BRAVO! Sainpas jonkun tädin suuhun 5 kiloa jauhoa! *järjetön märinä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Ihme ennakkoluuloja taas liikkeellä..

Kaupassa tuli vastaan nainen, joka alkoi juttelemaan mun tytölle ja kysyi, oletko siskon kanssa liikkeellä. Tyttö siihen että en ole, toi on mun äiti! Tädillä kiilui silmissä kun kysyi multa että ootko noin nuorena äidiksi alkanu? Mä siihen että juu, mulla on niitä kaksi. Siihen täti tokaisi että eri isille tietysti niinkuin teillä nuorilla on tapana. Ja asuttekin varmaan kaksiossa? Olenko oikeassa. :O
Mä siihen tyynesti (sisällä kiehui ja tunsin SUURTA nautintoa): Ei, mä asun miehen kanssa omakotitalossa, me ollaan seurusteltu vuosia ja kyllä, molemmat lapset on saman miehen, missäs itse asut? Ja käännyin pois.

Mutta että lapsen kuullen alkaa sekoilemaan noin!? Oli kyllä hieman kylähullun tapainen nainen ja haisi vanhalle viinalle.
Hiljaiseksi meni..................

Ja kuinka kamalalta kuulostaa, niin mä nautein tilanteesta täysin rinnoin!! Hittooko se tollaselle tädille kuuluu hevonkukkuakaan, missä mä asun tai mitä mä teen :mad::headwall:

Tässä huomataan, millainen ennakkokäsitys nuorista äideistä on ja ei osata ottaa sitä päätä pois sieltä pers**stä sen vertaa et huomais kun kaikki eivät ole sellaisia!

Anteeks ruma kielenkäyttö mutta kyllä vähän sylettää!!

Mä olisin varmaan sanonut naisen ihan ekaan nuoruuskommenttiin että "olen jo 29 v" tms ja jatkanut matkaa. Hittoakos se kenellekään kuuluu minkä ikäinen kukin on :D

Mulle tuhahdeltiin kun odotin kuopusta että "lapset tekevät lapsia", jne, kahden mummon suusta. Kiitin kauniisti, ja totesin olevani 28-vuotias LAPSI, avioliitossa.

Mä olisin varmaan sanonut naisen ihan ekaan nuoruuskommenttiin että "olen jo 29 v" tms ja jatkanut matkaa. Hittoakos se kenellekään kuuluu minkä ikäinen kukin on :D

Mulle tuhahdeltiin kun odotin kuopusta että "lapset tekevät lapsia", jne, kahden mummon suusta. Kiitin kauniisti, ja totesin olevani 28-vuotias LAPSI, avioliitossa.

:laugh:
Menivät hekin varmaan hiljaseksi :D Joo, tää tosiaan ihan törkeesti alko papattamaan ja juteltiin sen jälkeen kaupankassan kanssa että mikä hitto tuo oli.. :O

Aah tuttua :) Mä en muista mitä mulle kerran sanoi yks nainen kaupassa, kun ostin mun lapselle jotain sosetta... Jotain alko paasaamaan että ne nykyajan nuoret kun ei osaa syöttää lapselleen edes oikeaa ruokaa, ei tollasia purkkiruokia, niissä on sitä ja sitä ja puhu mun lapselle että "voivoi, äiti syöttää tollasta ja tollasta, oikeeta ruokaa sen pitää olla jne" :o Vedin kärryt helvettiin siitä sen muijan edestä että sillä jäi juttu mun lapselle kesken :D

Me oltiin menossa reissuun ja ihan sen takia purkkiruokaa, hui kamalaa mikä hulttio teiniäiti olinkaan :saint: Ikää oli kyllä 22v, mielestäni se ei niin erikoisen nuori vauvan äidiksi ole.

Aah tuttua :) Mä en muista mitä mulle kerran sanoi yks nainen kaupassa, kun ostin mun lapselle jotain sosetta... Jotain alko paasaamaan että ne nykyajan nuoret kun ei osaa syöttää lapselleen edes oikeaa ruokaa, ei tollasia purkkiruokia, niissä on sitä ja sitä ja puhu mun lapselle että "voivoi, äiti syöttää tollasta ja tollasta, oikeeta ruokaa sen pitää olla jne" :o Vedin kärryt helvettiin siitä sen muijan edestä että sillä jäi juttu mun lapselle kesken :D

Me oltiin menossa reissuun ja ihan sen takia purkkiruokaa, hui kamalaa mikä hulttio teiniäiti olinkaan :saint: Ikää oli kyllä 22v, mielestäni se ei niin erikoisen nuori vauvan äidiksi ole.

