Millä mä saan tuon vauvan syömään??? !!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Vauva 7kk eikä syö mitään muuta kuin tissiä. Ei kelpaa mikään. Ei soseet, ei sormiruoka, ei velli pullosta, ei mikään. Millä sen saa syömään?? Ei avaa suutansa vaan tiukaksi viivaksi lykkää suun ku näkee ruokaa. Pullolle huutaa kuin syötävä. Mulle alkais tää täysimetys jo riittää. Kaikki vinkit on tervetulleita!

Voisiko olla allegiaa? Minulla oli kaksoset tuon ikäisiä, kun kieltäytyivät syömästä. Kauravelli maistui, mutta kiinteä ruoka ei. Ruoka alkoi maistua, kun kauravellin syöminen lopetettiin, sillä heillä oli maito- ja kaura-allergia.

Voisiko olla allegiaa? Minulla oli kaksoset tuon ikäisiä, kun kieltäytyivät syömästä. Kauravelli maistui, mutta kiinteä ruoka ei. Ruoka alkoi maistua, kun kauravellin syöminen lopetettiin, sillä heillä oli maito- ja kaura-allergia.

vauvalla on 2 isompaa sisarusta jotka on kumpikin ruoka-allergisia (toisella maitoallergia ja toisella maitoallergia+muita ruoka-allergioita)mutta sekä neuvolantädin että lääkärin mielestä kyse ei oo allergiasta...

[QUOTE="aapee";23117995]vauvalla on 2 isompaa sisarusta jotka on kumpikin ruoka-allergisia (toisella maitoallergia ja toisella maitoallergia+muita ruoka-allergioita)mutta sekä neuvolantädin että lääkärin mielestä kyse ei oo allergiasta...[/QUOTE]

Veikkaan, että on allergiaa... Veisin lastenlääkärille näytille.

[QUOTE="vieras";23118071]Veikkaan, että on allergiaa... Veisin lastenlääkärille näytille.[/QUOTE]

ollaan käyty mutta hänen mielestään ruoka-allergia tämän asian syynä on liian kaukaa haettu.

Allergian mahdollisuus kannattaa selvittää.

Meillä samanikäinen ei suostunut syömään syötettynä, ei edes huijaaminen onnistunut. Itse söi sentään jotain, kun antoi lusikan käteen tai sormiruokaa. Paras keino oli kuitenkin "piilottaa" ruokaa kaappeihin ja laatikoihin ja jättää lattialle tippuneet muruset poimimatta. Jännittävät löydöt lattialta ja kaapeista nimittäin kyllä päätyivät suuhun, vaikka sama ruoka pöydän ääressä ei kelvannut ollenkaan.

Meillä muuten auttoi myös, kun lapsen syömiseen ei kiinnittänyt mitään huomiota. Jos lapsi huomasi, että hänen syömiseensä keskitytään, söi entistä huonommin. Myös kahviloissa syönti onnistui paremmin kuin kotona, kun lapsella oli katseltavaa. Silloinkin siis itselle oma ruoka nenän eteen ja vaikka lukemaan lehteä ja lapselle omat ruoat pöydälle, niin kyllä niitä siitä katosi.