en nyt tajunnu gyneä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hukka reissu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hukka reissu?

Vieras
olen syöny cerazettea 4kk eikä ne yhtään sovi mulle. menin gynelle ja kerroin asian. tiedustelin samalla että olisko mitään ideaa laittaa hormonikierukkaa. gyne sanoi ettei kannata koska sekin sisältää saman tapaista hormonia kuin cerazette. no se määräs mulle sitten vain toiset minipillerit jotkut minipill nimiset... mut eikö nekin sit oo keltarauhashormonia? miks ne sit olis yhtään paremmat ku cerazette tai h-kierukka??

Mulle tuli hormonikierukan jälkeen elämäni ensimmäiset migreenikohtaukset, joihin hain lääkäriltäkin apua. Mielenkiintoista on, että edes neurologille ei tullut mieleen, että vika voisi olla hormonikierukassa, vaikka käyttöohjeessa sanotaan, että jos tulee migreeniä, niin kierukka pitää ottaa pois.

[QUOTE="vieras";23319995]Mulle tuli hormonikierukan jälkeen elämäni ensimmäiset migreenikohtaukset, joihin hain lääkäriltäkin apua. Mielenkiintoista on, että edes neurologille ei tullut mieleen, että vika voisi olla hormonikierukassa, vaikka käyttöohjeessa sanotaan, että jos tulee migreeniä, niin kierukka pitää ottaa pois.[/QUOTE]

tuosta tuli muuten mieleen että oliskohan mun migreenin laukaissu cerazette pillerit... söin niitä pari kk ja silloin mulle tuli ekat migreeni kohtaukset... tosin on niitä tullut vielä lopettamisen jälkeenkin mutta ennen pillereitä mulla ei ikään oo ollu migreeniä.

Mä olen testannut monet pillerit, laastarin ja renkaan ja aina samat oireet alkaa. Renkaalla ja laastarilla vähän lievempinä. Ja on hyvin vaikea saada lääkärissä niitä uskomaan. Seuraavaksi aion laitattaa kuparikierukan. Terveyskeskuslääkäri ei suostunut edes puhumaan kuparikierukasta, vaan antoi ilmaisnäytteen pillereistä, reseptin ja esitteitä hormonikierukasta. Ihan älytöntä, en varmasti syö noita. Nyt pitääkin muutama kuu säästää että on varaa mennä yksityiselle ja ottaa kupari ihan omalla kustannuksella.

[QUOTE="niin";23320249]samaa mömmöä paketissa lukee vaan eri nimet.... joten..... ei kannata....[/QUOTE]

Edelleenkin, eri vaikuttava aine. Cerazettessä on desogestreeli, Mini-Pillissä noretisteroni.

Minulla katosi molemmista pillereistä kaikki halut, menin lääkärille että olisi vaihtanut toisiin vaan eipä vaihtanut kehui vielä että sittenhän nämä toimii jos ei tee edes mieli :O
Onko totta että niiden halujen pitää siis kadoita kokonaan kun kokemusta ei ole kuin 3 eri pillerimerkistä?
(minipilleri Jasmin Cerazette)

heips!

Minullekaan ei sopinut lainkaan cerazette. Lääkäri kirjoitti minipill-reseptin ja se toimi minulla hyvin, kaikki "murhe" hävisi käytöstä. Ja on myös vain 1/3 cerazeten hinnasta. Suosittelen koittamaan, jos siis pilleriä vielä yrität.

[QUOTE="vieras";23323218]Mitä oireita noi Cerazzettet sulle ap aiheutti?[/QUOTE]

Vuotoa, jatkuvaa vuotoa... söin 3 laattaa ja yhtään vuodotonta päivää ei ollu. Kyse ei siis ollu tiputtelusta vaan kunnon vuoto jopa runsaampi kuin kuuakutiset. Muut oireet oli akne ja runsas hiusten lähtö. Muuten oli ihan ok, halut pysyi ja mieliala oli hyvä. Mutta tuo vuoto oli paha. Lääkärikin neuvoi lopettamaan kun anemia uhkas.

Minulla katosi molemmista pillereistä kaikki halut, menin lääkärille että olisi vaihtanut toisiin vaan eipä vaihtanut kehui vielä että sittenhän nämä toimii jos ei tee edes mieli :O
Onko totta että niiden halujen pitää siis kadoita kokonaan kun kokemusta ei ole kuin 3 eri pillerimerkistä?
(minipilleri Jasmin Cerazette)

Kas kummaa, että lääkäri ei määrännyt sulle jotain toista lääkitystä noiden halujen katoamisen takia...

Ja ei todellakaan kuulu halujen kadota pillereiden takia, lääkäri oli vain olevinaan hauska.

tuo on kyllä niin totta kaikki mistä tuolla kirjoitettiin. Ihan järkyttävää että joku ajattelee kondomin olevan epävarma ehkäisy... mun mielestä kondomi on yks parhaimmista ja turvallisimmistä ehkäisyistä. meillä ollu käytössä jo 10v eipä ole pettänyt kertaakaan.

Täysi peesi!
Meilläkin on ollut käytössä vuosikaudet "pelkkä" kondomi, eikä ole koskaan pettänyt. Se on helppo ja turvallinen, eikä sivuvaikutuksia ole!

ei ne lääkärit nykyajassa enää halua ihmisen parasta. Raha ja bisnes hallitsee lääketiedettäkin nykyään. kuinkahan moni lääkäri itse käyttää e-pillereitä tai kierukkaa? Olis mielenkiintoista tietää...