Mies ehdotti et jäisin vielä kotiin 3 vuodeksi ja laittoi asiaan pari ehtoa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Teija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Teija";23263007]Ei minulla siis virallisesti ole työpaikkaa, mutta käytännössä katsoen on :)[/QUOTE]

Jos tällainen tilanne on niin olet onnellisessa asemassa. Kuten moni on sanonut niin mene ihmeessä kokeilemaan työelämää. Varmasti yllätyt mitä kaikkea työ sinulle antaa. :) Lapsesikin jo niin isoja ettei sinun tarvitse miettiä heidän pärjäämistään hoidossa jne.

hmm, vai oiskohan mies laittanut noi ehdot nimenomaan siksi että haluaa vaimokkeensa menevän töihin syksyllä?
koska valtaosahan tuon kolmannen ehdon kuultuaan toteais että jasso, töihin menen
mä en ymmärrä miksi ihmeessä nainen ehdoin tahdoin huonontaa omaa asemaansa työelämässä, eläkkeensuhteen jne jäämällä noin pitkäksi aikaa kotiin, enkä kyllä ymmärrä niitä miehiäkään jotka tuohon suostuvat

[QUOTE="Teija";23262993]Mitäkö teen, kun lapset on koulussa. No ensinnäkin teen kaikki kotityöt ja ruoan aina. Lisäksi hoidan perheemme lukuisia eläimiä ja teen milloin mitäkin "projekteja" kotona. Usein myös hieman remontoin tms. Asumme isossa talossa jossa riittää aina hommaa, jos ei sisällä niin ulkona ainakin.[/QUOTE]

Ja siinä sivussa otat mieheltäs suihin etkä saa kieltäytyä

Jos mulle mies tuollaasta ehdottaas tosissaan, niin kyllä mä siinä vaiheessa pakkaasin kamani ja häipyysin lasten kanssa. En mä mikään orja ole, varsinkaan seksiorja.

Jos mulle tuollaasta ehdotettaas, niin kyllä tietääs mies tehneensä virheen ja sais varmaan juosta pakoon paistinpannua.

Ihan asialliselta diilitähän tuo kuulostaa. Ehkä tietysti vähän kärjistetty, kyllähän esim. seksistä pitää saada kieltäytyäkin. Enkä ihan ymmärrä tuota viikonloppuisin viihteellä juoksemistakaan.

Mutta muuten kuulostaa äärimmäisen fiksulta, että asiat ja työnjako sovitaan reilusti etukäteen. Ei sen palstalaisia tarvitse miellyttää, pääasia että ap ja hänen perheensä ovat tyytyväisiä.

Ap:lle: Tuo lista oli todennäköisesti ihan neuvottelumielessä tarkoituksella yliampuva. Maailman vanhin neuvottelukikka: jos tarvitse yhden pianon, pyydä niitä kolme.

1 ja 2 on ihan selvää pässinlihaa. tottakai mies saa mennä jos haluaa. Varsinkin kun lapset jo isoja. Mene itsekin jos siltä tuntuu. Ja siivoaminen, jos olet kotona etkä edes hoida lapsia ni eiköhän sulla riitä aika kotitöihin.

Kolmannen ehdon kohdalla vaihtaisin miestä. Toki olisin muutenkin jo asemassasi vaihtanut, en mä jaksais tollasta miesta joka haluaa velton sohvaperunan vaimokseen.

Olisi kyllä aika härskiä jäädä vielä kotiin toisten elätettäväksi. On siis ymmärrettävää että mies vaatii edes jotain vastinetta, toisaalta ei tuo kyllä enää kuullosta parisuhteelta.

