Pitää vissiin laittaa tuo kissa pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Apua"

Vieras
En mä ainakaan tiedä mitä sen kanssa tehdä. Ragdollrotuinen, hyvältä kasvattajalta, kohta vuoden ikäinen. Ongelma on se, että kissa hyökkäilee välillä lasten kimppuun. Äskenkin poika istui sohvalla ja katsoi telkkaria, niin kissa kävi kaulaan kiinni kynsin ja hampain!! Jos lapset kävelee ohi, saattaa joskus hyökätä jalkaan kiinni. Jos lapsi istuu lattialla ja leikkii esim legoilla, voi käydä lapsen päähän kiinni! Kissaa ei ole kiusattu missään kohtaa, eikä se tee tätä koko aikaa. Mutta ihan liian usein kuitenkin :/

En mä tuosta haluais luopua, mutta onko tässä mitään vaihtoehtoja? Eihän tuommoinen käytös kissalla voi olla normaalia?? Lapset jo kouluikäisiä, joten ei mitään pieniäkään enää. Mutta onhan tuo kimppuun hyökkäily kamalaa.

et oo sille kasvattajalle soittanut ja kysynyt?? Sehän se kyseisestä rodusta tietää! Osaa sanoa onko luontaista kyseiselle rodulle tuollainen? Saattaa vain leikkiä, on niin pieni vielä. Onko tarpeeksi virikkeitä? Kasvattaja varmasti neuvoo mitä tulee tehdä!

Pentuhan vuoden ikäinen kissa vielä on ja pennun kujeet. Taitaa olla vähän villimpää sorttia vai?
Kissaakin voi kouluttaa kyllä ja tuon ikäisellä kissalla on niin paljon kulutettavaa tarmoa ja energiaa, että kaipaa tekemistä ja sen kanssa pitäisi myös leikkiä. Kastroiminenkin rauhoittaa, jos ei ole jo tehty.

On kastroitu, ja sen kanssa leikitään päivittäin. Leluja riittää, kiipeilypuu on, ulos pääsee valjaissa jne. Mitä ihmeen toimintaa sille pitäisi vielä järjestää? Ja ei ole tuolle rodulle luontaista tuommoinen.

[QUOTE="Apua";23391607]On kastroitu, ja sen kanssa leikitään päivittäin. Leluja riittää, kiipeilypuu on, ulos pääsee valjaissa jne. Mitä ihmeen toimintaa sille pitäisi vielä järjestää? Ja ei ole tuolle rodulle luontaista tuommoinen.[/QUOTE]

No leikkiikö se niillä leluilla yksin vai leikitäänkö sen kanssa? Pelkkä lelujen olemassaolo, kun ei kerro mitään. Aivotoimintaa kissalle lisää ja aktiviteettia, on selvästi eloisa tyyppi, joka kaipaa äksöniä.
Itsellä aikoinaan oli tavallinen maatiaiskolli, joka sai välillä mainitsemasi kaltaisia hepuleita, vaikka muutoin oli mitä mukavin seuralainen.

[QUOTE="koirallinen";23391642]No leikkiikö se niillä leluilla yksin vai leikitäänkö sen kanssa? Pelkkä lelujen olemassaolo, kun ei kerro mitään. Aivotoimintaa kissalle lisää ja aktiviteettia, on selvästi eloisa tyyppi, joka kaipaa äksöniä.
Itsellä aikoinaan oli tavallinen maatiaiskolli, joka sai välillä mainitsemasi kaltaisia hepuleita, vaikka muutoin oli mitä mukavin seuralainen.[/QUOTE]

Johan mä sanoin, että sen kanssa leikitään. Kissa leikkii myös itsekseen.

Oletko varma ettei lapsi käy härnäämässä kissaa ja siitä häiriintyneenä kissa hyökkää lapsen kimppuun? Varsinkin jos kyseessä nuorempi lapsi niin se onnistuu todella helposti ja hyvinkin salaa. Itsellä 1.5v poika ja 3v kissa joka kyllä hyökkäilee pojan kimppuun mutta vaan jos poika härnää.

