Kuinka monta ruokapurkkia etelään mukaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä söi 8 purkkia päivässä ja se kerrotaan 16 niin saadaan 158 purkkia eli sen ottaisin mukaan kylmälaatikkoon ja vaatisin mussukalleni koneissa ja laivoissa oman kylmäsäilytystilan.

Vähän näin aiheen ohitse, niin eikös 8x16 ole 128? Ja on kyllä aika hurja ruokahalu lapsella jos noin paljon tosissaan syö 4kk ikäisenä. Meillä 6kk vanha syö ihan maksimissaan 5 pientä purkkia/pv. Samoin teki esikoinen. Mutta näin ne lapset on sitte erilaisia :)

Mun mielestäni vähän pöhkö kysymys, koska jos vauva on täysimetetty, se ei tarvitse yhtäkään korvikepurkkia matkalle. jos taas olet päättänyt esim. dokata tai vieroittaa lapsen rinnasta matkan aikana (mikä ei ole minusta ihan viisasta) niin osaat itse vastata siihen, paljonko dokaat ja kuinka pitkiä aikoja aiot olla imettämättä.

4kk täysimetetyn vauvan äidilta ei maidontulo lopu kuin seinään, itse asiassa keneltäkään ei lopu, mutta niin on aina helpompi väittää, jos ei jaksa tai huvita. Mutta sitä en arvostele, vaa jos haluat lopettaa imetyksen, sinuna tekisin sen kuitenkin matkan jälkeen, koska voi olla tukalaa täysien ja valuvien tissien kanssa reissussa.

Niin, ja täysimetyssuositus on nykyän varmaan yli sen puolen vuoden. Joten mikä kiire? Täysimetä vaikka 8-kuiseksi, jos lapsi kasvaa ja maitoa riittää. Paras vaihtoehto se joka tapauksessa aina on.

Korvikepurkin tai pari ajattelin ottaa sen vuoksi, että jos siellä kokeillaan perunaa tai jotain bataattia ja teen sen itse, niin sitä notkistan korvikkeella.

Ensin ajattelinkin, että aletaan soseet loman jälkeen, mutta jotenkin nyt vaan on tullut tunne, että pitäiskö jo aloittaa.
Se voi olla, että kokeillaan vaan sitä perunaa sun muuta siellä ja ehkä banaania ja jätän sosepurkit kotiin.

[QUOTE="shihtzu";23316366]Korvikepurkin tai pari ajattelin ottaa sen vuoksi, että jos siellä kokeillaan perunaa tai jotain bataattia ja teen sen itse, niin sitä notkistan korvikkeella.

Ensin ajattelinkin, että aletaan soseet loman jälkeen, mutta jotenkin nyt vaan on tullut tunne, että pitäiskö jo aloittaa.
Se voi olla, että kokeillaan vaan sitä perunaa sun muuta siellä ja ehkä banaania ja jätän sosepurkit kotiin.[/QUOTE]

Mutta mitään erityistä syytä ei ole sille että ne kiinteät pitäisi jo aloittaa?

Silloin en rupeaisi raahaamaan mukana mitään purkkeja sen enempää kuin korvikkeitakaan, laiskuuttanikin pysyisin vielä täysimetyksessä. Jos jostain syystä sitten kokisin että pitäisi siellä alkaa jotain antamaan niin varmaan niitä kasviksia sieltä paikanpäältäkin löytyy tai muutama purkki. Imettäessä varmaan aika moneltakin tulee rinnoista lypsämällä se muutama tippa mitä itsetehtyihin soselusikallisiin tarvitaan. =)

Ottaisin mukaan korviketta JAUHEENA ja jättäisin se kiinteän aloituksen siihen kun tulette takaisin kotiin. Vauva on kumminkin vielä niin pieni ettei niillä kiinteillä ole mikään hengenhätä.

[QUOTE="puddighinu";23316636]Ottaisin mukaan korviketta JAUHEENA ja jättäisin se kiinteän aloituksen siihen kun tulette takaisin kotiin. Vauva on kumminkin vielä niin pieni ettei niillä kiinteillä ole mikään hengenhätä.[/QUOTE]

Näin tekisin minäkin ehdottomasti. Korviketta ei todellakaan löydy joka paikasta. Me kannettiin jopa Ruotsiin omat korvikejauheet, kun ei kaupoista saanut kuin jotain meille täysin vierasta merkkiä joka ei kelvannut vauvalle (koitettiin kyllä). Oltiin kuitenkin neljä kuukautta, joten ehdittiin kyllä koluta kauppoja, mutta kun ei niin ei.

