Mitä toinen raskaus teki kropallesi (vrt. ekaan)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskausarpi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskausarpi

Vieras
Oliko toinen raskaus kohdallasi enemmän kroppaa muuttava kuin ensimmäinen? Vai räjäyttikö jo ensimmäinen raskaus kroppasi niin, että toinen ei tuntunut enää missään? Mainitse myös ikäerot lapsien välillä + oma ikäsi. Olisin kiinnostunut kuulemaan. Mitään "älä tee lapsia jos et halua kroppasi muuttuvan"-kommentteja en halua kuulla, kyse ei ole siitä. Haluan vain tietää. JOka tapauksessa toisen lapsen teen jos vain raskaaksi tulen.

ekan raskauden jälkeen kroppa palautui suht hyvin, potin siis arpinnen ja löysäksi jääneen vatsanahkan räjäytti se toka raskaus, ikää mulla ekassa 30v ja raskauksien väli 2v

Lapsilla ikäeroa tasan 2 vuotta. Ei tullut muutoksia ekaan raskauteen verrattuna. Molemmista palauduin entisiin mittoihini reilussa puolessa vuodessa. Rinnat palautuivat lähes entiselleen vasta vuoden päästä imetyksestä.

Raskaudet eivät mitenkään räjäyttäneet kroppaani. Palauduin ihan hyvin taas entiselleni. Mitä nyt kiinteys on kärsinyt, koska en ole ehtinyt/jaksanut treenata niin paljoa kuin ennen lapsia.

eka kerralla tuli paljon raskausarpia, toka kerralla ei enää, eikä mitään muutakaan, joten enemmän se eka muutti. Lapsilla oli ikäeroa 1v. 9kk. Nyt meillä 5 lasta ja edelleen se eka on muuttanut kroppaa eniten.

Eka raskaus 25-vuotiaana, siitä jäi ylipainoa jonkun verran.
Toka raskaus kolme vuotta myöhemmin: pysyvästi turpoavat nilkat, järkyt suonikohjut oikeaan jalkaan (reidestä jalkaterään), hirmuiset raskausarvet ja reppuvatsa. Ylipainoa en saa alas.

no ei mitään eroa kyllä. oon palautunu 3 synnytyksestä täydellisesti,jos raskausarpia ei lasketa. niitä on muutama tullu mahaan. tosin oli niitä mulla myös ennen lapsia. ei ne enää näy. olen laihempi nyt kun ennen odotuksia.
haluisin neljännen,mutta mietin kroppaa että kestääkö se vielä. tai kestää,mutta meneekö se kuinka piloille kun oon jo lähempänä kolmeekymmentä kun kahtakymmentä. palautuuko vatsanahka vaiko eikö..sitei tiiä.

Ekassa raskaudessa tuli kaikki pysyvät muutokset.

Kolmas raskaus kasvatti hieman kengän kokoa.

Mulla myös kolmas raskaus kasvatti kengän koon numerolla. Eka raskaus ei muuttanut vartaloani oikeastaan kuin rinnoista ja toisen raskauden aikana sain kaksi raskausarpea, jotka venyivät kolmannen raskauden aikana. Neljännestä ei tainnut jäädä jälkiä, mutta viidennen raskauden aikana vatsani oli kaikista isoin, lihoin eniten sekä lapsi vettä oli eniten. Silloin sain myös pari pientä arpea ja muutenkin vatsani ei ole siitä vielä palautunut littanaksi.., joo noh jäi muutama kilokin joten...

Ai niin ja ikäeroa 2 ensimmäisen välillä 1v4kk ja ekan ja vikan välillä 13v.

Viimeksi muokattu:
Ekasta sain rintoihin ja reisiin raskausarvet. Ja tietysti rinnat muutuivat vähemmän kiinteiksi. Vatsanahka venyi ja jäi pömpöttämään. Synnytyksessä tuli III-asteenrepeämä, joka parani hitaasti, arpea särkee edelleen ajoittain, niin että tarvitsen särkylääkettä.

