Mitä racletteen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Minä";23395536]Mä olen aivan avuton...
Millaista leipää? Mitä siihen päälle vois laittaa?
Juuston mä sentään osasin ostaa :D[/QUOTE]

Leipää??? Racleten kanssa yleisesti syödään keitettyä perunaa, ja mm, hillosipuleita, suolakurkkua, esim. ilmakuivattua kinkkua, tomaattia yms. ja rouhittua mustapippuria päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;23395555:
Leipää??? Racleten kanssa yleisesti syödään keitettyä perunaa, ja mm, hillosipuleita, suolakurkkua, esim. ilmakuivattua kinkkua, tomaattia yms. ja rouhittua mustapippuria päälle.

Ai, kaikkialla missä oon nähnyt niin siinä parilan päällä on ollut leipiä... ja pannuissa jotain päällistä juustoineen?

[QUOTE="juu";23395636]toki sitä leipääkin voi olla mutta kyllä oikea raclettejuusto sulatetaan ja syödään mm. perunoiden kanssa :)[/QUOTE]

joo, näin ainakin täällä Sveitsissä ( ja Raclette on sveitsiläinen keksintö...)

Just ;D Mä taidan olla ihan hakoteillä.
Mä olen siis aikoja sitten saanut kulinaristiystäväni laittamana saanut maistaa, ja hänen tavallaan niihin pieniin pannuihin laitettiin kanaa, aurajuustoa, sipulia, ym ym, siihen päälle raclettejuusto ja eikun grilliin. Sitten se seos luiskautettiin parilan päällä grillaantuneen leivän päälle?!? Siis kun juusto oli sulanut?!

[QUOTE="aloittaja";23395657]Just ;D Mä taidan olla ihan hakoteillä.
Mä olen siis aikoja sitten saanut kulinaristiystäväni laittamana saanut maistaa, ja hänen tavallaan niihin pieniin pannuihin laitettiin kanaa, aurajuustoa, sipulia, ym ym, siihen päälle raclettejuusto ja eikun grilliin. Sitten se seos luiskautettiin parilan päällä grillaantuneen leivän päälle?!? Siis kun juusto oli sulanut?![/QUOTE]

Täällä siihen grilliin laitetaan ainoastaan se juusto sulamaan, mutta voittehan te tehdä sen eri tavalla.

"Aitoon" racletteen esim. Sveitsissä ja Itävallassa kuuluu vain yleinsä peruna ja juusto. Nimimerkki Täh luetteli yleisiä lisukkeita, mitä Suomessa käytetään. Juustot siis pannulle ja lisukkeet parilalle tai raakana... Nam! Ja juomaksi esim. Itävaltalainen Gruner...

"Aitoon" racletteen esim. Sveitsissä ja Itävallassa kuuluu vain yleinsä peruna ja juusto. Nimimerkki Täh luetteli yleisiä lisukkeita, mitä Suomessa käytetään. Juustot siis pannulle ja lisukkeet parilalle tai raakana... Nam! Ja juomaksi esim. Itävaltalainen Gruner...

Perunan ja juuston lisäksi suolakurruja, hillosipuleita, marinoituja valkosipuleita...mm.

Hauska yhteensattuma... Mies oli just kaupassa ja toi Raclettekamoja kaupasta, vaikka ei oltu edes suunniteltu! Nam!

Mekin käytetään lisukkeina suolakurkkuja, hillosipuleita, savuporoa, kirsikkatomaatteja, marinoituja herkkusieniä ja marinoituja valkosipulinkynsiä...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä