Tunnustan: Olen tosi vaikea ihminen, kanssani on hankala tulla toimeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmph

Vieras
En ole kavereilleni kovinkaan paha, mutta mies on kovilla. :(

Minua ihan hävettää oma käytös ja aina päätän muuttua, mutta siinä onnistumatta.

Minun mies on oikeasti niin kovilla, että vaikea uskoa, ettei tämä petä minua ja ihmettelen miten mieheni jaksaa minun kanssani olla. Varmaan lasten vuoksi.

Olen todella oikukas. Tänään saatan olla hyvin vahvaa mielipidettä jostain asiasta ja huomenna se asia onkin täysin päälaellaan minun mielipiteissä. : /
Tussahtelen herkästi ja mies on jo sitä mieltä, etten rakasta häntä, kun sanon toista ja teoillani todistan muuta.

En pysty muuttumaan, vaikka sitä niin kovasti haluan ja aina päätän keskittyä olemaan asiallinen. Hetken toteutuu ja sitten taas muutun takaisin entiselleen. :(

Tällaisen asian takia? Tämä on luonteeni perus ominaisuus. kai. EI kai tämän takia mihinkään mielenterveystoimiston listoille pääse? :O

Jos ajattelet, että tuo on luonteesi perusominaisuus (mitä epäilen), niin ei kai sitten muuta kuin odottamaan, milloin mies kyllästyy ja lähtee. Itse uskon, että sulla on joku ongelma, jota et tiedosta itse mutta josta voisit keskustella terapeutin kanssa, hahmottaa oman tilanteesi ja muuttua. Mielenterveystoimistoon voi mennä todellakin muutkin kuin todella vaikeista mielenterveysongelmista kärsivät!

Tällaisen asian takia? Tämä on luonteeni perus ominaisuus. kai. EI kai tämän takia mihinkään mielenterveystoimiston listoille pääse? :O

Terapeutille juttelemaan, koska omaa temperamentin? Ei tietenkään tarvitse :)
Mulla on kans toi turhista suuttuminen aika yleistä, mut kannattaa oikeesti miettiä, ennenku sitä suutaan avaa. Ja jos suusta pääsee omastakin mielestä todellista skeidaa, voi sit aina pyytää anteeksi.

Terapeutille juttelemaan, koska omaa temperamentin? Ei tietenkään tarvitse :)
Mulla on kans toi turhista suuttuminen aika yleistä, mut kannattaa oikeesti miettiä, ennenku sitä suutaan avaa. Ja jos suusta pääsee omastakin mielestä todellista skeidaa, voi sit aina pyytää anteeksi.

Terapeutilta voi saada oppia siihen miten hillitä itseään, jos se ei omin neuvoin onnistu. Sitähän ei tietty tiedä onko ap edes yrittänyt...

Kai muistit esittää jotain muuta ennenkuin teitte lapsia ja menitte kimppaan. Nyt voi sitten käyttäytyä ihan miten huvittaa ja olla luonnehäiriöinen skitso.

niin olen minäkin. hemmetin vaikee. mies tietää sen ja vitsailee asiasta. eli tietää myös etten tarkoita pahaa. joskus alkaa vaan kiehua ihan suunnattomasti. onneks oon nainne niin voin syyttää naistenvaivojani (niin se kuitenkin itekin olettaa) enkä tarvi myöntää että olen vaan huomionkipee. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;23177647:
niin olen minäkin. hemmetin vaikee. mies tietää sen ja vitsailee asiasta. eli tietää myös etten tarkoita pahaa. joskus alkaa vaan kiehua ihan suunnattomasti. onneks oon nainne niin voin syyttää naistenvaivojani (niin se kuitenkin itekin olettaa) enkä tarvi myöntää että olen vaan huomionkipee. :D

No siinähän tuo taas tuli: tönt on huomion perässä, eikä aidosti vaikee.