Oletko varma ettei lapsi käy härnäämässä kissaa ja siitä häiriintyneenä kissa hyökkää lapsen kimppuun? Varsinkin jos kyseessä nuorempi lapsi niin se onnistuu todella helposti ja hyvinkin salaa. Itsellä 1.5v poika ja 3v kissa joka kyllä hyökkäilee pojan kimppuun mutta vaan jos poika härnää.

Siis oonko mä jotenkin eri planeetalla kuin te muut? :O

Mä kerroin jo ekassa viestissä, että kissan kanssa leikitään ja aktiviteetteja on. Sitten multa kysytään, että leikitäänkö sen kanssa ollenkaan ja onko sillä mitään aktiviteetteja?
Aloitusviestissä mä kerron myös, että mun lapset on jo kouluikäisiä eivätkä kiusaa kissaa, ja sitten mulle ehdotetaan että jospa sun lapses kiusaa kissaa, etenkin jos on yhtä pieniä kuin kysyjällä..

:headwall: :headwall:

Antaa olla. Täähän on ihan sulaa hulluutta edes yrittää kysyä täällä mitään.

[QUOTE="xyz";23391784]Kissaa voi kouluttaa, se oppii kyllä kun sille tarpeeksi on vihainen. Kissalle voi näyttää mitkä asiat on kiellettyjä.[/QUOTE]

Kerro tästä lisää. Kissa tietää mitä "ei!" tarkoittaa, mutta eipä se sitä estä tekemästä samoja typeryyksiä yhä uudelleen. Suihkepullolla ei ole tuohon mitään vaikutusta.

Tyypillistä kaverittoman pentukissan käytöstä. Kissat kaipaavat "painimatseja", ja yllyttävät toisia kissoja painimaan juuri yllättävillä hyökkäyksillä. Jos teillä on mahdollisuus ottaa kissalle kaveri, ihmisiin kohdistuvat hyökkäilyt varmasti vähenevät.

Täällä on pitkä keskustelu samasta aiheesta, toivottavasti löydät vinkkejä :)

http://www.kissamaailma.net/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1296635397

[QUOTE="Apua";23391792]Siis oonko mä jotenkin eri planeetalla kuin te muut? :O

Mä kerroin jo ekassa viestissä, että kissan kanssa leikitään ja aktiviteetteja on. Sitten multa kysytään, että leikitäänkö sen kanssa ollenkaan ja onko sillä mitään aktiviteetteja?
Aloitusviestissä mä kerron myös, että mun lapset on jo kouluikäisiä eivätkä kiusaa kissaa, ja sitten mulle ehdotetaan että jospa sun lapses kiusaa kissaa, etenkin jos on yhtä pieniä kuin kysyjällä..

:headwall: :headwall:

Antaa olla. Täähän on ihan sulaa hulluutta edes yrittää kysyä täällä mitään.[/QUOTE]

No eihän tuosta nyt hermostua kannata. Toistetaanhan sitä puhuessakin asioita ja kysellään samaan montakin kertaa. Tuleepahan selväksi. =)

Mun mielestä kannattaa ottaa kasvattajaan yhteyttä. :) Keskustelette yhdessä, mitä kissan kanssa kannattaisi tehdä. Mulla oli lapsena kanssa tuollainen kissa joka välillä kävi kimppuun, muuten oli kyllä kiva kissa. :p Mutta tuo, että se on kaverin tarpeessa, kuulostaa kyllä järkeältä ajatukselta, periaatteessa tuo on kuitenkin kissaeläimelle ihan normaalia käyttäytymistä.

Täällä ei tunnetusti tuo lukutaito ole aina ihan kohdallaan. :D

Viimeksi muokattu:
Meillä eka kissa oli tuollainen siihen asti, et sille tuli kaveri. Siihen päivään loppui riehuminen, jalkoihin hyökkäily, raapiminen ym. Rauhottui todella paljon. Päivät kun meni toisen kissan kanssa painiessa ja nujutessa =)

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23391915:
sisäkissa turhautuu, kun ei pääse ulos purkamaan energiaansa. kun on vielä pentukin tavallaan

Aloittaja kertoi kyllä, että kissan kanssa ulkoillaan. Eli tuskinpa siitä on kyse. Kaverin puute on todennäköisin selitys.