numeroa.
jos käy vahinko niin se vahinko hoidetaan miten kukin parhaaksi katsoo, valtaosalle se taitaa olla bortti, osa pitää lapsen ja pieni osa antaa adoptioon, mutta mikään noista ei voi olla pakko, koska lapsen saaminen on niin iso juttu ettei sitä kevyin perustein pidä pakon edessä tehdä[/QUOTE]
Marihuanan polttaminen on väärin, koska se on laitonta, mutta abortin tekeminen on väärin, vaikka se on laillista.

:D Welcome to bizarroworld.

Marihuanan polttaminen on väärin, koska se on laitonta, mutta abortin tekeminen on väärin, vaikka se on laillista.

:D Welcome to bizarroworld.

niin no niin :D mutta jos tosissaan puhutaan niin jos ei abortti olisi laillinen , niin niitä vain tehtaisiin salaa, lapsia hylättäisiin ehkä jopa tapettaisiin syntymän jälkeen.

vaikka kuinka koitettaisiin sanoa että adoptio on hyvä asia, niin mua on aina kyllä ihmetyttänyt se että siinä missä on kaikin tavoin väärin ja lapsen kehitykselle vaarallista laittaa hoitoon alle 1v edes yhdeksi yöksi, niin sen vastasyntyneen voisi heivata laitokseen/sijaisperheeseen 12viikoksi (kun siinä on se aika jolloin äiti voi muuttaa mieltänsä) sitten sijoittaa johonkin muualle kunnes löytyy se perhe joka voisi adoptoida.. (noi asiat kun ei kovin nopeasti taida edetä..)

Kun olin itse kaavinnassa saatuani keskenmenon, sairaalassa viereisessä pedissä oli "iäkkäämpi" naishenkilö, joka kertoi tulleensa raskaaksi pitkässä parisuhteessa steriloinnista huolimatta, siis hänet oli steriloitu ja he eivät halunneet enää lasta. Olisi varmaan ollut parempi hänenkin siis pitää lapsi ja antaa adoptoitavaksi??? Huh, huh mikä logiikka.

Kyllähän todella pienikin lapsi huomaa äidin mahan kasvun. Tietenkään esim. puolitoistavuotias ei ymmärrä mikä on adoptio tai abortti, mutta huomaa varmasti mahan kasvun, äidin mahdollisen pahoinvoinnin, äiti ei pysty ottamaan lasta enää niin paljon syliin, mahaa ei jostain syystä saa potkia tai hakata, äiti lähtee sairaalaan useiksi päiviksi ym.

Eli kyllä mun mielestä sisaruksille adoptiosta kertominen usein on pakko! Esim. 3-vuotias ymmärtää kyllä jo hyvinkin paljon ja osaa varmasti ihmetellä äidin kasvanutta mahaa ja raskausvaivoja, jutella siitä päiväkodissa/naapureille tms.

[QUOTE="serpentiini";22962428]Mun mielestä jokaisen abortin tekijän nimi pitäisi julkistaa lehdessä, mikäli syy aborttiin ei ole äidin hengenvaara, lapsen vaikea vammaisuus tai raiskaus + epäonnistunut jälkiehkäisy. Jos on abortin takana ja kannattaa sitä, kaipa sitten voi tehdä sen julkisestikin. VAI??? Tuossa ap:n kirjoituksessahan on ideana se, että lapsen tekemällä ja pois antamalla saisi HUONON maineen ja ongelmia. Vaikka adoptiossa asia on hyvä ja lapsi saa varmasti hyvän kodin.

Jos ette lapsia halua niin jalat ristiin, sterilisaatio tai tuplaehkäisy. Loppuisi se julkisten varojen käyttö omiin mokiin.[/QUOTE]

Mun mielestä jokainen abortinvastustaja pitäis laittaa katsomaan totuutta silmiin ja viedä kierrokselle perheisiin, jossa lapset kärsii ja olisi ehkä ollut parempi jäädä syntymättä. Toki jokainen on onnellinen omasta henkirievustaan, mutta mun mielestä ideaalitilanne olisi sellanen, että lapsi syntyis rakastavaan perheeseen, jossa hän saisi hellyyttä ja huolenpitoa. Maailma on jo ylikansoitettu. En ymmärrä miksi tänne pitäis synnyttää lisää ei-toivottuja lapsia. Kas kun tuo adoptioasiakaan ei ole ihan niin yksinkertainen.

