Kuka maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kittie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
=/ kääk... ei mulla oo varaa ostaa mitään kallista mekkoa.
Mulla on yks puku itsellä, mutta se ei kuulemma käy., Morsian haluaa meille kahdelle kaasolle teeman väriset asut :/

No meillä maksoi kaaso ihan itse kun mitään vaatimuksia tms. ei ollut, tietenkin jos olisin halunnut että hänellä olisi tietynlainen puku tms. niin olisin sen maksanut.

Meikin ja tukan saan itse maksettua, koska on tuttu meikkaaja. Mutta kyllä mun budjettiin monen sadan euron puku on liian kallis =(
Enkä nyt sen takia haluis luopua kaasoilusta.

Minä maksoin kaasoille meikit, sama meikkaaja meikkasi minut ja kaasot. Kampaukset maksoivat itse. Tähän jakoon olimme kaikki tyytyväisiä.
Jos morsian haluaa, että kaasot pukeutuvat joihinkin tietynlaisiin mekkoihin, niin silloin hänen kuuluu mielestäni myös maksaa ne koltut. Mutta tuskin näistä jutuista mitään yleispäteviä sääntöjä on.

Meikin ja kampauksen maksoin minä. Puvun kaaso halusi ostaa itse, koska minulla ei ollut sen suhteen mitään ns "vaatimuksia" jos olisi ollut niin minä olisin senkin kustantanut

Mielestäni jos morsian vaatii jotain tietynlaista kaason ylle, tai ei kelpuuta kaason valitsemia omia vaatteita, niin tietenkin morsian sitten maksaa. Mutta jos vaatetukselle ei ole mitään erityisvaatimuksia, niin tavalliset juhlavaatteet vaan päälle kaason omasta kaapista. :)

Mielestäni jos morsian vaatii jotain tietynlaista kaason ylle, tai ei kelpuuta kaason valitsemia omia vaatteita, niin tietenkin morsian sitten maksaa. Mutta jos vaatetukselle ei ole mitään erityisvaatimuksia, niin tavalliset juhlavaatteet vaan päälle kaason omasta kaapista. :)

Samaa mieltä. Kannattaa kysyä suoraan morsiamelta että miten hän on ajatellut asian :) Me pidettiin pienen budjetin häät ja meikkasin ja laitoin tukan itse, niin en olisi niitä kaasollekaan maksanut enkä pukuakaan, kun tavalliset juhlavaatteet kelpasivat :) Oltiin molemmat opiskelijoita. Kaaso joutui kyllä ostamaan jotain juhlavaatetta kun hänellä ei ollut, mutta valitsi sellaisia että niitä voi käyttää jatkossa muuallakin. Olisin toki avustanut rahallisesti vaatteiden hankinnassa jos ystävällä ei olisi ollut ollenkaan varaa.

Siis, jos morsian haluaa kaasolle jonkun tietynlaisen puvun, jonkun tietyn meikkaajan meikin tai jonkun tietyn kampaajan kampauksen, niin silloin morsian maksaa. Muuten kaaso hoitaa asunsa ja ulkonäkönsä oman makunsa ja lompakkonsa mukaan, niin kuin muukin juhlaväki. Näin siis mun mielestä. Itse olen ollut kaasona, ja itse valitsin ja maksoin vaatteeni, kampaukseni ja meikkini, samoin oma kaasoni teki.

Yhteistyössä