Ahdistaa (remontti ja vauva)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minsku82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ota rauhallisesti. Voisitteko järjestää siivoukset talkoilla? Kaikki varmasti ymmärtävät, ettet saa rasittaa liikaa itseäsi ja ovat siksi valmiita auttamaan. Jos talkoot eivät onnistu, niin kysele mistä saisi halvan siivoojan hoitamaan homman. Meillä viimeisimmässä muutossa käytettiin siivoojaa. Se oli hintansa arvoinen. Ammattilaiselta ikkunoiden pesu ja muu siivous kävi todella näppärästi ja nopeasti. Helppo siivota, kun ei ole enää tavaroita tiellä.

Muutossa ole varovainen. Muutimme ollessani rv 34. Silloin kokenut terveydenhoitaja/ kätilö antoi minulle ohjeeksi, etten saa kantaa mitään muuta kuin käsilaukkuni. Näin tehtiin ja sukulaisia tuli kantoavuksi. Raskauteni oli tosin kaksosraskaus, mutta normaaliraskaudessakin kannattaa pelata varman päälle.

Nyt otat ihan rauhassa. Ajattele, että tämä on maailman mittakaavassa pieni murhe, teillä kuitenkin on katto pään päällä, ette ole joutumassa taivasalle.

Ja vauva ei ensimmäisiin kuukausiin tarvitse oikeastaan mitään ihmeempiä tavaroita. Äitiyspakkauksen laatikko sängyksi (ellei ole perhepedissä), vaatteita (näitäkin voi säilyttää muutaman kuukauden vaikka kangaskasseissa), vaippoja ja ruokaa. Ja helpointahan olis, jos imettäisit.

on niillä kokemusta ne on remonttannu monta kertaa. ja tekee tykseenkin ns remonttia. on ne rakentanukkin taloja..

Sori ap, mutta minua alkoi vähän naurattamaan toi sun kommentti "tekee työkseenkin ns remonttia". No on se varmaan sit aika ammattilainen jos tekee "ns. remonttia" mutta ei kuitenkaan ihan oikeata remonttia ;D

Vanhan remontoimisessa on kyllä tosi paljon hommaa, jos jos miehesi tekee remppaa töiden jälkeen vain 3h päivässä niin siinä ajassa ei voi vaatia vielä hirveän nopeaa edistystä! Ei ihme, jos sinusta tuntuu ettei asiat etene. Kun siinä menee niillä työmiehillä aina aluksi aikansa kun aloittaa tekemään ja pääsee kunnolla vauhtiin (etenkin jos toinen on enemmän suunsoittaja), ja sitten pitääkin jo lopettaa.

Tuo olisi hyvä idea, että kevennät miehesi työtaakkaa firmassa ja otat hoitaaksesi niitä hommia mitä pystyt. Jäisi sitten enemmän aikaa ja energiaa miehellesi tehdä remppaa.

Minä olen joutunut muuttamaan kerran raskaana ja kerran pienen vauvan kanssa. Ihan hirveää hommaa ja suututti pitkään muuton jälkeenkin, kun sain ekalla kerralla tehdä kaiken itse. Pakata ja purkaa..mies hoiti vaan kamojen kantamisen muuttopäivänä kavereidensa kanssa. Mulle jäi kaikki muu. Tokalla kerralla osasin jo pyytää ja ottaa vastaan apua, ja hyödynsin kaiken mahdollisen siivousavun, lastenhoitoavun yms. mitä isovanhemmat pystyi auttaa.Minun vanhemmat koko ajan kipeenä, varmaan enemmänkin luulosairaita, ja syitä löyty "miksi ei pysty tekemään mitään" mutta miehen vanhemmat on onneksi olleet avuliaita.

