Pottailusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menee vähitellen hermot....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menee vähitellen hermot....

Vieras
Meillä poika vajaa 3v on täysin kuiva, pissavahinkoja ei satu ja herää yölläkin pissalle. Mutta jos kakkahätä iskee kesken leikin niin kakka tulee housuun. Mä en enää keksi miten saisin sen potalle kakalle. Pistin sille nyt sit vaipan ja sanoin että en enää suostu antaa sen olla ilman vaippaa koska kakkaa housuun. Mulla menee niin hermot!!!! Mä tiedän että oon nyt ite tosi tyhmä ja lapsellinen mutta en oikeasti enää anna sen olla ilman vaippaa ja sanoin sille äsken että tulen vaihtaa sen vaipat sit armeijaankin... Suututtaa vaan niin hirveesti.......!!!

[QUOTE="vieras";23176741]joku palkinto, kun homma toimii? miksi 3-v yhä potalla? Anna käydä pytyllä, niin on paljon helpompaa ja voi motivoida lasta tekemään muualla kuin housuihin.[/QUOTE]

Meillä on tarra-palkinnot jo käytössä ja olen lupaillut nameja, mehuja ja jopa uusia leluja jos vaan kakkaisi pottaan mutta ei. Pöntöllä ei suostu käymään, hirveä paniikki huuto alkaa siitä et en viitsi pöntöllä kiusata, meillä on kyllä pienennysrengaskin olemassa.

Taitaa pompottaa sinua. Mitä jos antaisit asian hetkenaikaa olla koko asian.
Tai laitat vaipat. Se jos mikä voisi kannustaa potalle.
Tai sitten on kovalla ja sen takia ei suostu kakkaamaan. Anna paljon vettä jne.

Taitaa pompottaa sinua. Mitä jos antaisit asian hetkenaikaa olla koko asian.
Tai laitat vaipat. Se jos mikä voisi kannustaa potalle.
Tai sitten on kovalla ja sen takia ei suostu kakkaamaan. Anna paljon vettä jne.

Meillä on kyllä tosi vaikea vaihe muuenkin menossa kun ei poika usko mitään... Oon tosi väsynyt sen kanssa muutenkin...
Nyt on vaippa päällä eikä haittaa poikaa ollenkaan, ärsyttää kun ei ole mitään vaikutusta millään...
Juo kyllä ihan reilusti ja kakka tulee päivittäin, välillä kaksikin kertaa...

mun ystävän pojalla oli samanlainen tilanne sen samanikäisen pojan kanssa ja siinä taustalla oli se, että se poika jotenki pelkäsi sitä omaa kakkaansa. Oon itekin lukenu jostain että tuon ikäiset joskus pelkää niitä omia tuotoksiaan ja siksi välttelevät kakkaamista.Samoin potta tai pytty saattaa pelottaa. Jos ap:n lapsi ois mun niin mä antaisin asian olla sillee että en painostais enkä suuttuis asiasta. Lapsella saattaa olla muiden pelkojen lisäksi suorituspaineita jos näkee että vanhemmat hirveesti odottaa ja pettyy kun kakka ei tuukaan sinne minne pitäis. Tuo voi olla joku vaihe joka menee ohi kun hetkeksi relaa.

mun ystävän pojalla oli samanlainen tilanne sen samanikäisen pojan kanssa ja siinä taustalla oli se, että se poika jotenki pelkäsi sitä omaa kakkaansa. Oon itekin lukenu jostain että tuon ikäiset joskus pelkää niitä omia tuotoksiaan ja siksi välttelevät kakkaamista.Samoin potta tai pytty saattaa pelottaa. Jos ap:n lapsi ois mun niin mä antaisin asian olla sillee että en painostais enkä suuttuis asiasta. Lapsella saattaa olla muiden pelkojen lisäksi suorituspaineita jos näkee että vanhemmat hirveesti odottaa ja pettyy kun kakka ei tuukaan sinne minne pitäis. Tuo voi olla joku vaihe joka menee ohi kun hetkeksi relaa.

Eli laitanko lapselle taas vaipan vaikka kuiva muuten onkin?
Kakkaa siis pottaan jos kakkahätä sattuu samaa aikaa pissahädän kanssa eli ei musta ainakaan vaikuta että pelkäisi asiaa. Potta tuskin pelottaa kun pissalla käy ja haluaa olla vessassa yksin et sinne ei saa jäädä itse odottelee ja poika tulee sit sanoo kun on valmista. Ja siis jos painostan sitä potalle koko ajan kesken leikkien vaikkei olis hätäkään niin sit se kakka saattaa jossain vaiheessa tulla, mutta itse ei ilmota kakkahädästä, toisin kuin pissahädän ilmoittaa aina, myös öisin herää siihen.

meillä just 2v täyttänyt poika ei suostu menemään potalle eikä pöntölle... ei sitte millään.. otin potan esille joskus kun poika oli 1,5v eikä silloinkaan suostunut niin annoin jonkun aikaa asian olla mutta ei nyt vieläkään... vinkkejä??

Yhteistyössä