Ei helvetti mua naurattaa noi "ei otettu sikapiikkiä kun TIEDETTIIN ettei kannata" :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyrsk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23047060]mä olen varma että tulee viel sairauksia ym,tuo narkolepsia on jäävuoren huippu.Sitä en toivoisi rokotetuille lapsille mutta mun uskomus on että huonosti tässä käy.[/QUOTE]

Mä veikkaan, että rokote (tai rokotteet) rappeuttaa terveyttä pikkuhiljaa. Ei mitään yhtäkkisiä paljon kuolleita -juttuja. Jotain kremppaa, sairauksia joita ei oikeen suoraan voi rokotteeseen yhdistää, ja joihi sitte käytetään lääkkeitä, taas voittoa lääketeollisuudelle. Ehkäpä joskus 10 vuoden päästä pitäis tehdä vertailu rokotteen saaneiden ja siitä kieltäytyneiden yleisestä terveydestä (veikkaan, että jos maailma ei muutu, sellaista vertailua ei tehdä).

Ketjua lukematta sanon, että ei v-u täällä on pimeetä porukkaa. "lällällää teidän joukkoon tulikin narkolepsiaa hahhaa mepä ei olla noin tyhmiä" Menkää itteenne, jokainen. Ikävä että jotkut sai pahat oireet mutta hyvä että epidemia ei räjähtänyt käsiin. Jos tunnet vahingoniloa tällaisesta, hakeudu hoitoon.

Tähän ei ole yhtään mitään lisättävää, siinä se! :)

Just näin. Ei tuohon paljon tarvita edes järkeä että tuon tajuaa.
Ja mulla oli mielestäni tarpeeksi TIETOA että pystyin hyvällä omalla tunnolla TIETÄMÄÄN ettei rokotetta kannata ottaa! Ei tarvinnut harkita sitä muuta kuin yhden aikuisen perheenjäsenen kohdalla. Mutta VARMA olin siitä että rokote ei ole hyvä juttu lapsille eikä minulle, joka olin raskaana. Kyllä, TIESIN ettei sitä kannata ottaa. Miksikö? No siksi, että tietoa ja epätietoa oli tarpeeksi.

Sori mutta tohon sun "tietoon" ei usko kukaan muu kuin sinä jälkiviisaana :D:D:D
Kyllä mäkin olen "tiennyt" vaikka mitä javälillä olen sattunut oikeaan enkä sillon ole huudellut JOO SIIS MÄ TIESIN TÄN! :D:D:D

Ketjua lukematta sanon, että ei v-u täällä on pimeetä porukkaa. "lällällää teidän joukkoon tulikin narkolepsiaa hahhaa mepä ei olla noin tyhmiä" Menkää itteenne, jokainen. Ikävä että jotkut sai pahat oireet mutta hyvä että epidemia ei räjähtänyt käsiin. Jos tunnet vahingoniloa tällaisesta, hakeudu hoitoon.

Suosittelen kuitenkin ketjun lukemista ennen kuin julistaa kovalla äänellä siitä meilipiteitään:D.

Selvyyden vuoksi sanon (jos et kuitenkaan jaksa kejua lukaista), että itse en ole mollannut ketään, en rokotuksen ottaneita, enkä niitä, jotka rokotuksen jättivät ottamatta, en silloin enkä nyt!

Eikös jälkiviisautta ole sitä, että rokotteen ottanut ajattalee, että ei olisi pitänyt ottaa rokotetta näiden uusien tietojen valossa. Miten rokotteesta kieltäytynyt voi olla jälkiviisas, hän hän on tehnyt oman valintansa ja pysynyt siinä aikoja sitten. Eikös se ole paremminkin kaukaa viisautta.

[QUOTE="vieras";23046851]Näin. Mutta siltikin suurin osa lähti sopulilauman tavoin hysteerisenä tähän mukaan. Paitsi ne jotka ehkä vähän osaavat ajatella myös omalla päällään. Huolestuttavan vähän heitä täällä.[/QUOTE]

En ollut hysteerinen silloin rokotuskampanjoiden aikaan, rokotukset otettiin koska silloin koettiin se parhaaksi vaihtoehdoksi. Ketään en ole koskaan syyllistänyt rokotteen ottamatta jättämisestä, sellainen tuntuu ihan yhtä typerältä kuin tuo tämänhetkinen "siitäs saitte, häh-häh-hää" meininki.

Kyllä vietin jokusenkin unettoman yön tuon syksyn aikana, mutta niiden kanssa ei sikainfluenssalla ollut mitään tekemistä. Tälläkään hetkellä en tee minkäänlaisia katumusharjoituksia eikä rokotuksen sivuvaikutukset kuulu edes top10-listaan asioista joista olen lasteni kohdalla huolissani. Enkä näe edes mitään syytä panikoida tuosta ratkaisustani, jos jotain sivuvaikutuksia olisi ilmennyt/ilmenisi niin niistä murehdittaisiin sitten.