Sori ap, mutta minua alkoi vähän naurattamaan toi sun kommentti "tekee työkseenkin ns remonttia". No on se varmaan sit aika ammattilainen jos tekee "ns. remonttia" mutta ei kuitenkaan ihan oikeata remonttia ;D

Vanhan remontoimisessa on kyllä tosi paljon hommaa, jos jos miehesi tekee remppaa töiden jälkeen vain 3h päivässä niin siinä ajassa ei voi vaatia vielä hirveän nopeaa edistystä! Ei ihme, jos sinusta tuntuu ettei asiat etene. Kun siinä menee niillä työmiehillä aina aluksi aikansa kun aloittaa tekemään ja pääsee kunnolla vauhtiin (etenkin jos toinen on enemmän suunsoittaja), ja sitten pitääkin jo lopettaa.

Tuo olisi hyvä idea, että kevennät miehesi työtaakkaa firmassa ja otat hoitaaksesi niitä hommia mitä pystyt. Jäisi sitten enemmän aikaa ja energiaa miehellesi tehdä remppaa.

Minä olen joutunut muuttamaan kerran raskaana ja kerran pienen vauvan kanssa. Ihan hirveää hommaa ja suututti pitkään muuton jälkeenkin, kun sain ekalla kerralla tehdä kaiken itse. Pakata ja purkaa..mies hoiti vaan kamojen kantamisen muuttopäivänä kavereidensa kanssa. Mulle jäi kaikki muu. Tokalla kerralla osasin jo pyytää ja ottaa vastaan apua, ja hyödynsin kaiken mahdollisen siivousavun, lastenhoitoavun yms. mitä isovanhemmat pystyi auttaa.Minun vanhemmat koko ajan kipeenä, varmaan enemmänkin luulosairaita, ja syitä löyty "miksi ei pysty tekemään mitään" mutta miehen vanhemmat on onneksi olleet avuliaita.

se kun sanoin että tekee ns remppaa niin ukko tekee asbestipurkuja, ja muita purkujuttuja työkseen kattiloita purkaa, kylppäreitä ym...

Harmillista, mutta remontit tuppaa venymään. Kyllä se siitä. Älkää ainakaan remontin keskelle muuttako vauvan kanssa, se se vasta rasittavaa on. Vanhassa on vauvakin tyytyväinen.

Miehelles tommosii paineit luot ja kitiset päälle.

Tyypillinen nykyajan pikkukakara 80-luvun pullamössö pentu,
mikä on saanut kaiken mitä on halunnut ja tuohon onnettomuuteen on viel
pitänyt lapsi hankkia.

Ainut hyvä puoli on ,et voit ryhdistäytyy jo tänään ja alkaa käyttäytyä kuten
aikuiset. Mun ois äijä heittänyt pokat kaulas mäjel jos oisin
tol asenteel ollut.

Jos jotain neuvoo muuta voin antaa, niin ota rennosti
kun kaikki oleellinen on jo keksitty täs maailmas...
Niin sun tarvi ku olla.

Lohduttaako yhtään, että jos meillä asiat menee niin kuin nyt uskon (pelkään? Toivon?) niiden menevän, niin meillä remontti alkaa vasta kun vauva on jo syntynyt? Ja että minä en pääse minnekään karkuunkaan, vaan elelen miten sattuu kaksivuotiaan ja vastasyntyneen kanssa?

Ensinnäkin: ota se vasara ja menee kokeilee, paljonko saat aikaiseksi kolmessa tunnissa, varsinkin kun olet herännyt klo 5 ja tehnyt alle 12 tunnin työpäivän. Ei se ole niin helppoa, ei. Rakentamisessa on niin paljon kaikkea pientä, mikä on pakko tehdä, mutta mikä ei oikein näy. Ja osumalla se aikataulu venyy ja paukkuu vielä kahta kauheammin. Ja vaikka miehese tekee työkseen purkuhommia, niin esim. vaikka seinien tasoitus saatta olla vieraampaa puuhaa ja aikaavievää. Että vaikka sun päässä olisi se täydellinen lastenhuone uudessa kämpässä, niin anna armoa niin itselle kun miehelle ja höllätkä vähän :)

Ja tiedän, mistä puhun. Me rakensimme ppitkästä tavarasta omakotitalon, rakennushomma kesti 1,5vuotta aloituksesta muuttotarkastukseen. Muutimme keskeneräiseen `(alakerran sauna tekemättä kuin myös yläkerta täysin tekemättä) kun olin rv 38. Vauva syntyi tosin vasta rv 42 :D että ei tullut edes kiirus.