[QUOTE="Teija";23262885]Tilanne siis se, että nuorimmainen menee ensi syksynä jo 3 luokalla ja minun oli aikomus palata syksyllä töihin takaisin. Minä olen usein sanonut miehelle kuinka haluaisin vielä olla kotona ja kuinka mieluusti palaisin työelämään vasta parin kolmen vuoden päästä, mutta mies on ollut sitä vastaan aina. No nyt se sitten yhtäkkiä ehdotti, että jäisin sittenkin vielä kotiin 3 vuodeksi ja asetti pari ehtoa:

1. Hän saa harrastaa omia juttujaan 4krt/viikossa iltaisin tai viikonloppuisin ja joka toinen viikonloppu hän saa mennä viihteelle ja olla kaverillaan yötä.

2. Hän ei tee mitään kotitöitä eikä lapsiin liittyviä juttuja, ne kuuluvat minulle.

3. Olen hänen käytettävissää jos hän haluaa seksiä, suuseksiä tms. En siis saa kieltäytyä.

Näillä ehdoilla voitaisiin kuulemma 3 vuotta mennä taas eteenpäin...jotenkin hiljaiseksi vetää tuo 3 ehto nyt ainakin...huoh...[/QUOTE]

Miksi haluat olla kotona nimenomaan 3 vuotta? Siis, miksi et menisi töihin, jos nuorinkin jo iso?! En ymmärrä. Töihin paluu menee vaan vaikeammaksi vuosi vuodelta...ja noihin ehtoihin en ota kantaa. Tilanne lie ollut sama tähänkin asti...?

Töihin vaan. Tekee hyvä sulle ja mieheskin voi tehdä välillä jotain kotona!!!
Eihän tuollaisia ehtoja voi toiselle asettaa parisuhteessa :O
Tuo kolmas ehto oli jo TOSI outo, huh... niin kuin orjana oisit miehelläsi!!

Provohan tämä on, mutta tarkoituksena on ilmeisesti saada aikaan keskustelua siitä, mitä toiselta ihmiseltä voi "ostaa" hyvää elintasoa vastaan. Kyynisimmät sanoisivat, että seksillä on aina hintansa, mutta harvoin se on parisuhteessa noin selkeästi ääneen lausuttu.

[QUOTE="VIERAS";23263349]Siis hirveetä! jos tää ei oo provo niin toivon todella että ymmärrät minkälaisen narsistisen sian kanssa elät - jätä se!![/QUOTE]

Ei ihmisestä tee narsistista se, että hän asettaa ehtoja aikuisen ihmisen elättämiselle. Ja jos kuvitellaan, että puhumme oikeista ihmisistä, niin kaikesta päätellen mies on elättänyt aloittajaa vuosikymmenen verran ihan ilman tuota seksipykälää.

Omituista. Miehen ehdot ovat ihan älyttömät, ja mua vähän huvittaakin toi kaverin luona yökyläily, sori vaan :D Tajuan, ettei hän tahdo tehdä kotitöitä, jos vaimoke vetelehtii kotona. Mutta ettei lapsiin liittyviä juttuja? Mitvit, kostaa nyt sitten lapsille, ja jättää suhde heihin ihan retuperälle? Jo pitää olla mulkku kundi.

Jos tämä on yritys saada ap lähtemään hyvällä töihin, sanoisi sen suoraan. tai no, mies on tähän asti tyrmännyt kotiinjäämisidean, mutta ei ole saanut vastakaikua, eli tämä on ehkä yritys toimia eri tavalla ja katsoa, jos vinkki menisi perille?

Ap:na menisin töihin, se tekee ihan hyvää itse kullekin. MUTTA tuollaisen ihmeellisen ukaasin jälkeen vaatisin kyllä erikseen sopimusta asiasta, että mies tekee sitten puolet kotihommista JA viettää aikaa lasten kanssa. Ettei mies toteuta tätä älytöntä suunnitelmaansa siitä huolimatta, että ap menee töihin. Lapsillekin olisi muuten oikein hyvä esimerkki, kun ap raahautuisi työmaalle. Oppivat, että elämä ei etene vetelehtimällä.

