ikäero lapsilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei vaan se taitaa olla melkolailla hiton hyvä.

Meillä on 6v ikäerolla ja 1v ikäerolla ja seuraava ikäero tulee olemaan vähintään 4 vuotta koska koen sen parhaaksi.

Mikä sopii kellekin. :) Minä olisin halunnut toisen lapsen suht peräkkäin, vaan eipä tullut ja hyvä niin, sairastuin masennukseen tuossa jossain vaiheessa ja muutenkin oli raskasta. En olisi ehkä jaksanut... Nyt toinen aluillaan, jos kaikki hyvin menee niin lapsille tulee 3,5v ikäeroa. :)

Mun mielestä 4 vuotta on paras mahdollinen ikäero sisaruksille! Esikoinen saa olla rauhassa pieni, äiti ehtii levätä tarpeeksi, ehtii huomioimaan molempia lapsia tarpeeksi, ei vedä itseään piippuun, sisarukset ei hypi liikaa toistensa reviireille mutta on heillä yhteistäkin.

kahden ekan ikäero on 4v keskimmäisellä ja kuopuksella 5 vuotta ja isoimman ja pienimmän 9v, näin vanhemman kannalta 9 vuotta on aikas ihana ikäero, esikko rakastaa vauvaa ja vauva esikkoa, he leikkivät ja touhuavat paljon. Isoimmalla ja keskimmäisellä on paljon kränää, joskin se johtuu myös luonne-eroavaisuuksista. Esikoinen rauhallinen ja keskimmäinen tulta ja tappuraa, toisaalta myös hyvinä päivinä leikkivät paljon yhdessä.

Ei 4 vuotta mun mielestä liikaa ole, meillä on isot ikäerot senkin takia, että halusin suoda jokaiselle mahdollisuuden olla rauhassa pieni.

Minä olisin halunnut 2.5 vuoden ikäerolla, mutta aina ei mene niin kuin itse tahtoo :).

Joten 4 vuotta tulee vähintään ikäeroa lapsille. Mutta mukava kuulla ettei ole ihan mahdoton ikäero.

Mulla toiseen siskoon eroa 1v 9kk ja toiseen 4v 9kk. Nuoremman siskon kanssa mulla ei ole koskaan ollu mitään yhteistä, nyt vasta aikuisena. Ikäero on aina ollut ihan liian suuri, että olis ollu yhteisiä juttuja.

Minulla on taas 5.5 v ikäeroa siskoni kanssa ja ison siskon kanssa 2 vuotta. Nuorimman siskon kanssa on enemmän yhteistä. Vasta aikuisena ollaan ison siskon kanssa tultu toimeen. Voi mennä näinkin päin :)