Toinen raskaus oli kaksosraskaus, joka päättyi yllättäen lasten syntymään rv25. Tuolloin maha oli jo hiukan isompi kuin esikoisesta viimeisillä viikoilla. Kaksosten kanssa olen käynyt sellaisen elämän koulun, keskolan, rintapumpun ja pelkojen kanssa, että opin katsomaan itseänikin toisin. Toisen raskauden jälkeen olen hyväksynyt ne kaikki muutokset ja sen ettei tyttömäin vartalo enää palaa.

Pahimmat muutokset tuli esikoisen raskausaikana ja synnytyksessä, toinen raskaus auttoi hyväksymään muutokset.

Lapsilla ikäeroa 1,5 vuotta ja kyllä se eka raskaus räjäytti mun kropan totaalisesti, arvet, löysä nahka, oikean jalan kengänkoko kasvoi yhdellä koolla. Ekan imetyksen jälkeen tissit pieneni ja löyseni. Tokassa ei tullut mitään muutoksia lisää. Mutta on se kropan räjähtäminen pieni hinta lapsista. :)

no ei mitään eroa kyllä. oon palautunu 3 synnytyksestä täydellisesti,jos raskausarpia ei lasketa. niitä on muutama tullu mahaan. tosin oli niitä mulla myös ennen lapsia. ei ne enää näy. olen laihempi nyt kun ennen odotuksia.
haluisin neljännen,mutta mietin kroppaa että kestääkö se vielä. tai kestää,mutta meneekö se kuinka piloille kun oon jo lähempänä kolmeekymmentä kun kahtakymmentä. palautuuko vatsanahka vaiko eikö..sitei tiiä.

Ehkä et tosiaan ole kypsä neljännelle lapselle jos mahdollisesti palautumaton vatsanahka pelottaa. :whistle:

Tokasta raskaudesta jäi kauhea maha, toki oon myös lihonnut (vauvavuosi on raskaampi 2 lapsen äitinä, ja itselläni se valitettavasti näkyy niin, että syön piristääkseni itseäni), mutta tuntuu, että tällä kertaa toi reppu ei varmaan häviä tosta vaikka laihtuisinkin. Se mahanahka näyttää nyt jotenkin tosi roikkuvalta. Ekasta jäi vain arvet, tokasta niitä ei tullut lisää.

Ekasta raskaudesta ei arpia, toisesta raskaudesta yksi, kolmannesta ei yhtään, mutta neljäs lapsi päätti vielä viimeviikoilla heittää ympyrää mahassa ja olla poikittain ja vatsanahkani sai kauniin seepraraidoituksen:) Muuten palautunut hyvin, mutta arpivatsa ei niin pieneksi ole ainakaan vielä kutistunut, synnytyksestä nyt 6 kk.

Ekassa raskaudessa (19v) kroppa ei kärsinyt mitenkään ja palauduin samoihin mittoihin 2 viikossa, ei arpia, ei mitään, toinen raskaus (24v) tissit kasvo ja jäi yhden koon isommaks mutta palautuminen huonompaa, vieläkin (vauva 3kk2vko) maha on pullatauikina, ei tullut arpia tokassakaan..

Lapsilla ikäeroa tasan 2 vuotta. Ei tullut muutoksia ekaan raskauteen verrattuna. Molemmista palauduin entisiin mittoihini reilussa puolessa vuodessa. Rinnat palautuivat lähes entiselleen vasta vuoden päästä imetyksestä.

Raskaudet eivät mitenkään räjäyttäneet kroppaani. Palauduin ihan hyvin taas entiselleni. Mitä nyt kiinteys on kärsinyt, koska en ole ehtinyt/jaksanut treenata niin paljoa kuin ennen lapsia.

Lisään vielä, että esikoisen saadessani olin 32 vuotias. Raskausarpia minulla ei ole.

Eka ja toka ei tehnyt kropalle muuta, kun tissit lätisty. Kolmannen jälkeen, olin 30, mahanahka ei sit enää palautunutkaan kokonaan. Nyt vähän niin kuin ylimääräistä nahkaa, ei läskiä.

Mahanahka on jäänyt löysäksi toisen lapsen jälkeen, vaikka kilot ovat saman kuin ennen esikoista. Samoin raskausarvet näkyvät, esikoisen jälkeen ne ehtivät hävitä. Bikineitä en pidä. Muuten ei kummempaa muutosta.

Voiko muuten tuolle löysälle nahalle tehdä itse mitään???

Yhteistyössä