Kysyä saa mitä vaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annika90
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Millaista on olla noin nuorena äiti? Oletko aina ollut varhaiskypsä ja vastuullinen?

Äitinä olo on parasta aikaa mitä elämässäni on tähän asti ollut.
Olen joutunut aikuistumaan liiankin nopeasti, enkä omien lasten myötä. Oma äitini oli 6 lapsen yksinhuoltaja, joista minä olin toiseksi vanhin lapsi. Työelämään jouduin 12-vuotiaana. Töitä kerkesin koulun ohella tehdä 5 vuotta ennen raskaaksi tuloa.
Hoidin pikkusisaruksiani äidin tehdessä töitä. Äitini lähti ilta 18 töihin, tuli yöllä kotiin, aamulla nukkui -> jolloin hoidin 2 pienintä sisarusta päiväkotiin, itseni kouluun..
Lyhyesti sanottuna, itselläni ei ole ollut normaalia lapsuutta eikä nuoruutta missään vaiheessa. Koko nuoruusikäni vastuullani on ollut joku.
Vastuuntunto on siis kasvanut ja olin mielestäni kypsä vanhemmaksi omalle lapselleni, joita nykyisin on jo kaksi.

Haluaisitko harrastaa kanssani seksiä? olen 22 vuotias, pidän itsestäni huolta, luonteeltani sosiaalinen ja huumorintajuinen :) Harrastuksiin kuuluu mm. kuntosali, seinäkiipeily, leffat / lukeminen ja tähtitiede. Komeaksikin kehuttu :P

Äitinä olo on parasta aikaa mitä elämässäni on tähän asti ollut.
Olen joutunut aikuistumaan liiankin nopeasti, enkä omien lasten myötä. Oma äitini oli 6 lapsen yksinhuoltaja, joista minä olin toiseksi vanhin lapsi. Työelämään jouduin 12-vuotiaana. Töitä kerkesin koulun ohella tehdä 5 vuotta ennen raskaaksi tuloa.
Hoidin pikkusisaruksiani äidin tehdessä töitä. Äitini lähti ilta 18 töihin, tuli yöllä kotiin, aamulla nukkui -> jolloin hoidin 2 pienintä sisarusta päiväkotiin, itseni kouluun..
Lyhyesti sanottuna, itselläni ei ole ollut normaalia lapsuutta eikä nuoruutta missään vaiheessa. Koko nuoruusikäni vastuullani on ollut joku.
Vastuuntunto on siis kasvanut ja olin mielestäni kypsä vanhemmaksi omalle lapselleni, joita nykyisin on jo kaksi.

Kiva että asiat nyt kuitenkin ovat hyvin. Ja juuri menneisyys tekee sinusta sellaisen ihmisen kuin nyt olet. Olen varma, että selviät hyvin ja nautit äitiydestä.

Itse tullessani isäksi 18-vuotiaana, en ollut siihen asti ollut kovin vastuullinen, mutta hyvin nopeasti kyllä kasvoin isyyteen ja otin vastuun perheestä. Lastani rakastin jo ennen syntymää. Sitten onnistikin vielä monesti. Oli paljon rakkautta.

Kiva että asiat nyt kuitenkin ovat hyvin. Ja juuri menneisyys tekee sinusta sellaisen ihmisen kuin nyt olet. Olen varma, että selviät hyvin ja nautit äitiydestä.

Itse tullessani isäksi 18-vuotiaana, en ollut siihen asti ollut kovin vastuullinen, mutta hyvin nopeasti kyllä kasvoin isyyteen ja otin vastuun perheestä. Lastani rakastin jo ennen syntymää. Sitten onnistikin vielä monesti. Oli paljon rakkautta.

Kiitos, uskon itsekkin selviytymiseeni vaikka vielä nuori olenkin ja paljon on maailmalta nähtävää. En kuitenkaan usko, että mikään siellä maailmalla voisi olla parempaa kuin mitä omat lapset ovat.

Se on jännä juttu, kuinka lapset kasvattavat myös aikuisia. Suurimpaa osaa, kaikki eivät kyllä valitettavasti kasva vanhemmaksi ikinä lapsen saatuaan.
Niin pieneen pakettiin mahtuu niin paljon rakkautta, ettei voisi uskoakkaan :)
Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!

oliko teillä suuunniteltu raskaus? miten sinä/mies reagoitte raskauteen? :)

Kuinka kornilta kuulostaakaan, vaikka ikää oli vähän mittarissa niin suunniteltu raskaus oli. Vaikka esikoisen synnyttyä olimme molemmat täysi-ikäisiä, monen silmissä silti ihan kakaroita vielä :p Mutta kuten aiemmin kirjoitinkin, itse koin olevani valmis ja se onkin tärkeintä kun itse tiedämme mitä teemme. Reaktiomme olivat hyvin onnellisia, mutta silti pelokkaita. Olen ollut 4 kertaa raskaana, joista kaksi on kesken mennyt ja kaksi on syliin asti saatu. Ensimmäinen raskaus oli keskeytynyt rv9, joka ensimmäisessä rv12 ultrassa huomattiin. Tämä jätti pelon tunteen jokaiseen muuhun raskauteen. Esikoisen ollessa 4kk, olin raskaana taas. Tämä oli vähän puoli vahinkoa, niin sanottua tulella leikkimistä. Spontaani keskenmeno rv9. Tämän jälkeen, kun olimme sen muutaman viikon ajan kerenneet jo ajatella asiaa 'kaksi lasta', aloitimme tjot ja niin sieltä pikkusisaruskin syliin saatiin :)

vanhan aloituksen nostoa, minä itse taas päivän viimeisinä tunteina täällä lukemassa, ja näyttäisi taas keskustelut hijentyneen joten omaa tylsyyttäni, aikaa tappamassa.

Yhteistyössä