Kuka teki tässä tilanteessa väärin vai tekikö kukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fdsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Halin:

No mutta jos ei pitäisi tuoda mattoa märkänä paikalle niin mistä asiakas sen voi tietää jos asiakaspalvelija ei sano että niin ei kannata toimia, ja antaa ymmärtää ihan muuta?
Ei asiakas voi kaikkea tietää, se on asiakaspalvelijan homma kertoa miten kannattaa toimia. Ei ole niin itsestäänselvää tuommoinen kaikille...

terv. asiakaspalvelija joka ei ole ikinä pesetyttänyt mattojaan

Hohhoijaa ja hyvää päivää. Pesuloiden vastaanottopaikat on niiden tavaroiden vastaanottamista varten. Sieltä ne lähtevät heti, kun aamukuormaaan ehtivät, ja suoraan sinne pesulaan. Mä tein joskus duunia yhessä tällasessa mestassa, eikä siellä ollut mitään näiden firman käyttämien pesuloiden aikatauluja tai muutakaan, josta olis voinut tietää, että esim. isot matot pestään vaan lauantaisin. Naurettavaahan toi on, ettei kuitenkin toi aspa maininnut sulle tietystä arkipäivämäärästä, joka menee siihen et kuinka kauan sillä matolla menee? Meil ku oli se 8 arkipäivää ja tietääkseni, ne ei siellä mitään mattoja availe, ei vaik siinä lukis mitä. Tavarat kun pestään tulojärjestyksessä.
Ap:n vika valitettavasti. Ei pitäisi mattoa tuoda märkänä paikalle.

No tätä mäkin vähän epäilin että näin on.

Mutta reklamoi silti ap, et voi voittaa jos et koita.

Ilman muuta kannattaa reklamoida, ja jos ei mene läpi tee ilmoitus kuluttajariitalautakunnalle. Se selvittää onko pesula korvausvelvollinen, ja yleensä jos riitalautakunta suosittaa korvaamista niin firmat tähän mukautuvat. Kaveri sai juuri aika samankaltaisessa tapauksessa korvauksen kuluttajariitalautakunnan kautta (oli yli 1000e matto). Käsittelyaika on tosin pitkä, mutta usein jo uhlaaminen tuolla lautakunnalla voi auttaa.

Jaa. No sori vaan jos kaikilla ei ole samaa maalaisjärkeä kuin sinulla ihan kaikkien asioiden suhteen. Itse en tule aina tietäneeksi ihan kaikkea kaikesta, en katsos ole täydellinen. Toisin kuin eräät.

Jos et itse ole koskaan tehnyt asiaa X niin oletko silti aina tietoinen joka ikisestä asiaan X liittyvästä seikasta ja säännöstä?
Varsinkin jos kyseisestä asiasta sinulle kertova työntekijä (=asiantuntija) lupailee muuta?

Jos myyjä lupailisi esim itsellesi täysin uuden tuotteen toimivan tavalla X mutta se ei kyseisellä tavalla toimisikaan, ottaisitko sitten nöyränä tuntemattomilta haukut vastaan että kyllähän SINUN olisi ihan ehdottomasti pitänyt itse tietää ettei kyseinen tuote voi toimia niinkuin sinulle myyjä sen lupasi toimivan?

Hei haloo. Vähän inhimillisyyttä ja vähän vähemmän pätemistä.

Maton eteenpäin pesulaan toimittava henkilö ei sanonut 'älä tuo mattoa märkänä' vaan 'laitetaan siihen lappu että se on märkä'. Miksi asiakkaan kuuluisi tässä tapauksessa kyseenalaistaa häntä palvelevan henkilön ammattilaisuus ja alkaa selittää että "ei ei eihän niitä saa märkänä laittaa menemään missään nimessä kyllä minä tiedän paremmin kuin sinä vaikka teet tätä työksesi" jne... Jos noin tekisi niin sitten saisi paistatella aasiakasnetissä että 'aina ne aasiakkaat luulee tietävänsä paremmin kuinka meidän työ pitäisi tehdä!'

Kyllä se on se ihan perus maalaisjärki. Ja koko juttuun vastatakseni, mä en ainakaan pidä mun asiakkaita niin v*tun tyhminä, etteivätkö tajuaisi tollasia asioita Ilman, että aspa joutuu siitä sanomaan.

No siinä tapauksessa asiakaspalvelija oli niin v*tun tyhmä, kun hän otti märän maton vastaan! Ei se ap:n vika ole, että maton vastaanottaja lupaa handlata homman.

No viime kädessä sieltä pesulasta olisi pitänyt infota asiakasta että märkää mattoa ei voida levittää kuivumaan ja pesu on vasta usean päivän päästä että hakeeko asiakas maton pois vai mitä tehdään. Toisaalta sen asiakaspalvelijan olisi kyllä ollut syytä olla perillä pesulan aikatauluista, kirjalliset ohjeet näkyvillä, että osaa ohjeistaa asiakasta oikein tai ainakin ottaa selvää asiasta ennenkuin lupaa asiakkaalle mitään.

Niin, mulla ei vissiin minkäänlaista maalaisjärkeä sit ole. Jos se kerta on perusmaalaisjärkeä, ettei märkää mattoa viedä pesulaan niin miksi virkailija otti sen vastaan??? Miksi se vielä mun kans yhdessä tuumin totes, että kirjotetaan tähän isolla, että matto on märkä niin eiköhän ne siellä huomaa?

Toisekseen, eikö pesulan pitäs ohjeistaa vastaanottopistettä heidän aikatauluistaan ja käytännöistää, jotta vastaanottopisteessä oleva henkilö osaa neuvoa asiakasta joka TÄSSÄKIN TAPAUKSESSA kysy miten pitäs toimia??

Asiakas ei tässätapauksessa ollut väärässä, koska hän oli kysynyt milloin kannattaa jättää ja ilmoittanut maton olevan märkä. Hyvän yrityksen kannattaa korvata tuote asiakkaalle, jos haluaa vielä uusiakin asiakkaita.

Pesulan vika selkeästi. Jos kerran ovat luvanneet, että matto a) pestään heti ja b) huomioineet että se on märkä ja vaatii siis heti toimenpiteitä, niin heidän virhehän tuo on. Eli itse vaatisin korvauksia pesulasta, jos ei itse hoidettuna onnistu, niin ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

Yhteistyössä