Miehelles tommosii paineit luot ja kitiset päälle.

Tyypillinen nykyajan pikkukakara 80-luvun pullamössö pentu,
mikä on saanut kaiken mitä on halunnut ja tuohon onnettomuuteen on viel
pitänyt lapsi hankkia.

Ainut hyvä puoli on ,et voit ryhdistäytyy jo tänään ja alkaa käyttäytyä kuten
aikuiset. Mun ois äijä heittänyt pokat kaulas mäjel jos oisin
tol asenteel ollut.

Jos jotain neuvoo muuta voin antaa, niin ota rennosti
kun kaikki oleellinen on jo keksitty täs maailmas...
Niin sun tarvi ku olla.

:D :D kiitos piristyksestä.. joo olen todellakin saanut kaiken sormia napsauttamalla hemmoteltu kakara.. ja pah kaikkee muuta.. mutta se nyt ei tähän taas kuulu se..

[QUOTE="mie";23307978]Ensinnäkin: ota se vasara ja menee kokeilee, paljonko saat aikaiseksi kolmessa tunnissa, varsinkin kun olet herännyt klo 5 ja tehnyt alle 12 tunnin työpäivän. Ei se ole niin helppoa, ei. Rakentamisessa on niin paljon kaikkea pientä, mikä on pakko tehdä, mutta mikä ei oikein näy. Ja osumalla se aikataulu venyy ja paukkuu vielä kahta kauheammin. Ja vaikka miehese tekee työkseen purkuhommia, niin esim. vaikka seinien tasoitus saatta olla vieraampaa puuhaa ja aikaavievää. Että vaikka sun päässä olisi se täydellinen lastenhuone uudessa kämpässä, niin anna armoa niin itselle kun miehelle ja höllätkä vähän :)

Ja tiedän, mistä puhun. Me rakensimme ppitkästä tavarasta omakotitalon, rakennushomma kesti 1,5vuotta aloituksesta muuttotarkastukseen. Muutimme keskeneräiseen `(alakerran sauna tekemättä kuin myös yläkerta täysin tekemättä) kun olin rv 38. Vauva syntyi tosin vasta rv 42 :D että ei tullut edes kiirus.[/QUOTE]

on joo ja en nyt ole ukolle kitissy asiasta. vaan tänne teille. teidän että mies tekee kaikkensa että päästään muuttamaan pois tästä kämpästä. ja olen erittäin kiitollinen siihen. ja menisin auttamaan sinne jos saisin mies ei mua sinne ota näiden supistusten.. ja olen kyllä siel ollu auttamas..

Meillä oli vähän sama tilanne viime vuonna. Tosin meillä ei ollut edes tarkotus muutaa ennen lapsen syntymään koska se ei olis ollut mahdollista. Mies sitten piti kesäloman + isyysloman putkeen ja teki sillä aikaa rempan loppuun ja kesäloman vika päivä me päästiin muuttamaan eli miehen isyysloma ja se kesäloma meni remppaan kokonaan. Mä olin loppu raskauden niin huonossa kunnossa että olin vuode levossa joten mä en päässyt edes auttamaan saati saanut pakattua. Mutta niin vaan me muutettiin ja nyt on niin voittaja olo, kun tosta on jo reilusti yli 6kk aika. Se oli kyllä tosi raskas aika, kun kummallakin oli pinna kireällä.

Piharakennuksen saunassa kaikki kolme...Mies mukaan lukien.

Jokaisel on raskaus tietenkin eri ja järjen rajoissa,
mutta raskaana voi tehdä muutakin kuin kitistä kun lapsi.

Toinen lapsi tuli niin asuttiin alakerrassa kaikki neljä ja neliöi tais olla
semmosen 60 siin vaihees asuttavas kunnos. Mut tietenki jos on tottunu
valmis ruokiin ja siihen, et vesi tulee kraanasta... niin sit toi kaataakin jo koko maailman.