Joo mulla olis ollu varmaan selkäsaunan paikka kun meillä ei kelvannu mikään ite soseutettu sose, vaan kaupan kelpas.. :O Mitä mä olisin sille ruokkinu jos ei kerta muu kelpaa.. Sormia vai? :D

Noin kuukaus sit joku vanhempi täti-ihminen kauhisteli kun työntelin kärryjä cittarissa. Jotain se jupisi "Herraisä,kun noin nuorena mennyt lapsia tekee", jne..
Mä kattelin hetken ihmeissäni ympärille ja totesin et pakko sen on mua tarkoittaa. Kylläpä imarteli, meikä hymyili ku hangonkeksi ja kiitin oikein vielä. Pelasti kyllä päivän! :) Just oli 28 synttärit ollut ja ekat ryppyvoiteet ostettu. :E
Mut sit joku kauhisteleekin mun nuoruutta, niin IHANAAAA... :D ryppyvoide purnukat on vieläkin avaamattomana kaapissa ja
mun mies kuulee tästä kommentista vähintää kerran viikossa. (vieläkin).. :D

[QUOTE="vieras";23257904]Nuoret äidit näköjään käyttäytyykin lapsellisesti. Ei aikuinen noin vastaile. Välttämättä vastaa mitään asiattomuuksiin.[/QUOTE]

jaa mun mielestä mä vastasin ihan asiallisesti ja korjasin naisen luulot. Mun mielestä noin ei pidä puhua jos löytyy tahdikkuutta tippaakkaan. Pitäisi luulonsa omanaan eikä mun lapsen kuullen puhuta noin, omasta mielestäni olisin voinut sanoa rumemminkin.

missä ihmeessä te oikein asutte, jotka saatte tuntemattomilta tuollaisia kommentteja? itse aloin odottamaan esikoista 18vuotiaana, enkä koskaan saanut yhtään negatiivista kommenttia.

[QUOTE="vieras";23257904]Nuoret äidit näköjään käyttäytyykin lapsellisesti. Ei aikuinen noin vastaile. Välttämättä vastaa mitään asiattomuuksiin.[/QUOTE]

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Mulle sattui vähän samaan tyyliin. Joku muija tuli voivottelemaan kaupungilla, kuin nyt teininä alkanut lapsia tekemään. "Oisit nyt edes käynyt koulut loppuun".. Kysyin sitten, että mitähän rouva mahtaa iäksi arvioida.. "No oisitko jotain välillä 17-19v"..
Sanoinpa siihen, että alappa arvuutella mieluummin jotain kolmenkympin tienoilta. Ylioppilaaksi kirjoitin yli kymmenenvuotta sitten. Justiinsa rakennettiin oma talo ja töissäkin satun olemaan. Jäi akka sanattomakjsi suutaan aukomaan:D

Multa kysyi TYKS:issä laboratorion työntekijä (kun olin vastasyntyneen kanssa siellä), että miten vanha olen. Vastasin sitten siihen että 20, johon vastauksena tuhahdus "lapsi tekee lapsia". Vastasin sitten vain siihen, että "Ei ole muuten eka" :D Keskimmäinen lapsi siis oli kyseessä. :) Ihme asenne kyllä joillain.

Kolmosen kanssa oltiin kaupassa kun tuo oli vielä vauva (nyt jo koululainen..), ja eräs täti-immeinen tuli siihen päivittelemään että kun olen nyt kerran lapsen saanut teini-iässä niin pitäisi siitä pitää edes huolta, kun kaikki teinit vaan lisääntyy ja lapset jätetään heitteille.. Korjasin tätiä asiallisesti, että kyseessä on kolmas lapsi ja ikää 24. Oli melkoisen nolon oloinen kun pyyteli anteeksi minulta avautumistaan.

