Ehdottakaa ruokia loppuviikolle. Rustaan kauppalistaa huomiseksi ja aivot lyö ihan tyhjää, kuten tässä puuhassa yleensäkin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kananfileitä haudutettuna kookosmaidossa, ja jasmiiniriisiä sen kanssa.
Uunilohta kuorrutteena sitä olikohan se aurinkokuivattu tomaatti-tuorejuusto.. Siihen vaan sekaan vielä vähän suolaa ja pippuria niin
Peruna-porkkanapaistos kasarissa, kookoskerman, limen mehun ja tillin (sekä suolan ja pippurin) kanssa... Voi laittaa myös suippopaprikaa (Se on niin nam).
Kookos on oikeastaan ainoa (kuminan lisäksi) mistä meillä ei pidetä, joten kookoshommat ei käy. Kookosmaito menee oikeastaan vain vähäisissä määrissä thaikkuruoissa.
Uunilohta voisi kyllä tehdä. Se on niin hyvää! nams.
Maksapihvit?
Niitä mietin tänään, että ei ole meillä tehty aikoihin...
Ei ole ollut meilläkään. Ne on kyllä tosi hyviä, mutta maksa pitää hakea hallista, eikä nyt tällä viikolla ehditä. Vai tarkoititko muuten jauhamaksapihvejä?
Meillä on tulossa uunimakkaraa tai makkarakastiketta perunamuusin kanssa (äitille kasvisgratiinia), uunilohta, joka kuorrutetaan aurajuustolla, kanasuikaleista tehtyä kastiketta, kerman sijaan siihen creme fraichea. Ne riittääkin koko viikon.Jaa juu, carbonaraa tekis mieli.
![]()
No juu, meille tulee sitten uunilohta (to), kasviswokkia (pe), raneja ja nakkeja (la-ilta), pakastekalakeittoa (la) ja kinkkukiusausta (su).
Oikeastaan kummin vain.
Kumpikin hyviä.
Me emme ole ikinä tehneet jauhemaksapihvejä itse. Joskus olemme ostaneet valmiita jostain kaupan tiskistä. Jauhatko itse lihan vai miten teet ne?
Kuulostaa hyvältä.Mä tuunkin teille syömään.
![]()