Kaveri haluaa antaa omalle lapselleen saman nimen kun mun lapsella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argfh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

argfh

Vieras
Miten suhtautua? Mä suutuin ja sanoin etten todellakaan pidä ajatuksesta jos antaa,mutta hänen mielestään se on juuri se nimi minkä haluaa.
Ja nimi ei todellakaan ole missään suomen top 10 nimissä,mutta ei nyt mikään harvinainenkaan. Siis eikö tässä maailmassa ole muita nimiä?? Ja ei ole koskaan puhunut että haluaisi sen nimisen lapsen, on saanut ja kaksi lasta ennen minua, miksi ei sitten antanut sitä niille nimeksi >:/ Suutunko aiheesta?

[QUOTE="vieras";23243811]kyllä se meidän piireissä ainakin on sellainen sanomaton sääntö, että toisten lapsien nimiä ei käytetä.[/QUOTE]

No ei meidän piireissä vaan ole. Herranduudeli soikoon. Se on kaverin lapsi ja hän antaa minkä nimen haluaa. En minäkään ole kaverilleni suuttunut, vaikka hän on nimennyt lapseni minun mukaan (Anna-nimi).

Melkein jokaisen nimen kohdalla löytyy joku tuttu tai tutuntuttu kaima, jos ei ihan uniikkinimeä ala etsiä. Kaverisi mielestä ette ehkä ole niin läheisiä, että asiasta ongelmaa tulisi.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi näistä nimijutuista pitää suuttua. Ei nimiä voi omia. Mä olen antamassa lapselle harvinaista nimeä jos se menee maistraatissa läpi, eikä mua haittaa vaikka viis kaveria antaisi saman nimen lapsilleen.

Muakin ehkä ärsyttäis aluksi, mutta pitää ajatella niin, että kaverin lapsi ja hän antaa sille just sen nimen kun haluaa. Kyllä muakin nyppii kun kaveripiirissä on jo kaikki mun haluaman tytön nimet käytetty.. meillä kun on kolme poikaa ja sitä tyttöä vielä joskus toivottais...oliskohan mun pitäny jo varata ne mun haluamat nimet etukäteen ja ilmottaa kaikille kavereille että niitä ei sitten saa käyttää... hmmm...

Kyl mun mielestä nimen valinta lapselle on niin iso juttu et se päätös pitää tehdä ihan itse, eikä siihen saa antaa vaikuttaa mitkään tuollaset asiat. Jos nimenomaan haluaa jonkun nimen niin kyllä sen voi lapselleen antaa riippumatta siitä et kaverin lapsi on samanniminen. En mä ainakaan ala karsia nimivaihtoehtoja pois kaveriperheiden lasten takia.

Tulee mieleen kun yks kaveri mökötti koko päivän ala-asteella kun toinen kaveri oli laittanut samanlaisen paidan päälle.:D

[QUOTE="minä";23243855]Ehkäpä kaverisi on alkanut pitää ko. nimestä nyt, kun sinunkin lapsella on tuo nimi ja hän on huomannut, että on kaunis nimi. Ota kohteiliaisuutena :)[/QUOTE]

Tai toinen vaihtoehto on, että kaveri on tiennyt lapsensa nimen jo ennen kuin aloittaja antoi nimen omalle lapselleen. Mulle ainakin tulevan lapsen nimi (jos tyttö) on ollut jo vuosikausia selvä juttu. Nimivalinnalla haluan kunnioittaa edesmenneen läheiseni muistoa. Enkä mieltäni muuttaisi, vaikka viisi kaveriani päätyisi samaan nimeen. Sen sijaan saattaisin vähän närkästyä, jos minua pidettäisiin matkijana.

Joo ymmärrän mielipahasi asiassa mutta eiköhän jokaisella ole oikeus antaa lapselleen juuri se nimi minkä haluaa. Mun serkulle annettiin sama etunimi kun minulle, hieman ihmetytti eikö oikeasti olisi muita nimiä ollut mutta samapa tuo.
Eikä se ole kovinkaan fiksua pitää kaveripiirissä noita kirjoittamattomia sääntöjä; nimi on sellainen asia mikä kulkee mukana läpi elämän mutta kaverisuhteet voi päättyä koska vaan.