Jos mulle mies tuollaasta ehdottaas tosissaan, niin kyllä mä siinä vaiheessa pakkaasin kamani ja häipyysin lasten kanssa. En mä mikään orja ole, varsinkaan seksiorja.

Jos mulle tuollaasta ehdotettaas, niin kyllä tietääs mies tehneensä virheen ja sais varmaan juosta pakoon paistinpannua.

:) Ihan oikein! Toi paistinpannujuttu siis. Hauska mielikuva naisesta ajamassa miestä takaa paistinpannu kädessä. Vaikka väkivaltaa sinänsä en kannatakaan mutta onhan tuo mieheltä tosi törkeää käytöstä.

[QUOTE="Teija";23262993]Mitäkö teen, kun lapset on koulussa. No ensinnäkin teen kaikki kotityöt ja ruoan aina. Lisäksi hoidan perheemme lukuisia eläimiä ja teen milloin mitäkin "projekteja" kotona. Usein myös hieman remontoin tms. Asumme isossa talossa jossa riittää aina hommaa, jos ei sisällä niin ulkona ainakin.[/QUOTE]

Niin no, jos itse viihdyt kotona eläimiä hoitaessa ja projekteja tehden niin miksei. Siis edelleen kyllä miehen ehdot ihan loogisilta kuulostaa kotitöihin asti.
Mutta lapset ovat yhteisiä niin miksi heidän "hoitovastuu" pitäisi olla vaan toisella? Ihmehtelen suuresti vanhempia jotka mielellään tekee lapsia mutta eivät sitten ns.omasta halusta ota heistä kasvatusvastuuta, harrasta heidän kanssa jotain tai muuten vaan vietä lastensa kanssa aikaa, vaan se on pakkopullaa.
Mutta sitten pidetään kyllä huolta että itse saa harrastaa ja viettää vapaa-aikaa kavereiden kanssa, käydä baareissa ym.
Että vastuu lapsista puoliksi, jokainen huolehtii omista seksuaalisista tarpeistaan ja -paineistaan, sinä hoidat kotityöt/eläimet ja molemmille samat oikeudet vapaa-ajan vietossa.

Juoksisin ja lujaa. En katselisi tuollaista miestä päivääkään. Parisuhteessa ei sanella mitään ehtoja.

jaa että miehen pitää vuosia elättää "loista" joka ei mene tienaamaan omaa rahaa vaikka kuinka oltaisiin yhdessä pitää molempien kantaa kortensa kekoon,eli akan kuuluu tehdä sitten sen miehen antaman rahan eteen jotain..
AIVAN OIKEIN ON MIEHEN EHDOT.

[QUOTE="vieras";23264149]Älä nyt vaan suostu...huh mitä ehtoja...noista ehdoista paljastuu vain se ettei pidä sinua tasa-arvoisena itsensä kanssa.[/QUOTE]

En minäkään pitäisi tasa-arvoisena, jos joku elelisi vuosikausia kustannuksellani, vaikka hänellä olisi mahdollisuus mennä töihin.

Miettikää nyt, moniko teistä antaisi miehensä jäädä kotiin, kun tämä on venynyt siellä jo ainakin 10 vuotta, isoin lapsi on kolmasluokkalainen. Ihan vain siksi, että mies haluaisi jäädä kotiin ja sinulla olisi rahaa elättää. Jos raha kasvaisi puussa, kai sitä itsekin jäisi kotiin? Mutta kun niin ei ole, toinen käy töissä perhettä elättääkseen. Puolisolla olisi työpaikka valmiina, mutta tämä ei käyttäisi sitä. Kuinka moni ei laittaisi jatkolorvailulle mitään rajaehtoja? Yliampuvathan nuo ovat, mutta pakkohan ap:ta on herätellä, kun ei suora puhe auta. Jos mun mieheni yrittäisi moista, ei tulisi kuuloonkaan. Miksi se pitäisi sallia naiselle??

Yhteistyössä