En mie tiedä minkä laaseks nää elämäs miettisit, mut itte oon
huomannu, et ku kaiki täräkee on saman katon alla niin tuomoteella
pikuusella jutulla ei oikeastaan ole mitään merkitystä.

Mut kukin tavallaan, stressata nyt ei sinällään kannat...
mut se, et miehes ny yrittää niin, et nää hänen kuormaas ny
kauheesti kyl helopota.

Nyky päivän työ eroottakin viel komeestans ...enne ku o toroppa
pystysä. Tuolaasella koohtuksella.

se kun sanoin että tekee ns remppaa niin ukko tekee asbestipurkuja, ja muita purkujuttuja työkseen kattiloita purkaa, kylppäreitä ym...

Nojoo, vaikka tekeekin purkutöitä työkseen niin se ei juurikaan kerro siitä, että miten tietotaito riittää purkutyön jälkeen uudelleenkunnostukseen. Uuden talon rakentaminen on helpompaa, kuin vanhan saneeraminen. Vanhan talon rakenteet on aivan erilaisia ja vaatimustasokin korkeampi.
Kun katselin noita valokuvia niin huomasin siellä katossa olleen kosteusongelmia joskus aiemmin. Tuosta ei kannata huolestua, mutta tarkastakaa rakenteet lahovaurioiden varalta. Muistakaa huolehtia katon oikeaoppisesta uudelleen kasaamisesta tuuletuksineen ja eristyksineen.
Kattoremonttia suosittelen senkin vuoksi, että savupiipun kohdalta näytti päivänvaloa tulevan sisään ja samalla saisitte uuden kattopinnoitteen aluskatteineen.

:D :D kiitos piristyksestä.. joo olen todellakin saanut kaiken sormia napsauttamalla hemmoteltu kakara.. ja pah kaikkee muuta.. mutta se nyt ei tähän taas kuulu se..

Ja se, että kirjotat muuta niin ei se siitä tee totta.

Jos puoletkaa pitää paikkas mitä kirjotit niin kyllä sun elämän arvot ja
pinkit päiväunelmat tossa käy kyllä selville, et tietää
minkäluotonen olet.

En usko, et pärjäisit siellä missä oikeat naiset kahta sekuntii.
Eikä tää nyt oo pahal, mut ihan mieti ny mitä kirjotit aluks ja nyt niin
oot sitä mallii ihmisii, kun mähkii ittes tukevaks raskauden
aikan vaan koska neuvolas sanottiin, et se pitää mennä niin.

Omaa järjenjuoksua ei juuri oo näkyvissä tekstissä,
mut ei se tietenkään tarkota, ettet ois hyvä tyyppi.

Mut on toi aika armottomasti kirjotettu, jos ei oo ite kun laiska.
Tälläkin kirjotus-ajalla ja täällä roikkuessas, oisit jo laminaattii iskenyt
lattiaan...Jos et ois syöny ittäs pyöreeks siis.

Alkuperäinen kirjoittaja Ehdin synnyttämään;23308281:
Piharakennuksen saunassa kaikki kolme...Mies mukaan lukien.

Jokaisel on raskaus tietenkin eri ja järjen rajoissa,
mutta raskaana voi tehdä muutakin kuin kitistä kun lapsi.

Toinen lapsi tuli niin asuttiin alakerrassa kaikki neljä ja neliöi tais olla
semmosen 60 siin vaihees asuttavas kunnos. Mut tietenki jos on tottunu
valmis ruokiin ja siihen, et vesi tulee kraanasta... niin sit toi kaataakin jo koko maailman.

En mie tiedä minkä laaseks nää elämäs miettisit, mut itte oon
huomannu, et ku kaiki täräkee on saman katon alla niin tuomoteella
pikuusella jutulla ei oikeastaan ole mitään merkitystä.

Mut kukin tavallaan, stressata nyt ei sinällään kannat...
mut se, et miehes ny yrittää niin, et nää hänen kuormaas ny
kauheesti kyl helopota.

