Laihdutuksesta.

Frost in the ground

Aktiivinen jäsen
26.01.2010
3 513
1
36
Oon nyt muutaman viikon ajan ollut laihiksella, tai no oikeastaan elämäntaparemontilla :)

Mun mitat oli alussa 163cm/90kg...Ja sitä ne ovat vieläkin. Tosin senttejä on lähtenyt roimasti, omasta mielestäni.

Olen omppuvartaloinen, joten vatsani on aika iso...aluksi lihavimmasta kohdasta, navan kohdalta senttejä oli kertynyt 125cm!!! (parhaimpana päivänä noin jos turvotti) Nyt, mitta on 116cm :) rintojen alta mitattuna, RY? Oli 102cm, nyt 96cm. Lantio oli jotain 120cm (en muista tarkalleen) Nyt mittanauha näytti 115...

En vaan ymmärrä ku paino ei oo tippunu, enkä peiliin katsoessa huomaa mitään muutosta...|O

Niijoo vielä muistin yhden jutun :) Jos tosiaan oot sen liikunnan nyt alottanut, se laittaa nesteet kiertoon, ja ne saattaa alkuun tumppaantua esim. jalkoihin ja sormiin, ja se turvotushan näkyy painona puntarilla.

Mutta kuten jo äskösessä viestissä sanoin, se mittanauha kertoo enemmän, kuin mikään muu :)

Mul on muutes ollut aika samanlaiset lähtömitat 158cm/86kg, vy (paksuinkohta osuu just siihen vyötärön paikkeille) 116cm, rintojen alta 91cm, lantio 115cm. Nyt 22kg jälkeen, sentit on 82cm rintojen alta, lantio 98cm ja vyötärö (edelleen paksuinkohta osuu siihen) 92cm. Olen itsekkin omenavartaloinen. Enkä ole juuri huomannut peilistä eroa, mutta ihmiset on kyllä kommentoineet, että näytän hoikemmalta. Vaatekokoa ei ole hirveästi muuttunut, toisaalta ite tykkään et vaatteet ovat vähän löysempiä päällä joten ehkä pienemmätkin koot menis.

liikuntaa olen aloittanut lenkkeilyn muodossa, ja paljon hyötyliikuntaa, kuten ei autolla joka paikkaan vaan kävellen! Innolla ootan ihania kevätkelejä että vois aloittaa pyöräilyn :)) Mutta ruokavalion muutoksella olen nyt lähinnä mennyt...lautaskoko pienemmäksi, ei karkkeja, ei sipsejä (en kyllä ennenkään niitä paljon syönyt eli en edes kaipaa niitä)...terveellisempää ja monipuolisempaa ruokaa...

Ennen olin aina sitä mieltä että en varmaan ikinä laihdu, mutta näköjään pienetkin muutokset tekevät tulosta, jos ei vaa`assa niin ainakin senteissä :))

joo noin se menee, pienet muutokset merkkaa paljon suuntaan ja toiseen, eli lihominen alkaa salakavalasti pienestä. Vaan eiks ole kiva tunne se, kun askel alkaa kevetä? Se kun ei tartte vielä paljonkaan olla liikkunut niin jo alkaa tehdä mielikin liikkua, eikä se ole enää kammotuspakko.

Sitä melkeen toivois että kaikki sais senverran kokea miltä tuntuu olla ylipainossa ja huonossa kunnossa, että oppisivat arvostamaan sitä kevenevää oloa. Paitsi sitten jotkut vie taas sen äärimmilleen ja alkaa semmoinen liikuntahullutus, että lapset ei vanhemmistaan näe kuin lenkkarinpohjat.

joo noin se menee, pienet muutokset merkkaa paljon suuntaan ja toiseen, eli lihominen alkaa salakavalasti pienestä. Vaan eiks ole kiva tunne se, kun askel alkaa kevetä? Se kun ei tartte vielä paljonkaan olla liikkunut niin jo alkaa tehdä mielikin liikkua, eikä se ole enää kammotuspakko.

Sitä melkeen toivois että kaikki sais senverran kokea miltä tuntuu olla ylipainossa ja huonossa kunnossa, että oppisivat arvostamaan sitä kevenevää oloa. Paitsi sitten jotkut vie taas sen äärimmilleen ja alkaa semmoinen liikuntahullutus, että lapset ei vanhemmistaan näe kuin lenkkarinpohjat.

Jaa, täytyy kyl sanoa et kun paino tippuu pikkuhiljaa niin ei sitä enää muista miltä tuntui esim. 20kg sitten saati 10kg sitten.

Yhteistyössä