Minä ainakin ottaisin muutaman purkin Suomesta mukaan. Mikään ei ole niin inhottavaa kun alkaa uudessa paikassa etsimään, että mistä löytäisi. Menee samaan sarjaan matkailupalstojen jatkuvien "vinkkien" kanssa, että Thaimaahan kannattaa ottaa vain yksi T-paita ja loput ostaa paikan päältä. Enpä paljon ällöttävämpää loman aloitusta tiedä kun sen, että hiki päässä paniikissa etsitään uudesta paikasta vaatetta.

Minä ainakin ottaisin muutaman purkin Suomesta mukaan. Mikään ei ole niin inhottavaa kun alkaa uudessa paikassa etsimään, että mistä löytäisi. Menee samaan sarjaan matkailupalstojen jatkuvien "vinkkien" kanssa, että Thaimaahan kannattaa ottaa vain yksi T-paita ja loput ostaa paikan päältä. Enpä paljon ällöttävämpää loman aloitusta tiedä kun sen, että hiki päässä paniikissa etsitään uudesta paikasta vaatetta.

Oikeasti Thaimaahan ei ole järkeä ottaa kuin yksi vaatekerta matkavaatteiden lisäksi. :D En ole ikinä joutunut etsimään siellä lisää vaatteita hiki päässä.

Ja toiseksi: miksi sekoittaa vauvan vatsaa korvikkeella, bataatilla, perunalla ja monella muulla uudella ruoka-aineella, joiden kanssa ei ole kiire. Muistaakseni suositellaan, että ehkä pari makua viikossa, jos sitäkään. Ja tosiaan kyse on teelusikallisista, ei desilitroista.

Mutta jos haluaa kantaa mukanaan paljon minusta turhaa painoa, be my guest!

Ne kiinteet ehtii aloittaa sen reissunkin jälkeen, eli yhtäkään pilttipurkkia en koneeseen kantais, korviketta muutaman tötsän ja tuttipullon ottaisin ihan vaan varmuuden vuoks mukaan, jos sattuu tulee jotain..

Suosittelisin aloittamaan soseet vasta kotiin palattuanne. Sikäläinen peruna on erilaista verrattuna täkäläiseen, ts sen koostumus/voimakkuus. Ihan niin kuin täälläkin alkukesän peruna loppukesän perunaan. Eli voi olla että siellä peruna sopisikin mutta täällä ei - eli ei vastaavaa hyötyä aloitukselle. jos nyt jotain haluat mukana viedä, ota muutama purki jotain hedelmäsosetta, sitä kun jääkaapissa säilyttää niin voi pari-kolme pv antaa samasta maisteluun.

Ja korvikemaitokin olisi hyvä kotona testata että sopiiko.

[QUOTE="Minä";23315994]Mun vauva on saanut Kiinasta ostettua korviketta. On tänä päivänä jo kahdeksanvuotias ja edelleen hengissä.

Mitenkän siellä paikalliset toimii jos tarvitsevat korviketta?[/QUOTE]

Muistatko kuinka monta tuhatta vauvaa kuoli kun ne syötti korvikkeessa sitä melamiiniä aika isoja annoksia? Ne ei varmaan tee yhtään mitään mitä pitäis tehä?

[QUOTE="vieras";23315952]No nimenomaan niitä pikkupurkkeja ei mennyt 8 päivässä.[/QUOTE]

Nimenomaan juuri niitä pikkupurkkeja meni joskus enemmänkuin kuin 8 purkkia päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja et sä muista?;23318352:
Muistatko kuinka monta tuhatta vauvaa kuoli kun ne syötti korvikkeessa sitä melamiiniä aika isoja annoksia? Ne ei varmaan tee yhtään mitään mitä pitäis tehä?

niitä vauvoja kuollut tuhansia vaan muutamia. Sen sijaan tuhannet sairastuivat myrkkymaidosta.

En ostaisi Kiinasta yhtään mitään syötävää vauvalle...

näin juuri! kohteesta paikanpäältä ostat. ei kukaan hullu niitä suomesta asti kanna!!!v

jaa, kyl mie kannoin ja hyvä että vein, purkkiruuat oli kalliita ja lisäksi tekstit arabiaksi niin ei pahemmin saanut selvää mitä tuote sisältää.. ;)
oli yksi kassi varattu korvikkeille ja purkeille, määrää en nyt muista mutta olihan niitä.. taisi 3 purkkia tulla takas suomeen reissusta

Oikeasti Thaimaahan ei ole järkeä ottaa kuin yksi vaatekerta matkavaatteiden lisäksi. :D En ole ikinä joutunut etsimään siellä lisää vaatteita hiki päässä.