Nyky päivän työ eroottakin viel komeestans ...enne ku o toroppa
pystysä. Tuolaasella koohtuksella.

millä kohtauksella?? MÄ EN OLE MIEHELLE SANONU SANAAKAAN!!! ainut että tänään kysyin kun soitteli muuten vaan mulle niin kysyin että osaako sanoa mikä on aikataulu. ei osannu sen paremmin sanoa kun että 1-3kk okei kiva.. en jatkanu siitä sen enempää. haluan kai itekkin tietää missä mennään ja koska tapahtuu mitä? onko se niin väärin että vaimollekkin ilmotettaan asioista vai pitääkö mun elää jossain tiedottomas tilas ja ilmotus käy silleen että houmen muutto???

ja se mihin mä olen tottunu omas lapsuudes on se että vanhemmat riitelee, eroavat, mutsi alkoholisoituu, faijaa ei vittuakaan kiinnosta meidän lasten hyvin vointi. ym... jooh sori elämää en itke se opetti ja samaa paskaa en omille lapsille halua.. mä olen tukemas omaa miestä ja pyydän sitä tarvittaessa jättämään remontin teon jos huomaan että se ei jaksa.. en en ole pakottanu sitä tekemään sitä yötä päivää itse se sitä tekee. ja se että tän alotuksen tein oli vaan aamun fiilis helpottanu jo.. ja ilmotin ukolle viestillä noin 20min sit että esikko menee hoitoon tulen auttamaan. samoin huomen ja yli huomen ja ...... kyllä mä pystyn siel auttamaan ja tekemään..

Mitäpä jos palkkaisiite remppamiehiä. Pääsisitte kaikki helpommalla.

olen ehdottanu mies ei halua...

tää viel että toi on yläkerta mikä nyt on tekeillä eli sinne tulee makuuhuoneet. jonka jälkeen sitten kesällä alkaa kosteentilan teko eli sinne tulee suihku, ja tekninentila samaa. jonka jälkeen alkaa lisäsiiven raknentaminen että siihen tulee lisä makuuhuone ylös että alas. ja täst meidän makkarista tulee niin sanottu aula. nää kaikki on tarkotus valmistua noin 6vuoden sisällä.

Onko sellaista remppaa joka olisi pysynyt aikataulussa :D

Se nyt vaan kuuluu pakettiin että jos rakentaa tai reontoi pienten lasten kanssa niin elämä on vähän repaleista. Meillä oli vauvan syntyessä vauvan huone katosta lattiiaan täynnä kipsilevyjä, nauloja, laasteja jne. Väliäkös sillä, ei se huonettaan tarvinnut ekaan vuoteen.

Jos olisin samassa tilanteessa, tilaisin kaiken vauvalle netistä ja keittäisin kahvit. Esikoinen lienee eskarissa, kerkeäähän siinä shoppailla ja järjestellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miltäs näyttää;23308329:
Ja se, että kirjotat muuta niin ei se siitä tee totta.

Jos puoletkaa pitää paikkas mitä kirjotit niin kyllä sun elämän arvot ja
pinkit päiväunelmat tossa käy kyllä selville, et tietää
minkäluotonen olet.

En usko, et pärjäisit siellä missä oikeat naiset kahta sekuntii.
Eikä tää nyt oo pahal, mut ihan mieti ny mitä kirjotit aluks ja nyt niin
oot sitä mallii ihmisii, kun mähkii ittes tukevaks raskauden
aikan vaan koska neuvolas sanottiin, et se pitää mennä niin.

Omaa järjenjuoksua ei juuri oo näkyvissä tekstissä,
mut ei se tietenkään tarkota, ettet ois hyvä tyyppi.

