Olenko ainoa jonka mielestä aikuisen "tytöttely" on junttia? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuulostaa törpöltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuulostaa törpöltä

Vieras
Musta vaan on ensinnäkin tosi alentavaa tytötellä yli 18vuotiasta ja ETENKIN yli 20vuotiasta naista :D
Tulee aina mieleen sellanen alemman sosiaaliluokan käheä-ääninen törppö "HEI TYTTÖ" :D

Paras oli kun minua 30vuotiasta naista tytöteltiin myyjänä kaupassa (En todellakaan näytä alaikäiseltä) :D Näytän ikäistäni vielä vanhemmalta joten siitä ei ole kyse.

Olenko ainoa?

Eikä kiinnosta kommentit "mun mielestä kaikki alle 40 on pikkutyttöjä, vaan voisitteko vastata te, joiden mielestä se on törppöä jos teitä on :D

Tytöttelystä en tiedä mutta mä huutelen miehelle että hei poika tuus tänne.Ei se siitä herneitä ole vetänyt ja ikää yli 40.Kuitenkin nuorempi minua,siitä tuo pojattelu.

Riippuu äänensävystä ja tilanteesta. Enimmäkseen alentavaa ja vähättelevää. Joskus harvoin saattaa olla herttaista eli jos oikeesti pappa ikäinen tytöttelee hyvässä hengessä. Ei kyllä enää oo muutamaan vuoteen tytötelty...

[QUOTE="vieras";23092038]Sosiaaliluokat, heh.. suomessa on vain keskiluokka.[/QUOTE]

Kyllä Suomeen on palannut luokkayhteiskunta. Tutkijat ja päättäjät tietävät sen varsin hyvin, mutta koko kansalle ajatusta ei ole vielä lanseerattu eikä sitä kannata lanseeratakaan, sillä kansa voi nostaa metakan.

Auton huollossa ärsytti: "Meeppäs Pekka näyttämään tytölle, miten sen jakoavaimen kuvan saa pois vilkkumasta." Ja tuo vielä oikeen semmosella ärsyttävällä äänensävyllä.:D Olis varmaan ollut ihan eri ääni kellossa jos oisin ollut joku nelikymppinen mies ja mennyt liikkeeseen sanomaan, että "joo tuossa meidän Peugeotissa huoltovalo vilkkuu, taitaa olla polttoainesuodatin tukossa, hehheh" tai jotain vastaavaa.

Tytöttely ei useimmiten ärsytä, jos ei sillä ole tarkotus nimenomaan korostaa, että olen nuori ja tyhmä.:D

Oman arvonsa tunteva nainen ei pidä tytöttelystä. Eri asia, miten siihen sitten reagoi. Itselläni on tapana oikaista, jos joku sanoo tytöksi, korjaan sanomalla "nainen".

Mutta toiset haluaa olla tyttöjä aina eikä siinä mitään, tytöillä ei ole myöskään valtaa eikä vastuuta, naisilla on.

Kyllä Suomeen on palannut luokkayhteiskunta. Tutkijat ja päättäjät tietävät sen varsin hyvin, mutta koko kansalle ajatusta ei ole vielä lanseerattu eikä sitä kannata lanseeratakaan, sillä kansa voi nostaa metakan.

Kyllä mä olen ainakin ihan tietoinen tästä luokkayhteiskunnasta.

Missä tilanteessa ylipäänsä pitäisi tytötellä? Onhan se vähän hölmön kuulloista, mutta niin on rouvittelukin (jos kyseessä siis joku parikymppinen). Itse pyrin sanomaan asiani niin, että kohde tietää hänelle puhuttavan ilman, että joudun sanomaan tyttö tai rouva.

Minen ainakaan ikinä tarkoita sitä pahalla jos suustani tulee "tyttö" sana. lisään siihen "pikku tyttö" jos on tarkoitus vähätellä jostain harvinaisesta syystä, mitä kyllä tapahtuu äärimmäisen harvoin ja vain kunnolla ärsytettynä jonkun teinin puolelta :p

Miehenä tytöttelen naisia tilanteissa joissa tiedän sen olevan huumoria kaikkien mielestä, eli siis tuttujen kesken. Asiakaspalvelu tehtävissä pyrin palvelemaan ihmisiä asiakkaina, en naisina, miehinä, lapsina yms. eli en oleta että nainen ei tiedä tekniikasta mitään ja mies ymmärtää fysiikanlait automaattisesti.

Lähinnä tarkoitin sitä että tällä verotuksella kaupankassa ja lääkäri ovat melko samassa tilanteessa taloudellisesti, jos verrataan maihin joissa on selvät luokkaerot. Tokihan meilläkin on Nalle "ei sossutukia, vain maataloustukia" Vaalruussit ja kaverit..

Mä en jaksa ottaa nokkiini tytöttelyistä, tädittelyistä tai edes sedittelyistä, ihan se ja sama. Tietysti on junttia puhua toiselle alentuvaan sävyyn, mutta sehän on typerää käytöstä tytötellään tai ei.

Junttia vai? :D Jo on ihmisillä mielipiteet... Minäkin olen ihan viittä vaille 30, eikä minua tippaakaan haittaa, jos minua tytötellään. :) Kun selitän meidän taaperoillekin, että ketkä on tyttöjä, ja ketkä poikia, niin kerron kyllä ihan heidän 60 v "mummonsakin" olevan tyttö tai 90 v isomummon olevan tyttö. :)

oman kokemukseni mukaan tytöttely ja pojittelu on ok jos kohteena on suurinpiirtein oma ikäryhmä ja tarkoitus on lähinnä osoittaa omaa haluttomuutta kasvaa aikuiseksi. Silti naiset loukkaantuu mielestäni helpommin tytöttelystä kuin miehet pojittelusta. Olen 30-vuotias (nainen) ja on tullut joskus pojiteltua 50-vuotiaita miehiä kun ovat olleet niin "poikamaisia" siis hyvässä mielessä ja lähinnä hymyjä olen saanut reaktioksi.