Mutta ihan helmi oli, kun pari viikkoa sitten nelosta luultiin mun esikoiseksi ja mua parikymppiseksi. En enää hennonnut edes korjata erehdystä :heart:

Mä en kanssa käsitä tätä nykyään, KOSKA aiemmin lapset saatiin nuorempana.

Mun äiti sai mut ollessaan 20v ja mä vasta ekan hmm ööh 28v?
Ja muutenkin suvussa on saatu ajoissa lapsia, ei ollu sitä ehkäisyä ja uraa niinkö nykyään ;)

Vaikka minulla ei lapsia olekaan niin nuo ikäkyselyt ja -ihmettelyt on tosi tuttuja juttuja.

Minua luullaan AINA ikäistäni paljon nuoremmaksi. Se on todella inhottavaa, ylipäänsä se iän kysyminen. En minäkään kysy tuntemattomien/puolituttujen ikää noin vain. Ja kun ei se iän kysyminen riitä vaan jäädään sitten päivittelemään, "miten voit olla noin nuoren näköinen", "Näytät ihan lapselta", "mitä?? Olisin luullut korkeintaan 16-vuotiaaksi" jne.

Tämä asia on saanut minut jo häpeämään ikääni. Odotan taas kauhulla hautajaisia ja siellä kun tulee olemaan juuri näitä sukulaisia, joita ei ole aikoihin tavattu ym. niin saa taas varmaan vastata ikäkyselyihin. Inhottaa jo etukäteen! kaikki kyselijät eivät edes ole mitään sukulaisia, kesällä 2009 ollessani töissä tuli asiakas kyselemään ikääni! Olin sellaisella palvelutiskillä ja tämä asiakas oli jo mennyt ja palasi uudestaan kysymään ikääni. Olin aivan yllättynyt ja järkyttynytkin. Mitä helvettiä muiden ikä toisille kuuluu?

kun käytin tytön 1vuotis hammaslääkärissä niin hammashoitaja kysyi jos olen lapsenvahti :D Vaikka mä olen kyllä aika babyface, näytän omasta mielestäni joltain 16vuotiaalta.

Muuten ei koskaan oo kukaan kattonut kieroon ja ne jotka ovat tulleet juttelemaan ovat useimmiten kehuneet tytärtäni kauniiksi ja lässyttänyt sille ummet ja lammet :) Mutta jos joku alkais mun ikää päivitellä niin mä varmaan menisin niin hämmilleni etten saisi sanaa suustani.

Tyttäreltäni kanssa kyselty että siskosi kanssako olet liikenteessä, en ole sitä pahalla ottanut. Tosin tyttäreni otti kun mummia luultiin hänen äidiksi, tyttäreni huuteli sen jälkeen kovaan ääneen että mummoo... Nyt kyseltiin multa, että velikö se on kun olin pojan kanssa liikenteessä, olen 29vee ja poika 3vee. Juostiin pojan kanssa sellaisia ruutuja läpi ja oli mulla pipo syvällä päässä.Ehkä tämä vaikutti asiaan :)

Tuohon ennakkoluuloihin niin pahin olin kun etsin ensiasuntoa. Olin silloin yksinhuoltaja ja raha asiat oli kunnossa. Soitin eräästä vuokra-asunnosta ja nainen aloitti että eroamassa tai karkaamassa? Hetki meni että sain sanottua, että en kyllä kumpaaka. Sitten millä maksat? Olin ihan pihalla, mietin että ei kai se luonnossa voi sitä tarkoittaa ja sitten että pitäisköhän mun vaihtaa ne rupliksi tai kruunuiksi. Kerroin että ihan rahallahan mä, kyllä mä raha-asiani osaan hoitaa. Sitten jatkoi näitä fiksuja kysymyksiään ja mä olin ihan pihalla että mitä hittoa se oikein tarkoittaa. Juu ei asunto kiinnostanut enää ja hyvä niin. Sain loistavan asunnon kouluni vierestä ja vuokraemännästä olin aivan loistava vuokralainen.

Oikein hyvin toimittu, ap! Minua myös ärsyttävät moiset kommentoijat ja ennakkoluulot ylipäänsä, liittyivätpä ne sitten nuorena tai vanhempana lapsen saaneisiin. Ihan oikeasti, hittoako se muille, varsinkaan tuntemattomille, kuuluu?! Tahdittomat ihmiset saavat minut raivon partaalle!

Yhteistyössä