Ja toiseksi: miksi sekoittaa vauvan vatsaa korvikkeella, bataatilla, perunalla ja monella muulla uudella ruoka-aineella, joiden kanssa ei ole kiire. Muistaakseni suositellaan, että ehkä pari makua viikossa, jos sitäkään. Ja tosiaan kyse on teelusikallisista, ei desilitroista.

Mutta jos haluaa kantaa mukanaan paljon minusta turhaa painoa, be my guest!

Minä en ainakaan löytänyt Thaimaasta juuri mitään vaatetta, varsinkaan ensimmäisellä viikolla. En ole erityisen isokokoinen, mutta siellä vaatekoot ovat pienempiä kuin meillä ja ainakin monet vaatteet olivat siellä päälläni ihan nakinkuoria. En ikinä lähtisi yhdellä T-paidalla matkaan, 7 T-paitaa ei kamalasti vie tilaa matkalaukusta saati paina. Varsinkin jos vaatteet rullaa, niin T-paidat ei vie juuri yhtään tilaa. Minulla on aina useampia vaatteita, sinullekin voi joskus käydä niin, ettet enää löydäkään mitään päälle pantavaa. Minulle kävi näin vuosi sitten, kun olin matkalla paikassa, josta on aina aiemmin löytynyt paljon ostettavaa. Viime matkalla en löytänytkään sitten juuri mitään. Kyllä olisi inhottanut jos ei olisi ollut tarpeeksi omia vaatteita mukana.

näin juuri! kohteesta paikanpäältä ostat. ei kukaan hullu niitä suomesta asti kanna!!!v

no mä oon kyllä kantanut...
ja onneks kannoin sillä bulgariassa ei ollu purkkiruokia ja kreetalla valikoima oli todella huono vaikka kävin useamman isomman kaupan ja marketin läpi...kreetalla ruoat loppui hiukka kesken ja siksi joudun niitä lähtee metsästämään,huonoin saaliksin.

yks juttu mitä aina ihmettelen...älä ota vaatteita mukaan lomalle, osta sieltä!
helvetti, en minä jaksais ekana lähtee ettii jotain vaatteita.mielummin avaan oluen ja istahdan aurinkotuoliin!

Mä en alottaisi kiinteitä reissussa ellei ole oikeasti pakko. Maidolla, varsinkin rintamaidolla, on helpompi mennä reissussa. Siitä saa riittävästi nestettäkin lämpimässä.

Itse ottaisin mukaan niitä kahden desin korviketetroja. Ne säilyy ja niitä voi ottaa myös lentokoneeseen mukaan, eikä hukkaan mene paljoa. JOS sitten korviketta tarvitaan niin jauheita saa joka paikasta. Pikkutetroja sen sijaan ei ainakaan viime syksynä ollut Kanariansaarilla.

Öh. Kyllä täällä Espanjassakin on vauvoja. Ja purkkiruokia. Ja erityisesti korvikkeita. Ja mikä parasta, täällä on tuoreita rehuja hyvin tarjolla. Mä en keksi ensimmäistäkään syytä, miksi pitäisi tuoda soseita tai korviketta Suomesta, ihan älytöntä touhua.

Öh. Kyllä täällä Espanjassakin on vauvoja. Ja purkkiruokia. Ja erityisesti korvikkeita. Ja mikä parasta, täällä on tuoreita rehuja hyvin tarjolla. Mä en keksi ensimmäistäkään syytä, miksi pitäisi tuoda soseita tai korviketta Suomesta, ihan älytöntä touhua.

Näkyykö paljon Portugalinsotalaivoja, niitä meduusan näköisiä tappavia loisia ja onko paljon quireja ollut riehumassa siellä sianlihaa vastaan?

