Lapseni luokassa on 11 astetta lämmintä!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23117103]No tuskin se nyt mikään vakio-lämpötila siellä on, onko lämmitys rikki?[/QUOTE]

Ei oo rikki vaan täällä on pakkanen paukkunu viikon verran eikä loppua näy. Ja siis pitkin talvea ollut näitä kovia pakkasjaksoja jolloin luokan lämpötila laskee noihin lukemiin. Barakissa ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö;23117119:
Ei oo rikki vaan täällä on pakkanen paukkunu viikon verran eikä loppua näy. Ja siis pitkin talvea ollut näitä kovia pakkasjaksoja jolloin luokan lämpötila laskee noihin lukemiin. Barakissa ovat.

Barakissa?

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23117249:
no tuohon kuuluu vanhempien puuttua

Laitoin äsken viestiä opelle ja kysyin mitä ajattelivat tehdä jos tilanne jatkuu. Ope itse meille ilmotti sähköpostitse, että tämmönen tilanne siellä on.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23117435:
nyt on pakko kyllä sanoa, että mu´n lapseni ei tuohon kouluun menisi. ei kenenkään tarvii paleltua.

Mä oon niin suuttunu, etten tiedä mitä pitäs tehdä. Kyseisessä koulussa on tila loppunu kesken ja sen takia osa on laitettu noihin parakkeihin. Kohta alkaa laajennustyöt. Mutta silti, en minä suostuis olemaan töissä jos huoneessa ois noin kylmä niin miks lastenkaan pitäs noissa olosuhteissa olla :(

Jos sille asialle ei heti maanantaina tehä jotain ni sit laitatte vanhempain neuvoston pystyyn ja vaaditte et sinne on hommattava lisä lämmittimiä!!

Mitenkähän noissa hepposissa rakennuksissa mahtaa lämpö pysyä. SEKIN on niin täynnä oppilaita kun on iso luokka, että jos sinne niin paljon lämmittimiä aletaan tunkea kuin tarvii, että lämpö nousee niin varmastikaan ei lapset mahdu siellä olemaan :kieh: Tai kuvittelisin ainaki näin. Ulkona on melkeen -30 tosin lauhtuu aina päiväks mutta yli -15 kuitenki koko ajan.

Terveet pennut ei palele 11 asteen lämpötilassa, heillähän verenkierto toimii, eikä verisuonet ole tupakoinnin takia surkastuneet. Lisäksi 11 asteen lämpötilassa ei väsymys iske niin helposti ja mikä parasta kunta säästää ison tukun rahaa lämmityskuluissa. Loppupeleissä jos oppilaat valittavat palelua niin opettajan velvollisuus olisi antaa mahdollisuus vaikka kesken tunnin pienimuotoiseen lämmittelyyn, esim.10 minuutin kyykkyhyppelyyn, jolloin muksujen verenkierto vilkastuu ja mukava lämmöntunee valtaa kehon.

[QUOTE="vieras";23117499]Minä ilmoittaisin ainkain että meidän lapsi on kotiopetuksessa niin kauan kuin työskentelyolosuhteet eivät täytä niille asetettuja vaatikmuksia.[/QUOTE]

Tässä ois yks vaihtoehto kun itse kerta oon kotona tällä hetkellä.

Terveet pennut ei palele 11 asteen lämpötilassa, heillähän verenkierto toimii, eikä verisuonet ole tupakoinnin takia surkastuneet. Lisäksi 11 asteen lämpötilassa ei väsymys iske niin helposti ja mikä parasta kunta säästää ison tukun rahaa lämmityskuluissa. Loppupeleissä jos oppilaat valittavat palelua niin opettajan velvollisuus olisi antaa mahdollisuus vaikka kesken tunnin pienimuotoiseen lämmittelyyn, esim.10 minuutin kyykkyhyppelyyn, jolloin muksujen verenkierto vilkastuu ja mukava lämmöntunee valtaa kehon.

:laugh: :flower:

Öö, millä tämä tuleva lämpötila on todistettu? Siis ihmetyttää vain että voidaan ennustaa tulevaa niin pitkälle, että lämpötila tulee parakissa laskemaan 11 asteeseen?

[QUOTE="vieras";23117541]Öö, millä tämä tuleva lämpötila on todistettu? Siis ihmetyttää vain että voidaan ennustaa tulevaa niin pitkälle, että lämpötila tulee parakissa laskemaan 11 asteeseen?[/QUOTE]

Siis tässä ei ole mistään ENNUSTUKSISTA kyse vaan tää on totisinta totta ja ihan tämän päiväset mittarilukemat :kieh: Eikä tää oo ensimmäinen kerta vaan pitkin talvea, joka kerta kun pakkanen kiristyy (jota se on tehnyt tänä talvena täällä päin ihan kiitettävästi) niin luokan lämpötila laksee noihin lukemiin :kieh:

Yhteistyössä