Emmä usko, että semmoista onkaan joka suuttuilee aiheetta luonteenpiirteenä, kyllä ne olisi evoluutio karsinu aika päivää kun lauma olis kyllästyny tyhjän äyskijään. Äkkipikainen voi toki olla, mutta jos rupeaa kehittämään tikusta asiaa, niin kyllä sitten on kysymys jostain muusta, usein kai siitä, että haluaisi toisen laittavan hiukan pontevammin rajaa ja ottavan syliin jne.

Tai sitte voi olla sitä vaivaa, että on juuttunu testaamaan toisen luotettavuutta heittäytymällä rajattoman hankalaksi. Ja sittenhän ennen pitkää aina osoittaa pelkonsa aiheelliseksi ja puolison lähtijäksi. Eli ns. oikeassa olemisen pakkoa. Säälittävää sinänsä, että jokaisella se raja joskus tulee vastaan ja vaikka ei lähtiskään ovesta niin kääntyy sisäänpäin pakoon. Eli ihminen on ottanu asiakseen todistaa, että tämäkin kivi putoaa kunhan jaksan ensin työntää sen tuonne jyrkänteen reunalle asti.

Molemmissa tapauksissa vois tosiaan olla terapeutille asiaa, ellei homma lopu siihen kun sen oivaltaa. Harvemmin ihminen tuommoisesta käytöksestä kertaoivalluksella kai pääsee kun on päässy pahaksi piintymään

[QUOTE="hmm";23177803]No siinähän tuo taas tuli: tönt on huomion perässä, eikä aidosti vaikee.

Emmä usko, että semmoista onkaan joka suuttuilee aiheetta luonteenpiirteenä, kyllä ne olisi evoluutio karsinu aika päivää kun lauma olis kyllästyny tyhjän äyskijään. Äkkipikainen voi toki olla, mutta jos rupeaa kehittämään tikusta asiaa, niin kyllä sitten on kysymys jostain muusta, usein kai siitä, että haluaisi toisen laittavan hiukan pontevammin rajaa ja ottavan syliin jne.

Tai sitte voi olla sitä vaivaa, että on juuttunu testaamaan toisen luotettavuutta heittäytymällä rajattoman hankalaksi. Ja sittenhän ennen pitkää aina osoittaa pelkonsa aiheelliseksi ja puolison lähtijäksi. Eli ns. oikeassa olemisen pakkoa. Säälittävää sinänsä, että jokaisella se raja joskus tulee vastaan ja vaikka ei lähtiskään ovesta niin kääntyy sisäänpäin pakoon. Eli ihminen on ottanu asiakseen todistaa, että tämäkin kivi putoaa kunhan jaksan ensin työntää sen tuonne jyrkänteen reunalle asti.

Molemmissa tapauksissa vois tosiaan olla terapeutille asiaa, ellei homma lopu siihen kun sen oivaltaa. Harvemmin ihminen tuommoisesta käytöksestä kertaoivalluksella kai pääsee kun on päässy pahaksi piintymään[/QUOTE]

Erittäin hyvä kommentti, jotkut naiset eivät ymmärrä rajojaan, ei todellakaan elämä on jatkuvaa testiä. Näin saa tehtyä miehen lähes hulluksi ja jossain vaiheessa kaikki voivat perheessä pahoin. Ystäviä ja sukulaisia myöten.

[QUOTE="Horuksen silmä";23177884]Mä olen kanssa tosi hankala ihminen koska olen niin impulsiivinen. Hermostun herkästi ja sanon silloin mitä sylki suuhun tuo.[/QUOTE]

Minusta on todella hauska pudotella tälläisiä ihmisiä maan pinnalle ja laittaa heidät vastuuseen käytöksestään ja sanomisistaan. Monet heistä eivät ole ikinä kokeneet sellaista, nautin siitä suuresti.