Vielä vähemmän voin kuvitella että jonkiun muun rokottamiset tai rokottamattajättämiset herättäisivät sellaisia tunteita mistä täällä saa lukea. Eiköhän jokainen tee ne omat ratkaisunsa sen mukaan minkä sillä hetkellä ja sillä tiedolla kokee omalle lapselleen parhaaksi? Ei minusta sellaisia asioita tarvi katua, eri homma jos on itse tietoisesti tehnyt jotain väärin ja sillä aiheuttanut lapselleen ongelmia. Niistä asioista kyllä tuntisin syyllisyyttä.

Mä veikkaan, että rokote (tai rokotteet) rappeuttaa terveyttä pikkuhiljaa. Ei mitään yhtäkkisiä paljon kuolleita -juttuja. Jotain kremppaa, sairauksia joita ei oikeen suoraan voi rokotteeseen yhdistää, ja joihi sitte käytetään lääkkeitä, taas voittoa lääketeollisuudelle. Ehkäpä joskus 10 vuoden päästä pitäis tehdä vertailu rokotteen saaneiden ja siitä kieltäytyneiden yleisestä terveydestä (veikkaan, että jos maailma ei muutu, sellaista vertailua ei tehdä).

Just, näin onkin sitten sinulle varmistettu pätemisen ja lällättelyn aihe täältä ikuisuuteen. Ihan kaikkia kremppoja ja sairauksia kannattaa ehdottomasti veikkailla tuon yhden ja ainoan rokotteen aikaansaannokseksi, ja jos sinulla rokottamattomana ei samaa vaivaa esiinny, niin siinäpähän jo on todistetta kerrakseen.

Jos esittämäsi vertailu joskus tehtäisiinkin, uskotko oikeasti, että saadaan eristettyä ainoaksi selittäväksi tekijäksi 10 vuotta sitten otettu rokotus? Kylkyljoo...

Mä en jaksa enää ottaa kantaa tähän varsinaiseen asiaan (kannattiko-eikö kannattanut, kuka oli oikeassa, kuka ei jne). Sen vain sanon, että asiattomuus ja tällainen syyttely, jota rokotuksen väliin jättäneet ovat saaneet osakseen, oli ala-arvoista, siitä ei pääse mihinkään. (Olletikin, että yhtä tyhmää on täällä palstallakin vilahdellut "siitäs saitte" -asenne heidän puoleltaan).

Sellainen, joka todella on sanonut toiselle jotain tyyliin "lapsentappaja" tai uhkaillut vankilalla ja pakkorokotuksilla, on todellakin anteeksipyynnön velkaa. itse otimme rokotteen, vieläpä ilman muuta ja epäröimättä. Siltikään ei olisi silloin tullut mieleenkään syyllistää ja tuomita niitä, jotka sitä eivät ottaneet.

[QUOTE="aha";23047687]Just, näin onkin sitten sinulle varmistettu pätemisen ja lällättelyn aihe täältä ikuisuuteen. Ihan kaikkia kremppoja ja sairauksia kannattaa ehdottomasti veikkailla tuon yhden ja ainoan rokotteen aikaansaannokseksi, ja jos sinulla rokottamattomana ei samaa vaivaa esiinny, niin siinäpähän jo on todistetta kerrakseen.

Jos esittämäsi vertailu joskus tehtäisiinkin, uskotko oikeasti, että saadaan eristettyä ainoaksi selittäväksi tekijäksi 10 vuotta sitten otettu rokotus? Kylkyljoo...[/QUOTE]

Jos sellainen vertailu tehtäis, ja löytyis suurta eroa terveyksien väliltä, ni kyllähän siitä jotain voi päätellä. Jos muuten on elelty suht samanlailla molemmissa porukoissa.

Minkäänlaisiin lällättelyihi ei oo tarvetta, voit olla aivan huoleti.
Ja sanoinkin, että "joita ei oikeen suoraan voi rokotteeseen yhdistää". Eikä ainoastaan yks rokote, vaan muutki joita on otettu, ja joita vielä tullaan ottamaan.

Ja korostan vielä, että pelkkää veikkailua.

