Maistraattivihkimen ja juhlat myöhemmin - aika latistunutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Tuli mieleen tuosta Satuhäät-ketjusta, että miksi ihmeessä ihmiset valitsee maistraattivihkimisen ja pitää juhlat sitten muutaman päivän päästä. Eihän siinä tule ollenkaan sitä vihkimistä juhlittua kun vieraat ei siellä ole ollu näkemässä sitä tapahtumaa. Jotenki oli latistuneet bileet siellä satuhäissäkin. Ennemmin ottaisin sen tuomarin sinne hääpaikalle, missä kaikki vois olla todistamassa sitä tapahtumaa ja sitte jatkaa juhlilla. Ja jos maistraattihäihin päätyisin niin en mitään juhlia edes järjestäis jälkikäteen.

Kukin tekee niinkuin tykkää. Omalla kohdalla tulee tapahtumaan juurikin tuon kaavan mukaan, eli maistraatissa vihkiminen, jonne paikalle vain kaikkein lähimmät (oma ja miehen perhe) ja juhlat sitten erikseen. Olennaista on mielestäni solmitun avioliiton, ei vihkiseremonian juhliminen.

Me tehdään just noin :D
Ihan vaan sillä, et mä meen naimisiin vain mun rakkaimman kanssa, se on meidän kahden oma hetki. Sit seuraavana iltana juhlitaan muiden kanssa... Ja joo, ainakaan meidän poppoolla ei tule olemaan tylsää.

Meillä tuomari tuomari tuli vihkimään meidät kotiin, lähipiirin läsnäollessa. Siitä siirtyimme kirkkoon siunaukseen (meillä mies ei kuulu kirkkoon, minä kuulun ja halusin kirkon olevan osa häitämme). Tämän jälkeen sitten juhlat normaalisti kirkon jälkeen. :) näin sujui hyvin ja minusta vieraat saivat olla osa tilaisuutta. Itse olen kerran ollut häissä, joissa pari oli mennyt naimisiin pari päivää aiemmin. Ihan hyvät juhlat sielläkin oli ja juhlien syy aivan sama kuin kirkollisillakin. Eli avioliitto. :)

No meidät vihittiin maistraatissa, koska alkujaan häät piti viettää muutama kuukausi aiemmin (pienet kirkkohäät) mutta miehen isä kuoli yllättäin ja häät siirtyi. Koska olin raskaana ja haluttiin kuitenkin "ehtiä" naimisiin ennen lapsen syntymää, maistraatti sopi meille, kun juhlat ison mahan kanssa ja kesken suruajan ei oikein napannut. Ja sitten kun kuukausien kuluttua, lapsen synnyttyä ja surun hieman helpotetua kävimme kirkossa siunaamassa liiton ja pidemmi juhlat. Tavallaan siis häät siirtyi vajaalla vuodella eteenpäin, vaikka sitten oltiinkin jo naimisissa. Ja ei ollut yhtään tylsää ja latteeta. Kaikki vaan ei mene aina niinkuin suunnittelee, noissakin juhlissa (satuhäät) sanottiin juhlaväen joukossa käyneen kato, koska olivat kipeinä.

[QUOTE="poikia3";23282526]Kyllä mä tämänkin ymmärrän, esim. pariskunta odottaa esikoista, haluaa naimisiin ennen lapsen syntymää, ja haluaisi kuitenkin juhlia liittoaan isosti. Silloin voisi solmia avioliiton ensin ja kun vauva on iso, järjestää juhlat sitten.[/QUOTE]

No tätä mä en taas ymmärrä ollenkaan... ehkä ne juhlat sitten kannattaa jättää jo juhlimatta.. tulee vähän semmonen lahjojen kärttämisen maku tuollaisesta.

Joo no mullaki tulee semmonen lahjojen keruu mieleen tuosta.. Kun jos ne ihmiset ei oo niin tärkeitä että olis läsnä teidän tärkeenä päivänä niin miksi ihmeessä järjestää juhlia heille pari päivää tai jopa vuosi naimisiin menon jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja öh;23282567:
No tätä mä en taas ymmärrä ollenkaan... ehkä ne juhlat sitten kannattaa jättää jo juhlimatta.. tulee vähän semmonen lahjojen kärttämisen maku tuollaisesta.

Me ollaan ainakin ilmoitettu kaikille, et ei haluta mitään lahjoja --saati sitten annettu tilinumeroa--, ystävät ja kaverit tulee juhlimaan! Ei lahjomaan!

Alkuperäinen kirjoittaja öh;23282567:

Häiden järkkääminen on niin kallista puuhaa, että halvemmaksi tulisi varmasti ostaa itse ne lahjat, mikäli niiden takia joku järkkäisi. Kyllä meillä tärkeintä oli r juhlat ja iloisen asian takia juhliminen ja hauskanpito ystävien ja sukulaisten kanssa.

[QUOTE="poikia3";23282526]Kyllä mä tämänkin ymmärrän, esim. pariskunta odottaa esikoista, haluaa naimisiin ennen lapsen syntymää, ja haluaisi kuitenkin juhlia liittoaan isosti. Silloin voisi solmia avioliiton ensin ja kun vauva on iso, järjestää juhlat sitten.[/QUOTE]

No sit en tajuu sitä et pitää äkkiä päästä naimisiin ennenkuin laps syntyy. Miksi niitä häitä ei sit voi siirtää sellaseen ajankohtaa et voi ne kemut järkkää siin samalla.

Yhteistyössä