Lapsen kaverisynttärit ulkona, onko tuhoon tuomittu idea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23201135]Tavallaan kiva idea, mut ehkä ei kuitenkaan. Lapset odottavat synttäreitlä tietynlaisia juttuja, oma lapseni olisi innoissaan noistakin, muuta tiedän, että lapset yleensä ottaen saattavat olla yhtäkkiä aika vaativia. Meillä esim oli isot juhlat ja pöydät notkui ja eka juttu, mitä tyttäreni kaveri sanoi meille tullessaan, oli"eiks tääl ole edes sitä eikä sitä..."[/QUOTE]

Toisaalta noille mentaaliprinsessoille ei mikään riitä. En järjestäisi elämääni synttärivieraan mukaan.

[QUOTE="uusi";23201093]Makkaranpaistoa nuotiolla, mäenlaskua, hevosajelua oli aikanaan poikani kaverisynttäreillä maaliskuun alussa. Kakkua kaipasi vain yksi. Vaahtokarkki kuumennetaan tikun nenässä nuotiolla, pinta kovettuu ja sisus on valuvan pehmeä. Meillä oltiin ulkona metsikössä illalla. Jokainen sai taskulampun ja kortin, missä oli erilainen heijastimen kuva jokaisella. Oma heijastin piti etsiä metsiköstä, ja sen luona oli lauantaipussi mukaan otettavaksi. Ei syömistä tarvitse niin valtavasti, ulkona on kivaa! Ai niin, meillä oli myös sädetikkupuu, lumoava hetki hämärässä.[/QUOTE]

Meillä olis ehkä mahdollisesti (noin tuhat ehkää) saada naapurin koira koira-ajelua varten.. jos oikein nätisti pyytäis eikä heillä ole menoa. :p Toi heijastinjuttu oli kiva idea, ajattelinkin että kotiinlähtijäisiksi voisi antaa heijastimia, kun itse aina niin puhun niiden käytön puolesta. Mulla olis sellaisia lehmäheijastimia pino valmiina. :D Mutta niitähän voisi kyllä itsekin tehdä, apteekissa olen nähnyt sellaista liimattavaa heijastinnauhaa, sen voisi leikata ja liimata johonkin alustaan niin saisi eri muotoisia...

[QUOTE="vieras";23201178]Toisaalta noille mentaaliprinsessoille ei mikään riitä. En järjestäisi elämääni synttärivieraan mukaan.[/QUOTE]

Niin, noinhan se on...

[QUOTE="vieras";23201135]Tavallaan kiva idea, mut ehkä ei kuitenkaan. Lapset odottavat synttäreitlä tietynlaisia juttuja, oma lapseni olisi innoissaan noistakin, muuta tiedän, että lapset yleensä ottaen saattavat olla yhtäkkiä aika vaativia. Meillä esim oli isot juhlat ja pöydät notkui ja eka juttu, mitä tyttäreni kaveri sanoi meille tullessaan, oli"eiks tääl ole edes sitä eikä sitä..."[/QUOTE]

No tätä kyllä kieltämättä mietin, että onko se jonkun mielestä ihan tylsä juttu. Mutta mitäpä sitten jos onkin, mun lapsen synttärithän ne on, ja hän varmasti tulisi niistä iloiseksi. Sitä paitsi mulla on se valttikortti aina vetäistävänä lapsille,että meillä on kohta toisetkin synttärit, siellä sitten ihan perinteistä prinsessa-juttua. :D Mutta sinnekin pitäis kyllä keksiä jotain muuta, noita ongintaa ja aasinhäntä-leikin variaatioita on ollut nyt jo kolmilla eri synttäreillä. :p

Ei asiantuntijan, mutta intohimoisen harrastajan.
(Mies kiusaakin, että sitten omat ja lapsenlapset kasvaneet ohi lastenkutsuiän, minä varmaan laitan lehteen ilmoituksen, että "Halutaan vuokrata syntymäpäiviään viettäviä lapsia")

Lorukortit tosi hyvä idea lähtölahjoiksi. Itse olin miettinyt printattua valokuvaa aina tekijästä tekemänsä lumiukon vierellä.

Vaahtokarkkea voi panna tikkuun niin kuin makkarakin. Sulavat sitten "tahmeiksi" ja ovat hyvää (?).
Jos käytössä grilli niin voisi laittaa hotdogejakin. Ja lämmintä mehua, kaakaota jne.
Kakun sijaan pieniä muffinseja joissa vaikkalumiukot tai lumiukon naama päällä?

