Hammaslääkäri ja nukutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhaNainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhaNainen

Vieras
Onko täällä ketään joiden koko hampaisto olis hoidettu kerralla kuntoon nukutuksessa? Jos kävitte kunnallisella puolella, miten pääsitte/saitte lähetteen?

Mulla palaa ihan totaalisesti käpy mun mieheen joka ei hoida hampaitaan. 27v miehellä ei oo esim. vasemmalla puolella enää yhtään poskihammasta jäljellä, ja oikeallakin vissiin kolme, etuhampaat on melkeen poikkisyöpyneet jne, ja silti ei vaan mee hammaslääkäriin. Tänään mä huijasn sen menemään, luuli raukka menevänsä vaan tarkastukseen jotta sais lähetteen eteenpäin, mutta oikeesti kyseessä oli paikkausaika. Lähtiessään mä erikseen painotin että ei saa edes suostua poistumaan sieltä hammaslääkäristä ennen kuin ovat kirjoittaneet sen lähetteen jonnekin eteenpäin, ja lupasi vaatia sen.

Nyt sitten soitti että ei se niin kamalaa ollutkaan, ja kysyi siitä lähetteestä, niin väittää hammaslääkärin sanoneen ettei ole mitään niin akuuttia että pitäs laittaa eteenpäin. :O Mä en usko tähän ollenkaan, mä tiedän että se ei ole sitä edes pyytänyt, kuhan taas vaan livisti ettei vaan sais uutta aikaakaan. Hitto jos ihmisellä mätänee hampaat suuhun sen takia ettei uskalla mennä hammaslääkäriin niin eikö se muka ole akuutti ongelma. Mitä hittoa mä teen ton urpon kanssa?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No sitten sinunn varmaan kannattaa kalauttaa ukkoasi vaikka halolla päähän, et nähtävästi sitä muuten hoitoon saa. Hammashoitoon kun ei ketään voida valitettavasti pakottaa :(

[QUOTE="halko";23252479]No sitten sinunn varmaan kannattaa kalauttaa ukkoasi vaikka halolla päähän, et nähtävästi sitä muuten hoitoon saa. Hammashoitoon kun ei ketään voida valitettavasti pakottaa :([/QUOTE]

Oikeesti mä oon tällä hetkellä niin vihanen että mua itkettää. Onneks se idiootti on tänään ylitöissä, muuten en varmaan ees päästäis sitä kotiin ku ketuttaa niin paljon.

Yksi vaihtoehto on, jos vaikka opiskelet itse hammaslääkäriksi ja yöllä salaa paikkaat ja korjaat purukaluston ;) Tai otat ne viimeisetkin iti ja teet hammasproteesin :D

Hyyyyiiiiiii *anteeksi* :ashamed: Mie en ikäkuuna kullanvalkeana pystyis tuommosen ukon kans olleen tekemisissä :O

Mut oota vaikka että ne loputki irtoaa, sitte tullee kiva lasku että saa jonkunäköset jauhaimet suuhun. Mennee muuten pillillä syömiseksi loppuikä.
Omatpahan ovat hampaat....

Hyyyyiiiiiii *anteeksi* :ashamed: Mie en ikäkuuna kullanvalkeana pystyis tuommosen ukon kans olleen tekemisissä :O

Mut oota vaikka että ne loputki irtoaa, sitte tullee kiva lasku että saa jonkunäköset jauhaimet suuhun. Mennee muuten pillillä syömiseksi loppuikä.
Omatpahan ovat hampaat....

No niinpä, siks mä tässä oonkin ihan raivona kun oksettaa ne sen hampaat ja aikuinen ihminen ei voi tehä asialle mitään. Toi ääliö vaan sanoo että hän menee yksityiselle, mut ei meillä oikeesti oo varaa laittaa montaa tonnia hammaslääkäriin.

No niinpä, siks mä tässä oonkin ihan raivona kun oksettaa ne sen hampaat ja aikuinen ihminen ei voi tehä asialle mitään. Toi ääliö vaan sanoo että hän menee yksityiselle, mut ei meillä oikeesti oo varaa laittaa montaa tonnia hammaslääkäriin.

Joo ja se tosiaan on monta tonnia, varsinki yksityisellä, appivainaa ko laitatti kunnallisella MUUTAMIA uusia hampaita, seki makso jo monta tonnia.

Monessakin paikassa saa sen kela vähennyksen suoraan eli maksat siitä jäävän osan ;) JA meillä on montakin paikkaa jossa hinta jää yksityisellä samoihin kuin kunnallisessa jonne ei edes vuoden jonottamisellakaan meinaa päästä

Monessakin paikassa saa sen kela vähennyksen suoraan eli maksat siitä jäävän osan ;) JA meillä on montakin paikkaa jossa hinta jää yksityisellä samoihin kuin kunnallisessa jonne ei edes vuoden jonottamisellakaan meinaa päästä

Mä soitin jo tonne kaupungin hammaslääkärin ajanvaraukseen ja itkin sinne et ettekö nyt voi oikeesti jotain tehdä tolle niin sanovat vaan että ihmisen pitää ite varata se aika. Mä luovun nyt toivosta, laitoin puhelimen kiinni kun ei jaksa kuunnella tota valehtelua mieheltä joka väittää vaan ettei ne laittaneet sitä lähetettä vaikka hän pyysi. Se jäi jo monesta eri valheesta kiinni tän asian tiimoilta äsken ja silti vaan pitää mua ihan idioottina. Siinähän vittu mätänee sit loputkin hampaat suuhun, mutta mä en aio edes pussata sitä ennen ku se tekee niille jotain. Kauheen kiva että poika saa tollasen esimerkin siitä kuinka hampaita hoidetaan.

Yhteistyössä