Ei tarvitse olla mikään biokeemikko blablaa tajutakseen että kroppan ei kannata pistää mitään tommosta, varsinkin kun oma immuunijärjestelmä on tehty noiden vasta aineiden tekemistä varten. Jos mä johonkin possu flunssaan kuolen, niin joudankin hautaan, joka tapauksessa joku toinen flunssa yhtä todennäköisesti tappaisi minut. Sääliksi käy ne lapset jotka sai narkolepsian, ja toivottovasti vastaisuudessa ihmiset ajattelee omalla järjellään. Koska tajuaahan sen kaikki että lääkefirma takoi rokotteella tolkuttomasti rahaa, ja suomi maksoi niistä paljon, säälihän olisi ne pois heittää, tottakai joka hemmettin th niitä suositteli.

Mä en jaksa enää ottaa kantaa tähän varsinaiseen asiaan (kannattiko-eikö kannattanut, kuka oli oikeassa, kuka ei jne). Sen vain sanon, että asiattomuus ja tällainen syyttely, jota rokotuksen väliin jättäneet ovat saaneet osakseen, oli ala-arvoista, siitä ei pääse mihinkään. (Olletikin, että yhtä tyhmää on täällä palstallakin vilahdellut "siitäs saitte" -asenne heidän puoleltaan).

Sellainen, joka todella on sanonut toiselle jotain tyyliin "lapsentappaja" tai uhkaillut vankilalla ja pakkorokotuksilla, on todellakin anteeksipyynnön velkaa.

Peesaan täysin! Että kyllä "molemmilla puolilla" on osattu tuo "jalo" syyllistämisen taito.

[QUOTE="Kenguru";23047608]Suosittelen kuitenkin ketjun lukemista ennen kuin julistaa kovalla äänellä siitä meilipiteitään:D.

Selvyyden vuoksi sanon (jos et kuitenkaan jaksa kejua lukaista), että itse en ole mollannut ketään, en rokotuksen ottaneita, enkä niitä, jotka rokotuksen jättivät ottamatta, en silloin enkä nyt![/QUOTE]

No sinuako minä sitten henk.koht syytin? Ja täällä ON pimeetä porukkaa, nyt jo ketjua lukeneena.

No sinuako minä sitten henk.koht syytin? Ja täällä ON pimeetä porukkaa, nyt jo ketjua lukeneena.

:D :laugh:

Jos olet sama V kuin puolenyön aikaan eilen täällä kirjoittelit, niin täytyypä vain todeta, että yhden käden sormilla voi laskea ne kirjoittajat, jotka täällä ovat asiaperustein kirjoitelleet. Jos et ole, niin sitten ehkä menee jo toisen käden puolelle... :)

Kyllä voin olla onnellinen omasta hyvästä päätöksestä kieltäytyä rokotteesta, sen verran kuitenkin painostusta oli ilmassa. Ihmettelen ettei muilla hälytyskellot soinut, kun muutamassa muussa maassa oli kyseinen rokote kielletty varsinkin lapsilta, nuorilta ja raskaana olevilta. Eikä tosiaan ole mitään jälkiviisautta tämä. Itse en kumminkaan usko, että tämä rokote tulee enää aiheuttamaan mitään tauteja sen ottaneille, eikä todellakaan mitään ihmeen äkkikuolemia tai hedelmättömyyttä.

Olin raskaana, otin rokotuksen. Otin sen myös taaperoikäiselle esikoiselle. Ja otin tämän vuoden influenssarokotteenkin, kohuista huolimatta.

En edelleenkään näe muuta vaihtoehtoa kuin uskoa ammattilaisten suosituksia. Kun en ole itse biokemian/lääketieteen ammattilainen. Jos ammattilaiset eivät tienneet ennalta harvinaisen kudostyypin ja rokotteen apuaineen yhdistelmän seurauksia, ei se muuta mielipidettäni rokottamisesta ylipäätään. Minä EN OIKEASTI VOI tietää ammattilaisia paremmin: voin lukea netistä mitä vain, mutten silti TIETÄÄ.

Musta ei ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä suositusten mukaan. Silloin olen tehnyt parhaani enkä voi syytellä itseäni jälkikäteen.

Mikäköhän mahtoi olla noiden muiden maiden "tietäjien" (ammattilaisten ) tietotaso sitten, kun näin kerran ohjeistivat että ei suositella?

Eihän ammattilaisten arvio suositella rokotusta liity vain rokotteen ominaisuuksiin vaan arvioon ssitä, moniko sairastuu ja miten epidemia etenee. Siihen vaikuttaa esim. työssä- ja päivähoidossakäynti jne., siis se, miten jossakin maassa eletään ja saadaan tartuntoja. Plus tietty arvioon vaikuttaa se, millainen hoitokapasiteetti on.

Jossain muussa maassa asuessa olisin siis noudatanut paikallista ohjeistusta.

Just tänään luin, oliko se aamulehdestä, että oireet ovat tulleet max. 5 kuukuden sisällä, joten ei enää tartte pelätä, että siitä piikistä tulis narkolepsiaa.

Yhteistyössä