Me todellakin roudattiin kaikki eväät ja vaipat mukanamme kun olimme muutama vuosi sitten viikon matkalla vuoden ikäisen kanssa. Ja parasta siinä oli se, että laukkuihin tuli kivasti tilaa tuliaisille, kun vaippa ja ruokavarastot oli kulutettu :)
Tosin teillä on niin pieni matkalainen, et ei varmaan kannata kovin paljoa edes ottaa, varsinkin jos vasta aloittelee soseita.
Meillä lapsi opetettiin juomaan korvikemaitoa ennen reissua ja lopetettiin se reissun jälkeen. Ja en ole katunut että vietiin tavarat, sillä: turistimarketeissa valikoima oli suppea ja kallis. Paria eri hedelmää ja pari ruokaversiota. Vaipat oli syntisen hintaisia ja pienissä paketessa. Oikeissa marketeissa oli toki parempi valikoima, mut aika omituisia juttuja suomalaisiin tottuneelle. Ja söihän meidän vuosikas siel muutakin kun purkkeja, hedelmiä, leipää yms jotka tietysti hankittiin sieltä. Korviketta meil taisi olla 3tetraa/päivä ja muutama ylimääräinen, viimeinen avattiin kun laskeuduttiin Suomeen takasin.
Nyt ollaan menossa ensi kuussa ja aiotaan ottaa nuoremmalle (reilu 1-v) noita iso-pilttejä mukaan, vanhempikin kun saattaa niitä joskus pahimmassa nälässä syödä ja ei sitten niin mitään hajua Ranskalaisesta keittiöstä... Siis että mitä ihmettä syö neljävuotias nirso siellä? Ainakin patonkia...

Kuten sanottu jos on korvikkeella oleva vauva niin ne kahden desin tetrat on lentokoneessa ihan ehdottomia. Myös paluumatkalla. Soseita kannattaa ottaa lentomatkaa varten jos vauva niitä jo syö. Muutenkin ellei ole huoneistohotelli, eli ei ole keittomahdollisuutta, on ihan hyvä olla jotain sapuskaa vauvalle varuiksi.

Viime syksynä me oltiin menossa Cran Canarialle. Ei päästy laskeutumaan, jouduttiinkin Teneriffalle. Oltiiin siellä lentokentällä puoli yötä odottamassa pääsyä johonkin hotelliin. Kyllä siinä olisi itku päässyt ellei olisi ollut korviketta ja sosetta vauvalle matkaeväänä. En silti tarkoita että pitäisi koko viikoksi olla, vaan pariksi-kolmeksi päiväksi.

Kuten sanottu jos on korvikkeella oleva vauva niin ne kahden desin tetrat on lentokoneessa ihan ehdottomia. Myös paluumatkalla. Soseita kannattaa ottaa lentomatkaa varten jos vauva niitä jo syö. Muutenkin ellei ole huoneistohotelli, eli ei ole keittomahdollisuutta, on ihan hyvä olla jotain sapuskaa vauvalle varuiksi.

Viime syksynä me oltiin menossa Cran Canarialle. Ei päästy laskeutumaan, jouduttiinkin Teneriffalle. Oltiiin siellä lentokentällä puoli yötä odottamassa pääsyä johonkin hotelliin. Kyllä siinä olisi itku päässyt ellei olisi ollut korviketta ja sosetta vauvalle matkaeväänä. En silti tarkoita että pitäisi koko viikoksi olla, vaan pariksi-kolmeksi päiväksi.

Tässä ketjussa kyseessä on täysimetetty 4kk. Hitusen eri asia kuin ottaa isommalle korvikelapselle varaeväät.

Eli vanhemmille voi syöttää paikallista kuravettä ja kihomatoja mutta vauvoille kannattaa ottaa Suomessa tehtyä Suomalaista maitoa mukaan.

?
Isommalle korvikelapselle ne varaeväät on varmaan ihan jees juurikin noista Oiskun mainitsemista syistä. Lentokentällä tai muussa omituisessa tilanteessa korvikkeen löytäminen voi olla hankalaa, varsinkin jos lapsi on tottunut tietyn korvikkeen makuun.

Ja kiitos kysymästä, meidän kraanavesi on ihan juotavaa. Kalkkia siinä on ihan huiman paljon, eikä makukaan ole paras mahdollinen, mutta kyllä sitä silti juoda voi. Kihomatojakaan ei ole vielä onnistuttu saamaan, olisiko pitänyt?

Tässä ketjussa kyseessä on täysimetetty 4kk. Hitusen eri asia kuin ottaa isommalle korvikelapselle varaeväät.

Juu, olen lukutaitoinen ;) Täysimetetyn vauvan äiti kuitenkin kyseli että montako ruokapurkkia etelään mukaan.

Jos huomasit aiemman vastaukseni niin kirjoitin etten itse alottaisi kiinteitä reissussa, koska maidolla on niin näppärää, varsinkin täysimetyksellä. :whistle: Mutta ehkäpä vastaukseni saattaa auttaa jotakuta muuta? Onhan täällä muutkin puhuneet myös vanhempien vauvojen ruuista yms. Älä ota kaikkea niin vakavasti.

Yhteistyössä