Musiikkia ulos? Lastenlauluja soimaan niin juhlavampi tunnelma ja jonkun Fröbelin palikoiden tsm tahtiin voi olla kiva tanssiakin. "Vanhat" leikit kuten kuka pelkää mustaa miestä, kymmenen tikkua laudalla ja peili toiivat hyvin pihaleikkeinä ja ja....

:D

Noi muffinssit oli kyllä kiva idea. :) Meidän nirso-peppukin saattais niistä pitää. :D Ja ne voisi tehdä yhdessä lapsien kanssa. Lastenmusiikkikin on hyvä idea, mulla on sellainen levy kuin lumilauluja lapsille, vois sopia tunnelmaan. :D

Kerros mitä kivaa mä keksisin nuoremman tytön synttäreille? :D Ne vois pitää sitten kotona, keijusynttäreistä hän haaveilee, yllättäin. :rolleyes: ajattelin, että jos sinne hommais sellaisen pinjatan, tai mikä lie pulinas se oli, mitä ei hakata vaan siinä on naruja, joita lapset saa vetää. :) Niitä olis yksisarvisen mallisia, eikös se keijusynttäreille sovi? :)

Noi muffinssit oli kyllä kiva idea. :) Meidän nirso-peppukin saattais niistä pitää. :D Ja ne voisi tehdä yhdessä lapsien kanssa. Lastenmusiikkikin on hyvä idea, mulla on sellainen levy kuin lumilauluja lapsille, vois sopia tunnelmaan. :D

Kerros mitä kivaa mä keksisin nuoremman tytön synttäreille? :D Ne vois pitää sitten kotona, keijusynttäreistä hän haaveilee, yllättäin. :rolleyes: ajattelin, että jos sinne hommais sellaisen pinjatan, tai mikä lie pulinas se oli, mitä ei hakata vaan siinä on naruja, joita lapset saa vetää. :) Niitä olis yksisarvisen mallisia, eikös se keijusynttäreille sovi? :)

Oh. Keijuteemalla. Ihana idea.
Minä en ole törmännyt missään valmiisiin pinjatoihin. Itse tehtiin kerran halloweenjuhliin, mutat se ei kyllä ollut niin hieno että sopisi keijuteemaan... (muotopuoli kurpitsa :D)

Keijujuhlat voisivat olla naamiaiset?
Toinen vaihtoehto voisi olla hankkia/tehdä kaikille pienille keijuille siivet, jotka sitten yhtenä ohjelmanumerona kukin koristelisi itselleen mieluisiksi (saisi sitten ottaa kotiin lähtiessään) eli paljetteja, liimaa, rusetteja jne.
Jos siipiä ei löydy tai liian vaikeat tehdä niin taikasauva käy myös?

Jos käytettävissä on isosiskoja, tätejä, kummeja tms niin joku voisi maalata keijumeikit kasvoväreillä?

Koristeeksi juhlatilaan paljon sifonkia, muovikukkia, saniaisia jne?

Kaikille pienille leikkijöille tiu-ut kinni nilkkoihin ja ranteisiin ja sitten leikkimään sokkosta?
Jonkinlainen keijutanssi (pysähtyminen musiikin lakatessa) voisi toimia myös.

Juomana tietenkin kastevettä (pieniä jäädytettyjä hdelmänpalasia vaikka spriteen - siitä booli)
Sellainen soliseva boolilähde olisi aivan mahtava jos sellaisen saisi jostain lainaan.

Vaahtokarkkeja, pienenpieniä pasteijoita, herkkiä värjeä ja pieniä kevyitäannoksia kaikessa tarjottavassa...

Ja, ja...
*alkaa katsella 1 v tyttärentyttärtä sillä silmällä että mahtaakohan sitä keijuttaa kun täyttää 2*

:D

Viimeksi muokattu:
Ihania ideoita Mummeliisa. :D Noi kasvomaalaukset olis niin ihana idea, mulla olis yksi luokkakaveri, joka niitä tekee, mut en tiiä olisko se kovin innoissaan lähtemään meille vapaa-ajallaan töihin. :D On käytössä ainakin yksi kummi, yksi vaari ja lisäksi joku luokkakavereista (opiskellaan lastenohjaajiksi) voisi olla halukas auttamaan... Noi keijunsiivet vois olla NIIN ihana idea, nuoremmalle tytölle tulee kuitenkin pienemmät synttärit, että siellä vois hyvin vaikka itse askarrella jotain... Itse teen koruja, niin sitäkin voisi tietysti käyttää hyväksi. :)

[QUOTE="vieras";23202475]Noista ulkosynttäreistä vielä, jos teillä grillikatos, niin voisko ajatella, että paistais lettuja ulkotulella makeaksi tarjottavaksi :)[/QUOTE]

