APUA! Onkohan minulla melanooma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Reidessä on tumma, melkein musta luomi ( noin 2mm) halkaisijaltaan. Eilen illalla vessassa käydessä käsi osui luomeen, tuntui karhelta. Luomessa oli noin 1mm kokoinen rupi tai rupimainen juttu joka lähti raaputtamalla helposti pois. En muista, ettö olisin raapinut luomea tms. Jos siinä oli joku melanooma, niin onko mahdollista ettö se irtoaa raaputtamalla. Olen ihan paniikissa täällä.. :(

Mulla oli kesällä tuollainen ja kävin sen kanssa lääkärissä, jossa se itseasiassa raaputeltiin pois. Ei ole melanoomaa. Luomella on joku hieno nimikin, mutta enpä nyt muista sitä. On tumma tai melkein musta ja tavallaan ihon pinnassa. Niitä tulee joillekin mm. raskausaikana ja siitä jonkin ajan kuluttua kasvavat ja vähitellen saattavat lähteä itsekseen pois tai esim. kun tarttuvat pyyheliinaan tms. Ei siis hätää. Jos häiritsee, voit käydä lääkärillä. Menee vartti, kun rapsuttaa luomen pois. Mutta ei siis ole pakko ;)

[QUOTE="vieras";23078369]Mulla oli kesällä tuollainen ja kävin sen kanssa lääkärissä, jossa se itseasiassa raaputeltiin pois. Ei ole melanoomaa. Luomella on joku hieno nimikin, mutta enpä nyt muista sitä. On tumma tai melkein musta ja tavallaan ihon pinnassa. Niitä tulee joillekin mm. raskausaikana ja siitä jonkin ajan kuluttua kasvavat ja vähitellen saattavat lähteä itsekseen pois tai esim. kun tarttuvat pyyheliinaan tms. Ei siis hätää. Jos häiritsee, voit käydä lääkärillä. Menee vartti, kun rapsuttaa luomen pois. Mutta ei siis ole pakko ;)[/QUOTE

Minulla se itse luomi on ollut tähän asti ihan tavallisen näköinen, vähän koholla oleva pigmenttiluomi.. Nyt katsoin luomea suurennuslasilla ja siinä on näkyvissä sellainen piste, josta sen ruven tms raaputin irti. Itse luomi ei lähde raaputtamalla mihinkään.

Olisiko vaan niin, että olen sitä huomaamattaniu raapinut, ja siksi siinä oli rupi.

Olet varmaan huomaamatta raapinut sitä. Mutta miksi raapisit, kutiseeko se? Ja vaikka kutisisi, niin ei ese siltikään läheskään aina ole mitään vakavaa. Multa on leikattu monta kutisevaa luomea ja vain yksi oli melanooma, mutta se kutisikin ihan eri tavalla kuin nuo muut. En saanut edes öisin kutinalta nukuttua. Ja se myös kasvoi vauhdilla.

Olet varmaan huomaamatta raapinut sitä. Mutta miksi raapisit, kutiseeko se? Ja vaikka kutisisi, niin ei ese siltikään läheskään aina ole mitään vakavaa. Multa on leikattu monta kutisevaa luomea ja vain yksi oli melanooma, mutta se kutisikin ihan eri tavalla kuin nuo muut. En saanut edes öisin kutinalta nukuttua. Ja se myös kasvoi vauhdilla.

Ei se kutise.

Missä kohti melanooma oli. Miltä se näytti?

[QUOTE="vieras";23078339]Reidessä on tumma, melkein musta luomi ( noin 2mm) halkaisijaltaan. Eilen illalla vessassa käydessä käsi osui luomeen, tuntui karhelta. Luomessa oli noin 1mm kokoinen rupi tai rupimainen juttu joka lähti raaputtamalla helposti pois. En muista, ettö olisin raapinut luomea tms. Jos siinä oli joku melanooma, niin onko mahdollista ettö se irtoaa raaputtamalla. Olen ihan paniikissa täällä.. :([/QUOTE]

Hei, miten luomen kanssa kävi? Oliko kaikki ihan ok? Mulla on samanlainen, ja rupi on uusiutunut jo pari kertaa..