[QUOTE="Lippa";23177925]Minusta on todella hauska pudotella tälläisiä ihmisiä maan pinnalle ja laittaa heidät vastuuseen käytöksestään ja sanomisistaan. Monet heistä eivät ole ikinä kokeneet sellaista, nautin siitä suuresti.[/QUOTE]

Niinhän sä kuvitettelet. Impulsiiviset ihmiset ovat taatusti joutuneet hankaluuksiin käytöksensä takia, ja usein. Joten mitään orginellia sinun hauskuutesi tuskin on ;)

[QUOTE="Horuksen silmä";23177884]Mä olen kanssa tosi hankala ihminen koska olen niin impulsiivinen. Hermostun herkästi ja sanon silloin mitä sylki suuhun tuo.[/QUOTE]

Minä olen rauhallinen ja suutun todella harvoin. Jos "sylki suuhun tuo" toisella jotain todella minua loukkaavaa, niin loukkaannun. Se vain, että sitten en halua keskustella yhtään mistään ko. henkilön kanssa eli ns. mökötän. Sitten toinen ihmettelee, että "mikä sinulle tuli, en minä mitään sillä tarkoittanut, ihan tyhmä mököttää vanhasta asiasta" jne.

Tämä on vain minun luonteenpiirteeni siinä missä impulsiivisuus toisella.

[QUOTE="vieras";23178029]Minä olen rauhallinen ja suutun todella harvoin. Jos "sylki suuhun tuo" toisella jotain todella minua loukkaavaa, niin loukkaannun. Se vain, että sitten en halua keskustella yhtään mistään ko. henkilön kanssa eli ns. mökötän. Sitten toinen ihmettelee, että "mikä sinulle tuli, en minä mitään sillä tarkoittanut, ihan tyhmä mököttää vanhasta asiasta" jne.

Tämä on vain minun luonteenpiirteeni siinä missä impulsiivisuus toisella.[/QUOTE]

Meitä on niin moneen junaan.
Itse tunnen myös sellaisia ihmisiä jotka sanoa töksäyttävät loukkavia asioita toisille tämän tästä. Usein pitävät niitä kommentteja hauskoina. Mutta jos heille joku sanoo jotain loukkaavaa tai sitten he lukevat rivien välistä olemattomia loukkaavia asioita, niin jopa alkaa mökötys.
Että hankalia ihmisiä on monen sorttisia.

[QUOTE="vieras";23178029]Minä olen rauhallinen ja suutun todella harvoin. Jos "sylki suuhun tuo" toisella jotain todella minua loukkaavaa, niin loukkaannun. Se vain, että sitten en halua keskustella yhtään mistään ko. henkilön kanssa eli ns. mökötän. Sitten toinen ihmettelee, että "mikä sinulle tuli, en minä mitään sillä tarkoittanut, ihan tyhmä mököttää vanhasta asiasta" jne.

Tämä on vain minun luonteenpiirteeni siinä missä impulsiivisuus toisella.[/QUOTE]

Ja entä ne impulsiiviset ihmiset: jos heille on itse impulsiivinen ja sanoo mitä sylki suuhun tuo, koko maailma repeää ja niitä toisen sanomisia vatvotaan vuosikymmeniä. Kun joskus SE sanoi niin...

Alkuperäinen kirjoittaja ei elämää;23178122:
Ja entä ne impulsiiviset ihmiset: jos heille on itse impulsiivinen ja sanoo mitä sylki suuhun tuo, koko maailma repeää ja niitä toisen sanomisia vatvotaan vuosikymmeniä. Kun joskus SE sanoi niin...

Totta, sitä saa mitä tilaa. Eivät tajua tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei elämää;23178122:

Mä oon huomannut ton ongelman niin impulsiivisilla kun niillä ei niin impulsiivisilla ihmisillä. Eli on olemassa ihmisiä jotka muistavat ikuisesti jos joku on heitä loukannut. Ja sitten on ihmisiä jotka ei ota jokaista sanaa niin vakavasti.