Mulla ei ollut aavistustakaan et muromysleissä on niin paljon kaloreita!!! :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
esim. metsämarja muromysli niin kaloreita 390 100g:ssa !!!
ja jos otat omena kaneli muromyslejä niin niissä onkin jo 100g:ssa 450kcla..

et ei noita ihan välipalaks kyl vedetä, korvais hyvinkin yhden lounaan. Ja iltapalaks liikaa jos heittää viel sekaan jukua..

No melko paljon on jos syöt kerralla sen 100g?
Mä otan yhden jälkkärikipollisen ja siihen mahtuu n.30g ja vähän jugua päälle.

Mut mikä minua siinä häiritsee niin siinä on tosi paljon sokeria. Joten meillä syödään niitä tosi vähän.

[QUOTE="vieras";23033014]No melko paljon on jos syöt kerralla sen 100g?
Mä otan yhden jälkkärikipollisen ja siihen mahtuu n.30g ja vähän jugua päälle.

Mut mikä minua siinä häiritsee niin siinä on tosi paljon sokeria. Joten meillä syödään niitä tosi vähän.[/QUOTE]

Eli sä syöt pari ruokalusikallista sitä?
kun 100g on yksi desi ja se on loppujen lopuksi vähän.

[QUOTE="vieras";23033033]Eli sä syöt pari ruokalusikallista sitä?
kun 100g on yksi desi ja se on loppujen lopuksi vähän.[/QUOTE]
Paketissa on 500g ja kyllä siellä sentään enemmän on kuin 5 desiä.

Olin kans joskus aika järkyttynyt ku luin siskon luona tuoteselostetta. Siis hyväähän se oli ja sanoinkin, et tätä pitää kyllä ostaa kotiinkin mut sit katoin kalorit.:O Selvis sekin, miks se on niin hyvää, ihan järkyttävästi sokeria ja rasvassakaan ei oltu kyllä säästelty.

Me ollaan diabeetikkolapsen kanssa huomatta muromyslien järjetön hiilarimäärä. Niistä saa pistää ihan hulluna insuliinia. Ne on kyllä niin sokeria ku olla voi. Ja ah niin terveelliseksi mainostettuja. Kyllä viedään vipuun tietämättömiä.

Karkkipäiväksi voisin noita ostaa, en muuten.

Kommentoin tuota energiamäärää, en muuta ravintosisältöä. Mysliähän voi tehdä itsekin kotona. Eikä rasva välttämättä paha ole, jos myslissä esim. pähkinöitä, joista se rasva tulee.

Ok. Luulin, että kommentoit koko ketjua. Oon vähän noista pähkinöistä eli mieltä eli muromysleissä rasvakalorit tulee ihan rasvasta, ei pähkinöistä (joita ei esim. siinä omanamyslissä juurikaan ole).