Kaverilla ennestään kaksi lasta (samaa sukupuolta kuin tämä syntynyt) ja niille hänen on ollut hankala keksiä nimiä ja on kysynyt niihinkin multa apua. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi nimi jonka hän on aina halunnut lapselleen antaa,mutta tuntuu että se pitää antaa koska sama nimi on mun lapsella >:(

[QUOTE="aapee";23243980]Kaverilla ennestään kaksi lasta (samaa sukupuolta kuin tämä syntynyt) ja niille hänen on ollut hankala keksiä nimiä ja on kysynyt niihinkin multa apua. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi nimi jonka hän on aina halunnut lapselleen antaa,mutta tuntuu että se pitää antaa koska sama nimi on mun lapsella >:([/QUOTE]

No kuule en usko että kaverisi haluaa tämän nimen omalle lapselleen vain koska se on SINUN lapsellasi. :D
Naurettavaa edes ajatella tuommoista.
Kaverisi varmaan pitää nimeä yhtä kauniina kuin sinäkin, ei nimiä voi omia.
Uskomatonta käytöstä aikuiselta ihmiseltä suuttua tuollaisesta.

Kaverisi varmaan pitää nimeä yhtä kauniina kuin sinäkin, ei nimiä voi omia.
Uskomatonta käytöstä aikuiselta ihmiseltä suuttua tuollaisesta.

Nimenomaan.
Mitä jos kahdella kaveruksella kulkee sama nimi suvussa ja molemmat haluaisivat siirtää sen lapsilleen? Pitäisikö toisen luopua siitä ettei kaverille tulisi pahamieli?
Johan tämä vaikeaksi menisi jos pitäisi vältellä kaikkia nimiä mitä joku kaveri on jo kerennyt käyttää.
Kyllä nimiä tähän maailmaan mahtuu, myös saman nimisiä.

Oletetaan että ystävystyt jonkun kanssa. Myöhemmin paljastuu että hänen lapsensa on saman niminen kuin oma lapsesi. Suuttuisitko?
Oletetaan että olet päättänyt seuraavan lapsesi nimen ennen hänen syntymäänsä. Ystäväsi päättää antaa juuri syntyneelle lapselleen suunnittelemasi nimen juuri ennen lapsesi syntymää, tietämättä sinun ajatuksistasi. Suuttuisitko?

Minusta se on omituista. Siis valita läheisen ystävän lapsen nimi. Eihän se kiellettyä ole, mutta pikkasen outoa.
Tietty ymmärrän, että johonkin nimeen voi vaan ihastua ikihyviks. Silloin oman lapsen nimi tuntuu tärkeämmältä kuin se loukkaantuuko kaveri. Itse olen sulkenut pois läheisten lasten nimet. Jotekin nimi personoituu (onko tuo oikea sana?) ja jos joku läheinen on Minna niin en osaa kuvitella sitä omalle lapselleni vaikka nimi olisikin tosi kaunis. Hassua ehkä..

Jaaa - niin sitä ihmiset ajattelee eri tavalla -
tarhassa on kolmevuotiaan tyttöni kavereina veljekset - peheeseen tuli juuri tyttövauva.
Meikämamma on kovin otettu , kun oikeasti lapsesta kai tulee saman niminen kuin tytöstäni.
Noh, suvussa oli tosin samansuuntaista nimeä mummoilla ...

Oikeinkin otin kohteliaisuutena - lapset ovat toisillee hyviä ystäviä.
Tyttöni totesikin että meidän vauvasta tulee myös nimeltään ko veljeksistä rakkaamman niminen :)

Mä ainakin olen välttänyt antamasta omille lapsilleni (3kpl) samaa nimeä kuin kenelläkään tutulla, enkä myöskään toivo kenenkään tutun käyttävän meidän lasten nimiä... Ja onhan se tyhmän kuulosta jos samalla luokalla on vaikka kolme Villeä, on Ville P. ja Ville K. ja Ville V. :D

No nää on näitä.. itse jo vuosia sitten mutustelin tytölle nimeä jos sellainen joskus tulee..

Tutustuin yhteen nykyään rouvas-ihmiseen joka sai tytön ja pyysi mua kummiksi. Tällä kummitytöllä on nyt sitten etunimi sama jota mutustelin jo 7luokalla omalle ehkä joskus tulevalle tyttärelleni.

Tokkopa tulen nimeä antamaan, mutta eikös tästäkin olisi voinut herneen vetää nenään? :D

Alkuperäinen kirjoittaja elämäyllättää;23244109:
Mä ainakin olen välttänyt antamasta omille lapsilleni (3kpl) samaa nimeä kuin kenelläkään tutulla, enkä myöskään toivo kenenkään tutun käyttävän meidän lasten nimiä... Ja onhan se tyhmän kuulosta jos samalla luokalla on vaikka kolme Villeä, on Ville P. ja Ville K. ja Ville V. :D

Sinulla ei elämä sitten taidakaan juuri yllättää, jos pystyt jo lapselle nimeä antaessasi aavistamaan tulevien luokkakavereiden nimet.

Yhteistyössä