Lappeenrantalaiset ja muutkin ohoi!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muuttamaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muuttamaan

Vieras
Lappeenrantalaiset ohoi ja muutkin !!!!
Olen muuttamassa Lappeenrantaan opiskelujen takia ja kysynkin minkälainen k.o paikka on paikkakuntana? Ihmiset? Saako Lappeenrannasta asunnon miten nopeasti?

Sen verran tiedän,että Lappeenrannassa on runsaasti ulkomaalaisia ja toisten mielestä on hankalaa saada palvelua Suomen kielellä ( en ole rasist

Joo, venäläisiä on enemmän ku suomalaisia :D Heidän isoja citymaastureita parkkeerattu miten sattuu ja etuilua ja välinpitämättömyyttä kaupoissa ja muualla. Itse lappeenrantalaiset on ihan kivoja ja palvelualttiita. En oo ikinä kuullutkaan, etteikö ois saanut palvelua suomen kielellä???

Oha tää ihan kiva paikka, varsinkin kesällä. Ite oon koko ikäni täällä asunu enkä kyl pois ainakaa haluu. :) Asuntotilanteesta en tiiä, mut jos oot valmis maksaa "vähän" ylihintaa ni tiiän heti missä on vapaita asuntoja.

Oha tääl vähä noita venäläisiä, välil tuntuu et asuis venäjällä. Varsinki ku kävi tenavapisteessä ni piti tarkistaa et onks varmasti viel Suomessa. :D

Joo, venäläisiä on enemmän ku suomalaisia :D Heidän isoja citymaastureita parkkeerattu miten sattuu ja etuilua ja välinpitämättömyyttä kaupoissa ja muualla. Itse lappeenrantalaiset on ihan kivoja ja palvelualttiita. En oo ikinä kuullutkaan, etteikö ois saanut palvelua suomen kielellä???

En miekää, oon ite ainaki aina saanu suomenkielistä palvelua.

et ole rasisti.. Vielä :D vitsivitsi.. On tosiaan paljon noita itänaapurin turisteja. Jos koitat kaupanalalta osa-aikaduunia etsiä etkä osaa venäjää niin turha vaiva. Mä oon lähes koko ikäni asunut ja muksujen kanssa ihan rauhallista, pysyn vaan niiden tieltä pois niin vituta liiaksi.

et ole rasisti.. Vielä :D vitsivitsi.. On tosiaan paljon noita itänaapurin turisteja. Jos koitat kaupanalalta osa-aikaduunia etsiä etkä osaa venäjää niin turha vaiva. Mä oon lähes koko ikäni asunut ja muksujen kanssa ihan rauhallista, pysyn vaan niiden tieltä pois niin ei vituta liiaksi.

et ole rasisti.. Vielä :D vitsivitsi.. On tosiaan paljon noita itänaapurin turisteja. Jos koitat kaupanalalta osa-aikaduunia etsiä etkä osaa venäjää niin turha vaiva. Mä oon lähes koko ikäni asunut ja muksujen kanssa ihan rauhallista, pysyn vaan niiden tieltä pois niin ei vituta liiaksi.

Kyl pääsee vaik ei osais venäjää, Lidliinki pääsee vaik ei osaa venäjää. Varmaa aika harvassa noi tapaukset et pääsee, mut pääsee kuitenkii. :D

Maailman sekavimmin kirjotettu mut kuvastaa miuta hyvin. :laugh:

Tervetuloa Lappeenrantaan!!

Tänne kaivataan todellakin muitakin kuin noita itämaan tietäjiä, hermot menee niitten kanssa!!

Muuten tämä on kaunis kaupunki ja jos et itse ole jäykkis saat varmasti pian ystäviä =)!
Asunnon suhteen voi olla hankaluuksia jos et Loasilta kämppää halua. Vuokrat on aikas korkeita.
Jos et ihan keskustasta halua niin saat halvemmalla. Riippuen mihin opinahjoon menet, yliopiston suunnalta saat edulliseman asunnon ja sinnehän se uusi kampus tulee eli suurin osa opiskelijoista löytyy siltä suunnalta.