Mut on toi aika armottomasti kirjotettu, jos ei oo ite kun laiska.
Tälläkin kirjotus-ajalla ja täällä roikkuessas, oisit jo laminaattii iskenyt
lattiaan...Jos et ois syöny ittäs pyöreeks siis.

no laminaattia ei kai viel laiteta ennen kun siel on eristeet ja se lattialevyt paikalla?? mistä kohtaa mun tekstistä sä saat sen käsityksen että olen hemmoteltu tai vastaava?? koska mä en todellakaan ole sitä. mä en ole ikimaailmassa saanu asioita sormianapsauttamalla.. pärjäämisestä niin uskon että pärjään monessakin paikas mis moni muu nainen ei pärjäsi mitä työkseni olen tehny on rakennus apumies eli rakennus ja remontti hommat ei ole mulle outo paikka. myös metsähommat ei oo mulle vierasta sitäkin olen tehny, auton korjaaminenkaan ei ole vierasta renkaatkin osaa vaihtaa. eli uskon pystyväni moneen asiaan mihin mieskin

millä kohtauksella?? MÄ EN OLE MIEHELLE SANONU SANAAKAAN!!! ainut että tänään kysyin kun soitteli muuten vaan mulle niin kysyin että osaako sanoa mikä on aikataulu. ei osannu sen paremmin sanoa kun että 1-3kk okei kiva.. en jatkanu siitä sen enempää. haluan kai itekkin tietää missä mennään ja koska tapahtuu mitä? onko se niin väärin että vaimollekkin ilmotettaan asioista vai pitääkö mun elää jossain tiedottomas tilas ja ilmotus käy silleen että houmen muutto???

ja se mihin mä olen tottunu omas lapsuudes on se että vanhemmat riitelee, eroavat, mutsi alkoholisoituu, faijaa ei vittuakaan kiinnosta meidän lasten hyvin vointi. ym... jooh sori elämää en itke se opetti ja samaa paskaa en omille lapsille halua.. mä olen tukemas omaa miestä ja pyydän sitä tarvittaessa jättämään remontin teon jos huomaan että se ei jaksa.. en en ole pakottanu sitä tekemään sitä yötä päivää itse se sitä tekee. ja se että tän alotuksen tein oli vaan aamun fiilis helpottanu jo.. ja ilmotin ukolle viestillä noin 20min sit että esikko menee hoitoon tulen auttamaan. samoin huomen ja yli huomen ja ...... kyllä mä pystyn siel auttamaan ja tekemään..

Siehä teet elämästäs just semmosta mitä itte haluut...
No mene tekemään sit.

no laminaattia ei kai viel laiteta ennen kun siel on eristeet ja se lattialevyt paikalla?? mistä kohtaa mun tekstistä sä saat sen käsityksen että olen hemmoteltu tai vastaava?? koska mä en todellakaan ole sitä. mä en ole ikimaailmassa saanu asioita sormianapsauttamalla.. pärjäämisestä niin uskon että pärjään monessakin paikas mis moni muu nainen ei pärjäsi mitä työkseni olen tehny on rakennus apumies eli rakennus ja remontti hommat ei ole mulle outo paikka. myös metsähommat ei oo mulle vierasta sitäkin olen tehny, auton korjaaminenkaan ei ole vierasta renkaatkin osaa vaihtaa. eli uskon pystyväni moneen asiaan mihin mieskin

Huomaan sen ;)

Nojoo, vaikka tekeekin purkutöitä työkseen niin se ei juurikaan kerro siitä, että miten tietotaito riittää purkutyön jälkeen uudelleenkunnostukseen. Uuden talon rakentaminen on helpompaa, kuin vanhan saneeraminen. Vanhan talon rakenteet on aivan erilaisia ja vaatimustasokin korkeampi.
Kun katselin noita valokuvia niin huomasin siellä katossa olleen kosteusongelmia joskus aiemmin. Tuosta ei kannata huolestua, mutta tarkastakaa rakenteet lahovaurioiden varalta. Muistakaa huolehtia katon oikeaoppisesta uudelleen kasaamisesta tuuletuksineen ja eristyksineen.
Kattoremonttia suosittelen senkin vuoksi, että savupiipun kohdalta näytti päivänvaloa tulevan sisään ja samalla saisitte uuden kattopinnoitteen aluskatteineen.

jooh noi kaikki on huomioitu ja mitattu!! ja kaikki on korjauksen alla myös..

Yhteistyössä