Iltapala- ja nukkumaanmenoaika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyy vaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyy vaan..

Vieras
Mitä aikaa teillä syödään iltapala ja mihin aikaan käydään nukkumaan?

Meillä iltapala 1v:lle 19/19.30 ja sänkyyn klo 21, siinä välissä iltapuuhat..

meillä 3 ja kohta 5v syövät arkena iltapalan noin 19-19.30 ja sitten hammaspesu ja iltasatu joihin menee noin ½ tuntia.Viikonloppuna yleensä iltapal noin klo 20 ja siitä sitten iltahommat ja nukkumaan!

Iltapala noin 20.30-21 ja nukkumaan viimeistään 21.30. Meidän 1v syö yleensä päivällisen siinä 18-18.30. Ap, miksi teillä on niin pitkä väli iltapalan ja nukkumaanmenon välillä? Syökö lapsi vielä yöllä?

Iltapala noin 20.30-21 ja nukkumaan viimeistään 21.30. Meidän 1v syö yleensä päivällisen siinä 18-18.30. Ap, miksi teillä on niin pitkä väli iltapalan ja nukkumaanmenon välillä? Syökö lapsi vielä yöllä?

Mietin itsekki tuota "aikaista" iltapalaa ja siksi kyselinkin kuinka muilla.. Ei lapsi ole syönyt yöllä enää moniin kuukausiin, tosin jakssaa tälläkin rytmillä nukkua 8-9 asti hyvin.

Rytmi on ehkä huomaamattani jäänyt siitä kun itse katson salkkareita ja samalla puuhaan lapsen kanssa jotain, salkkareiden jälkeen käy itse/mies käy lapsen kanssa suihkussa ja sitten on mukava käydä pötköttämään.

No kyllä meilläkin syödään iltapala siinä 19.00-19.30 välillä ja nukkumaan mennään n.20.30-21.00. Joskus ovat ehtineet jo kasiksi nukkumaan, mutta pienempi ei kyllä nykyään nukahda puol ysiä aiemmin. Meillä lapset 1,5v. ja kohta 4v.
Ja toisaalta itse ainakin ajattelen, että jos maha on kovin täysi, niin aivan heti perään ei välttämättä ole kiva mennä makuulle, mutta tämä nyt vain on muodostunut tällaiseksi. Iltapalan jälkeen lapset menee iltapesulle ja pestään hampaat ja luetaan ehkä vielä iltasatu tai vain hetki ollaan. =)

Iltapala arkisin klo 20 ja siitä suoraan hammaspesulle ja sänkyihin. Nukkumassa ovat klo 21

Näin viikonloppusin syödään ja mennään nukkumaan vähän myöhemmin. Esikoinen vielä puuhaa huoneessaan keskenjäänyttä legojuttua(9v) ja tytöt hiljeni just äsken.(lähes 8 ja 4)

Meillä yleensä 4-v. menee nukkumaan noin klo 20-20.30. Nukkuu hoidossa pikku unet, mikä on todella hyvä. Tänään meni nukkumaan klo 19.00, nousimme aamulla tavalliseen tapaan noin 6.30 ja unia ei nukuttu. Hän herää, vaikken tahtoisi!!

Yhteistyössä