Täältä löytyy kauppaa jos toista ja kyllä palvelua saa ihan suomeksi mutta jos itse haluaa töitä venäjän kielen taito katsotaan eduksi.

Ihme kirjoittelua... "en ole rasisti, mutta..." ja sitten jotain inhottavaa venäläisistä...

Mun mielestä Lappeenranta on todella ihana kaupunki, ja ympäristö on kiva, tosin olen ollut vain kesällä turistina enkä asunut. Asunnot näyttävät kalliilta, ainakin jos haluaa keskustasta, ison, ja Saimaa-näkymällä.

Millos aloitat opiskelun?
Kannattaa laittaa hakemus ajoissa, jos kaupungilta meinaat asuntoa hakea. Suht. nopeasti voi saada jos kelpaa mikä tahansa asunto mistä tahansa.
Muualta jos haet esim. VVO, vuokrat tosi korkeita.

[QUOTE="vieras";23199396]Ihme kirjoittelua... "en ole rasisti, mutta..." ja sitten jotain inhottavaa venäläisistä...

Mun mielestä Lappeenranta on todella ihana kaupunki, ja ympäristö on kiva, tosin olen ollut vain kesällä turistina enkä asunut. Asunnot näyttävät kalliilta, ainakin jos haluaa keskustasta, ison, ja Saimaa-näkymällä.[/QUOTE]

Peesaan täysin. Talvella on hiljaisempaa, mutta hiihtely Saimaan jäällä - aah. Ja on rauhallista, ainakin näin helsinkiläisen näkökulmasta. Joka kesä käydään ja usein talvellakin. Ihana kaupunki! Mua ei ole venäläiset häirinneet pätkääkään.

[QUOTE="vieras";23199396]Ihme kirjoittelua... "en ole rasisti, mutta..." ja sitten jotain inhottavaa venäläisistä...

Mun mielestä Lappeenranta on todella ihana kaupunki, ja ympäristö on kiva, tosin olen ollut vain kesällä turistina enkä asunut. Asunnot näyttävät kalliilta, ainakin jos haluaa keskustasta, ison, ja Saimaa-näkymällä.[/QUOTE]

Joo, huomaa ettet ole asunut siellä. Oikeasti venäläisiä on niin pajon, ja käyttäytyvät niin v-mäisesti, että heihin ei voi olla kypsymättä. Muuten oikein mukava kaupunki. Ja itse olen kyllä pari kertaa lähtenyt liikkeestä tyhjin käsin läihnnä hermot menettäneenä, kun myyjänä on ollut joku maahanmuuttaja tatjana, joka on sölköttänyt jotain venäjän suomea, mistä ei saa mitään tolkkua.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;23199402:
Siellä asuu ihanan ennakkoluuloisia ihmisiä, joille sana pääkaupunkiseutu on ihan kirosana.

Ai? Mä en ole monessakaan paikassa Suomessa saanut niin iloista ja ystävällistä palvelua kuin Lappeenrannassa. Ja kyllä varmasti puheesta kuulevat mistä olen, enkä näe syytä sitä mitenkään peitelläkään.

Eikö venäläisten kanssa pärjää pakkoruåtsilla?

Etkö tiennyt että suomen kieltä ollaan ajamassa ales ja toivottavasti kohta mennään siihen että tästä tulisi kaksikielinen maa jonka nimi on VeRu (ve= Venäjä - Ru=Ruotsi)
Venäläisiä puhutellaan venäjän kielellä ja ruotsalaisia ruotsin kielellä ja tyhmät kantasuomalaiset , no kai ne jotenkin pärjää saamelaisista puhumattakaan.

Siltä tämä alkaa tuntumaan :(

Yhteistyössä