tajuan miksi on vaikea uskoa jotakin narsistiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsisti kaverina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

narsisti kaverina

Vieras
Minulla on mennyt vuosia aikaa uskoa kaveriani (mies) narsistiksi. Nykyään tiedän, että hän on sellainen, siitä on niin paljon todisteita. Sitä en vain halua uskoa millään, että olen ollut niin sokea häntä kohtaan. En tiedä onko hän sellainen, että hänelle voisi antaa narsistidiagnoosin, mutta vahvasti narsistinen hän on.

Minä ymmärrän hyvin naisia, jotka palaavat kerta toisensa jälkeen narsistin luokse kunnes jonakin päivänä tajuavat, että narsisti suunnittelee kaiken omaksi parhaakseen. Jos tuo korun tai kukkia siinäkin on aina tarkoitusperä takana. Joku päivä puoliso viimein tajuaa kenen kanssa on tekemisissä tai ei tajua ja elää aina onnettomana rakastaen narsistia.

Minäkään kun en halua uskoa tosiasiaa, mutta niinhän se on, ettei narsistin läheiset yleensä halua/osaa nähdä asiaa. Vuosia olen kuullut kaverini tyttöystäviltä miten kamala kaverini on, mutta noloa myöntää, en uskonut heitä kuin vasta luettuani enemmän aiheesta ja häneen osuu lähes kaikki narsistin piirteet. Kaverini ensimmäistä tyttöystävän luulin olevan jotenkin vajaa, kun hän selitti minkälainen kaverini on. Väitin, että hän valehtelee.

Yksi naisystäväni minulle kerran kertoi, että hän on täysin kyllästynyt tähän narsistileiman viljelemiseen ja totesi, että on se ihmeellistä jos miehellä sattuu olemaan ihan omiakin mielipiteitä niin hänet voi leimata narsistiksi ja kuullemma jokaisen exä on vähintään narsisti jos ei jopa psykopaatti. Hän oli ainakin ihan kypsä koko aiheeseen.

Vaikea sitä on myöntää edes itselleen, kun on toisesta läheisriippuvainen. Olen elänyt n-miehen kanssa jo vuosia, eronnutkin mutta palannut takaisin yhteen. Henkisesti raastavaa elämää, kun ei tiedä voiko toiseen luottaa tai turvata, kun kuitenkin oma paras on sillä aina päällimmäisenä.

Yksi naisystäväni minulle kerran kertoi, että hän on täysin kyllästynyt tähän narsistileiman viljelemiseen ja totesi, että on se ihmeellistä jos miehellä sattuu olemaan ihan omiakin mielipiteitä niin hänet voi leimata narsistiksi ja kuullemma jokaisen exä on vähintään narsisti jos ei jopa psykopaatti. Hän oli ainakin ihan kypsä koko aiheeseen.

Narsisteja on väestöstä 1-2% eli aika moni! Mitä sit jos naisystäväsi on kyllästynyt siihen, ei se tosiasioita muuta.

Juu, on niitä ihan tavallisia kusipäitäkin olemassa :)

Mutta ihan oikean narsistin pauloissa ja kidutuksessa olleet takuuvarmasti tietävät mikä narsisti on.

No, narsismi muistuttaa todella sosiopatiaa, koska narsisti ei ole aidosti kiinnostunut toisten tunteista. Siitä seuraa monenlaisia ongelmia, eikä kyse ole tosiaan mistään uudesta muotinimityksestä. Itse olen pohtinut, onko äitini narsisti vai onko vuosikymmenten lääke- ja viinakierre vain tuhonnut hänen tunne-elämänsä. Ei hänestä joka tapauksessa äidiksi ollut. Narsistista ei todellakaan ole myöskään puolisoksi tai ystäväksi.

Narsisti-termi on nykyään vähän sama kuin masennus. On masennusta (alakuloisuutta) ja oikeaa masennusta.

Ei jokainen vittumainen itsekäs ihminen ole narsisti, narsisti on jotain ihan muuta..

[QUOTE="jaa";23227640]Narsisteja on väestöstä 1-2% eli aika moni! Mitä sit jos naisystäväsi on kyllästynyt siihen, ei se tosiasioita muuta.[/QUOTE]

Niinpä, mutta mikäli naisystävääni on uskomista niin narsisteja on 99 prossaa miehistä kun hän on kuunnellut kavereidensa vuodatuksia. Jatkakaa te vain keskustelua ja voimia oikeille narsistien uhreille.

Tuohon psykopaattijuttuun. Hollywood ei ole täysin syytön siihen, että psykopatia käsitetään ihan miten sattuu. Helposti tehdään esim. rinnastus psykopaatti=tappaja, vaikka eihän se niin ole. Esim. sellainen leffa kuin tappaja sisälläni väittää kuvaavansa psykopaattia, joka tekee murhia. Siinähän se tappaminen ja sen päivittely on pääasia, mutta lisäksi siinä on järkyttäviä asiavirheitä. Esim. päähenkilön tappaessa rakastettuaan hän hokee "I'm sorry, I'm sorry" ja mikä vielä pahemmin metsässä, tappaja kävelee teon jälkeen pellolla tuota samaa hokien. Ikäänkuin hän tuntisi jonkinlaista empatiaa tai katumusta! Mieleni teki siinä kohdassa marssia ulos leffateatterista, mutta istuin sitten kiltisti loppuun asti.

Öö, missä vaiheessa elokuvien tarkoitus on olla realistisia eikä ohjaajan ja muun porukan tulkintaa käsikirjoituksesta??

Niinpä, mutta mikäli naisystävääni on uskomista niin narsisteja on 99 prossaa miehistä kun hän on kuunnellut kavereidensa vuodatuksia. Jatkakaa te vain keskustelua ja voimia oikeille narsistien uhreille.

Mä olen itsekkin kuullut tuon narsisti nimityksen, kun sukset meni ristiin työpaikalla. Se heitetään nykyään aina kun ei muuta keksitä tai kun halutaan tukkia suu ihmiseltä jolla on oma tahto ja eriävä mielipide.

Vaikea sitä on myöntää edes itselleen, kun on toisesta läheisriippuvainen. Olen elänyt n-miehen kanssa jo vuosia, eronnutkin mutta palannut takaisin yhteen. Henkisesti raastavaa elämää, kun ei tiedä voiko toiseen luottaa tai turvata, kun kuitenkin oma paras on sillä aina päällimmäisenä.

Sun pitäis vain saada jostain rohkeutta lähteä pois. Voisitko muuttaa eri kaupunkiin kuin hän, jos sinun on vaikea asua hänen lähellään niin ettei olisi houkutusta palata takaisin. Saitko edellisellä kerralla itse lähdettyä vai hänkö jätti. Miksi palasit takaisin?

Miten miehesi narsismi ilmenee?

Toin mun kaveri on vuosien aikana vain pahentunut siinä miten kohtelee naisystäviään.

Yhteistyössä