[QUOTE="vieras";23299678]En ole suuremmin ollut työelämässä, olet oikeassa, sillä olen tehnyt lapset opiskeluaikana. Toki töitä tehnyt siinä ohessa. Nyt on maisterin paperit taskussa ja työkokemusta ei juurikaan. Mutta ei mua haittaa tämä. Nautin lasteni kanssa olemisesta ja koen sen tärkeämmäksi. Uskon työllistyväni ja saavani urani tarvittaessa nousuun, kun sitä haluan.
Ja kaikilla aloilla ei siis putoa kelkasta. Ja kaikki eivät välitä siitä. Ja useimmilla aloilla kelkkaan pääsee takaisin. Ei elämää voi elää työelämän ehdoilla mielestäni. Mulle sopisi olla kotirouvakin ja sitten joskus mahdollisesti hankkia työtä uudelleen. Uskon, että elämä kantaa ja jotain töitä järjestyy. Juu, en ole kovin kunnianhimoinen tai uraorientoitunut. Tykkään esim. leppoistamisen ajatuksesta ja ekologisesta elämäntavasta.[/QUOTE]
Varmasti elämä kantaa, tavalla tai toisella. Itsekin olen kiinnostunut mainitsemistasi ajatuksista ja arvoista. Mutta olen nähnyt myös sen verran elämää, että on mielestäni oikeasti vähän epäkypsää todeta "muahahhaa" kun joku kantaa huolta kotihoidontuella elävien naisten eläkekertymistä. Kun me olemme eläkkeellä, voi elämä olla varsin toisenlaista, sairaanhoito/laitoshoito kallista, yhteiskunta tyystin toisenlainen. Eivätkä ne lapsetkaan välttämättä muista, hoidettiinko heidät kolmivuotiaiksi kotona, kun äidin vaippa pitäisi vaihtaa.