lentopelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mari

Vieras
pelkään lentokoneessa oloa aivan sairaasti. en ole koskaan siitä syystä lähtenyt matkalle. nyt on kuitenkin pakko lähteä ja mietin vain, että onko jotain jota voisin ottaa rauhoittumiseen?

konjakki lentoaseman ravintolassa? Mitään "oikeita kovin rauhoittavia" ei pitäisi ottaa eikä lentokoneessa koskaan unta varten unitabletteja koska pitää pysyä selkästi hahmottamaan asiat ja toimimaan järkevästi

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Ja hahmottamaan asiat. siis mitkä asiat?
Koneen tippuminenko. Mitä siihen voi sitten enään tehdä?

ei tippuminen vaan kentällä ennen nousua tai pakkolaskun yhteydessä esim. Onhan niitäkin tapahtunut. Miksi muuten lentoemot pitää aina sen turvaesitelmän? huvin vuoksiko? Miksi on pelastusliivit ja varauloskäynnit?
epätodennäköistähän se on ja maantien päällä todennäköisemmin henkensä heittää.

ja tuo lisää minun pelkoa entisestään.
Voi minua. missä kannattaa koneessa istua jos pelkää.
Konjakkia en pysty juomaan, mahtaisko vaikka joku muu paukku ajaa saman asian

Alkuperäinen kirjoittaja mari:
ja tuo lisää minun pelkoa entisestään.
Voi minua. missä kannattaa koneessa istua jos pelkää.
Konjakkia en pysty juomaan, mahtaisko vaikka joku muu paukku ajaa saman asian

huomasithan että sanoin että maantiellä todennäköisemmin henkensä heittää?!
Sama syyhän se on että meidän pitää laittaa turvavyöt autossa kiinni tai käyttää pyöräillessä kypärää.
konjakki oli vaan esimerkki koska itse en juuri muuta väkevää "juo"

Alkuperäinen kirjoittaja mari:
pelkään lentokoneessa oloa aivan sairaasti. en ole koskaan siitä syystä lähtenyt matkalle. nyt on kuitenkin pakko lähteä ja mietin vain, että onko jotain jota voisin ottaa rauhoittumiseen?

Kuulostaa tutulta. Ei liity tosin lentämiseen... Mekin jouduttiin vastikään tekemään sellainen lyhyt lauttamatka. Olin aivan kauhuissani. Lauttaan mennessä katselin valmiiksi pelastusliivien sijainnin ja kuuntelin kauhulla kaikkia kolinoita ja merenkäyntiä. Pelotti niin hiivatisti. Kun rantauduttiin, totesin isännälle, etten enää ikinä...

Minäkin pelkään laivoilla todella paljon.
Vähänkin kun laiva keinuu tai pitää outoa ääntä, niin jähmetyn kauhuissani.
hyvä etten pelastusliivejä ole päälleni vielä laittanut koko matkan ajaksi.
Kyseessä siis tavalliset silja- ja viking linet.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Ja hahmottamaan asiat. siis mitkä asiat?
Koneen tippuminenko. Mitä siihen voi sitten enään tehdä?

Höpsistä, ei sinun tarvitse varautua yhtään mihinkään erityisesti, sen kun menet koneeseen ja sieltä ulos, kun olette perillä!

Minä itse tykkään lentämisestä, enkä ikinä ole ajatellut, että menen koneeseen ja varaudun johonkin. Minä varaudun korkeintaan siihen, että saan pian ruokaa ja sen kanssa toivottavasti jotain hyvää viiniä. :D

Voithan käydä lääkäriltä kysäisemässä antaisiko hän sinulle jonkin rauhoittavan lääkkeen lentoa varten, jos kerran lentäminen aiheuttaa sinussa suoranaista paniikkia.

Huviksesi jos googlettelet, niin varmaankin helposti löydät tilastoja siitä, miten todella vähän ihmisiä kuolee lento-onnettomuuksissa. Lottovoittokin osuu kohdalle todennäköisemmin.

Yhteistyössä