Kerronpa nyt teillekin uusimman lasten suosikkiruuan, jos joku kaipaa vinkkejä arkeen :)

Juurikin näin. Meillä syödään kyllä - uskallan väittää - keskimääräistä monipuolisempaa ruokaa, teen 90% ruuista itse ja maustan oikeilla mausteilla. Verrattuna esim omaan lapsuuteeni lapset syövät meillä huipputerveellisesti.

Näin mäkin uskaltaisin väittää. Olen itse kasvissyöjä, lapseni syövät monipuolisesti kasviksia ja sekaravintoa. Hyvä vaan että ne nihkeät kebabsuikaleetkin joskus maistuvat niin ei aina tarvitse väsätä kaikkea alausta asti itse.

Meillä taas ei millään "uppoa" 6-v:lle nämä texmex-maustetut ym. pöperöt, joista lapset yleensä kai tykkää. Puhumattakaan italian-/meksikonpadoista ym. joihin voisi kätevästi lisätä vain sen (jauhe)lihan. Lapsi hylkii muutenkin kaikkea einesruokaa...

Pidän muutenkin itsestäänselvyytenä että joka aterialla on aina salaattia, salaatinkastiketta ja maitoa. En ainakaan kirjota esim että tänään me syömme lasagnea + kaali-tomaatti-kurkku-paprikasalaattia. Vaan jos joku kysyy mitä on ruokana niin se on lasagnea. :D

Just näin. Tuorekasvikset/salaatit/raasteet kuuluvat meidän ruokapöydässä joka aterialle sen kummemmin mainitsematta.

[QUOTE="Milja";23147855]Miksi täytää lasten vatsa tyhjillä kaloreilla? En ymmärrä. Terveellisiä rtasvoja tarvitsee myös kasvaat lapset, aivot, hermosto jne. Ja tällästä moskaa syötetään ja ihmetellään kun iho on kuiva ja posket punakat jne.[/QUOTE]

Ei hitto :D
Ihme, että olen vielä hengissä, mä olen tollasella "moskalla" elänyt koko elämäni (perunaa, lihaa jne..)
Ja meidän lapsiraukat joutuu myös elämään :( Tänäänkin on tarjolla lihakastiketta, perunaa ja salaattia.

Meidän lapset vetelee makeat chilikastikkeet sun muut innolla, ainoa mitä rajoitan on suola. Muuten saa syödä vaikka jalapenoja purkista!

Jokainen saa toki syödä niin kuin haluaa, ja uskon kyllä että ruokit perheen terveellisellä ruoalla. Mutta kun tämä keskustelupalsta on, niin haluan lisätä keskusteluun oman kokemukseni. Kun taannoin ostin tacomaustepussin, meinasi ruoka jäädä syömättä juuri sen kohtuuttoman suolan ja läpitunkevan natriumglutamaatin maun takia. Ja ihan ohjeen mukaan käytin.

Yhteistyössä