Mä en oikein tiedä... toi olis kyllä ihana idea. :) Tuossa on siis sellainen grillipaikka, mutta en tiedä miten siihen sais muurikan/miten sen saa siinä lämpimäksi, se on vähän sellainen kapea se grilli.. sellainen tiilistä tehty siis. Aivan loistava idea kyllä. :) Hilloa ja kermavaahtoa muurikkalättyjen kanssa, om nom! :p

Meillä on ollut peräti paritkin ulkosynttärit ja ovat olleet todella kiva. Vieraita voi kutsua hiukan reilummin ja järjestetty puuha on ollut vauhdikkaampaa. Toisella kerran ruoka oli helppoa eli nakkisämpylöitä, paahdettuja vaahtokarkkia ja täytekakku. Toisella kerralla grillattiin hiukan monipuolisemmin ja enemmän aikuiseen makuun, koska juhlittava oli silloin nuorempi ja paikalla oli myös aikuisia. Toki meilläkin on kutsuttujen joukossa ollut niitä, jotka aluksi käy läpi tarjottavat ja vieraat ja esittävät jonkun valituksen (miksi ei ole sitä ja sitä ja miksi toi on kutsuttu ja toi ei...) Tosin näitä on ollut lähinnä normisynttäreillä. Noita erikoisempia on hankalampaa vertailla. Ja kyllä mä osaan hiljentää ainakin nämä alle 8v primadonnat :D Saapa nähdä miten myöhemmin käy. Ehkä sitten ei enää synttäreitä vietetä ;)

Lettuja muuten ollaan myös grillattu, tosin pihagrillillä. Ne vaan on aika työläitä isommalle joukolle tehtäväksi.

[QUOTE="vieras";23201114]Entäs jotkut talviolympialaisteemaiset: pituuslaskua pulkkamäestä, curling-tyyppistä hommaa, lumipallonheittokisat. Lapsen päiväkodissa oli viime vuonna olympialaisten aikaan, oli kivaa. Suosituinta taisi olla lumimaalaus (vesivärivedellä sai maalailla).[/QUOTE]

mä en ainakaan kisoja suosittelis.. kaikkien lasten häviämisen sietokyky kun ei ole huippuluokkaa.. meillä leikittiin synttäreillä piilosta ja eräs vieras löydettiin hänen mielestään liian nopeasti, lähti samantien itkien kotiin ja ilmoitti että oli ihan tyhmät synttärit.

[QUOTE="vieras";23202716]Meillä on ollut peräti paritkin ulkosynttärit ja ovat olleet todella kiva. Vieraita voi kutsua hiukan reilummin ja järjestetty puuha on ollut vauhdikkaampaa. Toisella kerran ruoka oli helppoa eli nakkisämpylöitä, paahdettuja vaahtokarkkia ja täytekakku. Toisella kerralla grillattiin hiukan monipuolisemmin ja enemmän aikuiseen makuun, koska juhlittava oli silloin nuorempi ja paikalla oli myös aikuisia. Toki meilläkin on kutsuttujen joukossa ollut niitä, jotka aluksi käy läpi tarjottavat ja vieraat ja esittävät jonkun valituksen (miksi ei ole sitä ja sitä ja miksi toi on kutsuttu ja toi ei...) Tosin näitä on ollut lähinnä normisynttäreillä. Noita erikoisempia on hankalampaa vertailla. Ja kyllä mä osaan hiljentää ainakin nämä alle 8v primadonnat :D Saapa nähdä miten myöhemmin käy. Ehkä sitten ei enää synttäreitä vietetä ;)

Lettuja muuten ollaan myös grillattu, tosin pihagrillillä. Ne vaan on aika työläitä isommalle joukolle tehtäväksi.[/QUOTE]

Minkä ikäisille teillä oli noita nakkisänpylöitä? :D Mä nimittäin mietin, että olisko se hyvä meillekin. :) Mut esim meidän lapset ei oo kai ikinä syöneet nakkisämpylöitä. :p Mut luulis nyt että ne kaikille kelpaa. Miten niitä siis tehdään? :D Grillaanko mä siinä grillissä sekä nakit että sämpylät? Niin kuin erikseen ja sitten tungen nakin sinne sisään? :ashamed: Joo, tyhmiä kymysyksiä. :D

Meil oli joskus tytön synttärit, syntynyt maaliskuussa, synttärit pulkkamäessä. Tarjolla oli lämmintä mehua ja keksejä, lisäksi grillattiin makkaraa. Pulkkamäen jälkeen tultiin kotiin täytekakulle, lapset oli väsyneitä, söivät kakkua + karkkia, mutta eivät jaksaneet enää sisällä riehua....