[QUOTE="vieras";22962624]Kyllähän todella pienikin lapsi huomaa äidin mahan kasvun. Tietenkään esim. puolitoistavuotias ei ymmärrä mikä on adoptio tai abortti, mutta huomaa varmasti mahan kasvun, äidin mahdollisen pahoinvoinnin, äiti ei pysty ottamaan lasta enää niin paljon syliin, mahaa ei jostain syystä saa potkia tai hakata, äiti lähtee sairaalaan useiksi päiviksi ym.

Eli kyllä mun mielestä sisaruksille adoptiosta kertominen usein on pakko! Esim. 3-vuotias ymmärtää kyllä jo hyvinkin paljon ja osaa varmasti ihmetellä äidin kasvanutta mahaa ja raskausvaivoja, jutella siitä päiväkodissa/naapureille tms.[/QUOTE]

Niin, varmasti huomaavat mutta juurikin esim. tuo 1,5-vuotias ei ymmärrä mitä on tapahtumassa vaikka näkee mahan kasvun ja muut. Mun mielestä siitä kertominen ei ole pakko ja mä ymmärsinkin, edelleen, tuon kysymyksen niin että 'mitä jos'. En ole siis todellakaan mitenkään sitä mieltä että mielummin adoptio kuin abortti, niinkuin ensimmäisessä viestissäni sanoinkin, mutta mun mielestä tuo on huono peruste sille, miksi adoptio EI olisi vaihtoehto. Vaikka sille on kuitenkin monen monta hyvääkin syytä, miksi se ei olisi vaihtoehto.

[QUOTE="vieras";22962623]Kun olin itse kaavinnassa saatuani keskenmenon, sairaalassa viereisessä pedissä oli "iäkkäämpi" naishenkilö, joka kertoi tulleensa raskaaksi pitkässä parisuhteessa steriloinnista huolimatta, siis hänet oli steriloitu ja he eivät halunneet enää lasta. Olisi varmaan ollut parempi hänenkin siis pitää lapsi ja antaa adoptoitavaksi??? Huh, huh mikä logiikka.[/QUOTE]

No joo, mutta jotkut tossaki tilanteessa pitää se lapsen mielummin kuin tekee abortin tai antaa lapsen adoptioon. Mulla on vastaavanlainen tapaus ihan lähituttavapiirissä :) ja se sterilisaatiovahinko on jo 4v äidin ja isän silmäterä :)

[QUOTE="vieras";22962685]No joo, mutta jotkut tossaki tilanteessa pitää se lapsen mielummin kuin tekee abortin tai antaa lapsen adoptioon. Mulla on vastaavanlainen tapaus ihan lähituttavapiirissä :) ja se sterilisaatiovahinko on jo 4v äidin ja isän silmäterä :)[/QUOTE]

Ja jotkut se katkeroittaa ja laittaa loppuelämän suunnitelmat uusiksi vasten omaa tahtoa. Jos joku oikeesti on steriloitu,niin kyllä se mun mielestä on aika selkeä merkki siitä että ei enää halua lapsia.

Mun mielestä jokainen abortinvastustaja pitäis laittaa katsomaan totuutta silmiin ja viedä kierrokselle perheisiin, jossa lapset kärsii ja olisi ehkä ollut parempi jäädä syntymättä. Toki jokainen on onnellinen omasta henkirievustaan, mutta mun mielestä ideaalitilanne olisi sellanen, että lapsi syntyis rakastavaan perheeseen, jossa hän saisi hellyyttä ja huolenpitoa. Maailma on jo ylikansoitettu. En ymmärrä miksi tänne pitäis synnyttää lisää ei-toivottuja lapsia. Kas kun tuo adoptioasiakaan ei ole ihan niin yksinkertainen.

Tuon on sun näkemys asioista. Itse en ikinä olisi lasta halunnut, tulin ehkäisystä hulimatta raskaaksi mutta en aborttiin olisi ikinä kyennyt. Olisin vielä synnytyssairaalassakin ollut valmis antamaan lapsen pois ellei mies olisi puhunut minua ympäri. Ja näin 3 vuoden jälkeen miettiessäni parempi niin. Koska kun katson pientä lasta en mitenkään voi ymmärtää miten olisin voinut hänet tappaa abortilla tai antaa pois :(

Yhteistyössä